Kapitel 11:
Previously:
"Den här jordgubben skulle kunna vara den godaste som finns, men du får aldrig veta för du vill inte smaka den" sa Oscar och jag skrattar.
"Okej då" svarar jag och han för den mot min mun. Jag tar en tugga.
"Du hade rätt, den var godast" sa jag och Oscar skrattar samtidigt som han stoppar in den andra halvan i munnen.Oscars perspektiv:
Solen har börjat gå ner och Lexi ligger i min famn. Vi båda tittar upp mot himlen. Rätt som de är knäpper Lexi upp två knappar på min skjorta.
"Ehm.. Vad gör du?" Frågar jag och skrattar lite försiktigt samtidigt som jag blir generad.
"Det är mycket snyggare om man ser lite av bröstet" gav hon som svar och brast sedan ut i skrattanfall Medans hennes fingrar gjorde små cirklar på mitt bara bröst. Hon kolla försiktigt upp mot mitt ansikte och vi fick ögonkontakt.
"Skulle du tycka de var konstigt om jag kysste dig nu?" Mumlar hon försiktigt.
"Nej, de vore helt perfekt" svarar jag och innan hon hann reagera tryckte jag mina läppar mot hennes. Läpparna smaka jordgubb, hon log i kyssen och jag gjorde de samma.
Vi drog sakta ifrån, Hennes ögon visa sorg. Jag Började nästan tro att jag är en dålig kyssare.
"Vad är de?" Frågar jag lugnt och kollar in i hennes tindrande isblåa ögon.
"Kommer du glömma mig när du åker tillbaka till Stockholm och blir den kända Oscar enestad igen?" Mumlar hon som svar. Hennes ögon börjar tåras.
"Men de är klart att jag inte kommer, varför skulle jag de?" Frågar jag och tar tag i Lexi's hand och pussar den lätt.
"Jag vet inte.. Du är Lixom kända Oscar enestad och jag är bara lilla Lexi Schmidt.."
"Säg inte så om dig själv, du är inte BARA en Lexi Schmidt. Du är den Lexi jag har fallit pladask för på 2 dagar" säger jag och pussar ännu en gång hennes hand.
"Jag gillar dig Oscar, väldigt mycket.." Mumlar hon och ler med tänderna. Hennes hår blåser i vinden och ögonen tindrar av vattnet. Jag ler som svar och lyfter sedan upp hennes haka och trycker försiktigt mina läppar mot hennes ljusrosa fylliga läppar.~2 timmar senare~
Oscars perspektiv:
"Hur var de Oscar, vad gjorde ni? Erkänn att ni hade sex i båten, erkänn nu Oscar. Kom igen vi vill veta allt" hoppar omar omkring och skriker i bussen. Kat kollar konstigt på honom och grabbarna bara garvar.
"Ni skulle bara veta vad vi gjorde.." Säger jag och ler busigt.
"Omg Oscar hade ni sex? herregud" utbrister Felix och Jag ger dem en peddoblick medan Ogge himlar med ögonen. Tror att han fatta att Jag larvar mig för att grabbarna ska tro massa saker.
"Nej men seriöst sätt er ner nu så vi får reda på allt" avbryter kat.
"Håller med kat asså" säger ogge och ler mot mig.
"Okej sååå.. Ehm.." Börjar jag nervöst. Helt plötsligt vart alla så seriösa och kollar på mig med en intresserad blick.
"Men kom igen då, vad gjorde ni?" Säger Omar otåligt.
"Vi dela på jordgubbar.. " säger jag och dem alla ger mig en fundersam blick.
"Var de allt? Här har jag suttit och slösat på min dyrbara tid för att få reda på att ni dela jordgubbar" utbrister Omar och slår med armarna i luften.
"Och vi kysstes två gånger.." Mumlar jag tyst för att så några som möjligt ska höra.
"Ni gjorde vad? Kysste du henne?" Frågar ogge och ler. Jag nickar som svar och känner hur min kinder blir med och mer röda. Shit vad stelt detta är.
"Åhhh lille gubben rodnar, gulle" säger Felix och tar tag i min kind och nyper. Så som mormor alltid gör när hon hälsar på en.
YOU ARE READING
Midsommar - o.e
FanfictionPrologen var för lång så den fick inte plats, men börja läs så kommer den direkt! Oscar enestad fanfic, gillar du the fooo conspiracy, gillar du denna! Läs och njut ❤️