Kapitel 7:
Previously:
"Sååå har du tänk att kidnappa mig nu Oscar Enestad?" Fråga Lexi samtidigt som hon vred sitt huvud så vi fick ögonkontakt.
"Jag hade tänkt att lära känna dig mer, men jag kidnappar dig gärna också" svara jag och flina.Lexi's perspektiv:
Precis när vi kommit utom synhåll för grabbarna så hör vi prassel i skogen.
Av ren reflex skriker jag till och greppar tag i Oscar. Då hör jag ett stön och vrider fundersamt på huvudet åt Oscars håll.
Då får jag syn på vart min hand befinner sig och den visar sig vara på HELT fel ställe. Jag känner hur rodnaden stiger och jag tar fort bort handen. Jag vrider ansiktet för att kolla hur Oscars reaktion är och han rodnar också.
"Jävlar den där var inte liten" tänker jag för mig själv men de visar sig att jag sa de högt.
"Jasså de tycker du?" Frågar Oscar med ett litet flin på läpparna.
"Ehm..." Börjar jag men blir avbruten av omar.
"Och vad gör ni dåååååå?" Frågar omar med en sexig röst. Jag och Oscar kollar mot omar och där han står och juckar mot ett träd samtidigt som han lyfter på ögonbrynen och ger oss ett peddosmile.
"Asså mår du bra?" Frågar Oscar och skrattar lite för att få bort den stela stämningen mellan oss.
"Ja jag mår bra, hur mår niiii dåå?" Frågar omar och ger oss ännu ett peddo leende. Oscar kollar på mig för att visa att jag ska svara på den frågan.
"Jo jag mår utmärkt, tackar som frågar" svara jag och skratta lite för mig själv.
"OMAR KOM NU, VI SKA TILLBAKA TILL STUGAN! LIAM SKA SOVA" hör vi Felix skrika helt plötsligt.
"JAG KOMMER" svara omar och kollar sedan på oss igen.
"Nu kan ni fortsätta med de ni höll på med innan jag kom..." Säger omar och börjar gå. Men vänder sig snabbt om igen.
"Du Lexi, jag kan lova att jag har MYCKET större än Oscar" säger han och blinkar med högra ögat innan han går vidare. När han inte syns mer så vänder jag mig om mot Oscar så vi får ögonkontakt.
"Jag har en känsla av att jag borde gräva ner mig i ett hål nu.." Mumlar jag och Oscar börjar skratta.
"Ja de tycker jag med efter hur du har skämt ut dig" svarar han och ler busigt.
"Men ha-ha, jätte kul Oscar, nu vill jag ju ännu mer gräva ner mig" säger jag och gör sad-face. Han ler bara och drar in mig i en mysig kram.Oscars perspektiv:
"Såå.. Eftersom att killarna har gått tillbaka till stugan så kan ju vi gå till grillplatsen igen? Eller?" Fråga jag när vi släppt varandra.
"Oscar, klockan är halv 2 på natten.. Ska inte vi också gå tillbaka och lägga oss?" Svarar Lexi och kolla upp på mig med trötta ögon.
"Men vi kan väll stanna en stund till.. Snälla för min skull, jag bär hem dig om du somnar?" Frågar jag och log.
"okej då, bara för att de är du" svarar hon och tar tag i min hand. Hennes hand i min.. För tredje gången.. Wow, wow, wow. Okej sluta larva dig nu Oscar..
När vi kom fram till grillplatsen igen satte vi oss ner på bänken runt elden som nu hade börjat slockna.
"Det verkar som att grabbarna bara lämna en filt" sa jag och kolla mot filten som låg på min vänstra sida.
"Vi kan dela, om du också fryser alltså?" Fråga Lexi och log lite försiktigt mot mig. Jag nickade.
Egentligen frös jag inte, men allt för att få vara nära henne.
"du kan sitta i mitt knä" säger jag och klappar på mina knä.
Hon nicka och ler medan hon reser sig upp och kommer mot mig.
Lexi satte sig försiktigt ner och jag vira filten runt oss båda. Hennes huvud la hon mot mitt bröst och jag vira mina armar runt henne.
"De här var ganska mysigt" mumlar Lexi mot mitt bröst.
"Allt med dig är mysigt" svarar jag samtidigt som ett brett leende växer i mitt ansikte. Här satt jag och Lexi, under samma filt, klockan 02:00 på natten. Kan de bli bättre?
YOU ARE READING
Midsommar - o.e
FanfictionPrologen var för lång så den fick inte plats, men börja läs så kommer den direkt! Oscar enestad fanfic, gillar du the fooo conspiracy, gillar du denna! Läs och njut ❤️