Kapitel 9:
Previously:
"Du fuskar" säger Felix tjurigt. Ogge, omar och Liam skrattar medan Oscar ler busigt åt mig. Älskar hans leende. Asså O.M.G
Vi fortsätter sedan att spela en längre tid och de slutar med att ogge
vinner med mest par. Felix den losern fick inte ihop ett ända par.Oscars perspektiv:
Grabbarna och Lexi's släkt hade hjälpt mig hela dagen för att få ihop en perfekt dejt med Lexi. Mest hade väll Felix hjälpt mig eftersom att de här var honoms grej, Själv så har jag aldrig varit ute med en tjej på en dejt. Jag själv tvekade fortfarande på om de här var en bra idé. Jag menar vi har känt varandra 2 dagar inte ens det. Men enligt Felix skulle jag ta min chans eftersom att vi åker hem i morgon. Tillbaka till Stockholm och långt ifrån Lexi.
"Men du kan ju inte se ut så där?" Klaga Felix när jag kom ut med ett par svarta jeans, vit t-shirt och en skjorta.
"De kan han väll?" La sig ogge i.
"Nej han måste ha kostym" sa Felix stolt.
"Ja för jag har ju verkligen med mig en kostym ut till en sommarstuga" sa jag med ironi.
"Plus att jag vill inte ha de så märkvärdigt, vi ska bara umgås och ha kul.. Jag vet ju inte ens om hon vill med än.." Sa jag men de sista kom ut som ett mummel.
Allt de här skulle bli en överraskning så Lexi vet inte ens om att vi ska på en så kallad dejt.
"Jag tycker Oscars idé är bra" sa ogge och omar nicka.
"Bra 3 mot 1 Felix, vi kör på enis idé" omar och log mot mig.
"Perfa" sa jag och började försiktigt gå upp mot stugan som Lexi befann sig i. När jag kom innanför dörren så stod hennes mormor och morfar där.
"Här har du nyckeln till båten" sa hennes morfar och gav mig en mörk svart nyckel.
"Och här korgen med lite godsaker i" fortsätter hennes mormor och räckte över korgen.
"Hörni, tack så jätte mycket" sa jag och de båda krama om mig.
"Dig vill vi gärna ha in i släkten så kör hårt nu pojk" sa morfarn och jag log tacksamt.
"Nu kör vi" mumla jag för mig själv och börja gå upp för trappan. Jag ställde ner korgen utanför hennes dörr sen knacka jag försiktigt på dörren.
"Stig in eller stå kvar" hörde jag henne på andra sida dörren. Jag klev in och möttes direkt av ett leende.
"Hej" sa hon och slog ihop datorn som låg i hennes knä.
"Hej" svara jag och satte mig i sängen. Jag pilla lite nervöst i tröjkanten. En stel tystnad la över rummet.
"Såå ville du nått speciellt eller ville du bara sitta i min säng?" Fråga Lexi och skratta lite nervöst.
"Jo asså.. Jag har typ, eller grabbarna och jag har, asså.. Ja.." Var de ända som kom ur min mun. Massa konstiga ord i fel ordning.
"Du och grabbarna har vad då?" Fråga Lexi och la sin hand på min. Jag tog några djupa andetag innan jag öppna munnen igen.
"Jo, jag har fixat typ en dejt till dig, och grabbarna + din mormor och morfar har hjälpt till och" börja jag men avbröt mig själva.
"Asså fan jag kan inte sånt här" sa jag frustrerat.
"Oscar lugna ner dig lite, var inte så nervös" sa Lexi försiktigt och greppa tag runt helt min hand. Jag la min andra över hennes. Jag tog ett djupt andetag till.
"Vill du gå på dejt med mig? Nu?" Sa jag snabbt. Hon log mot mig och la sedan sin andra hand över min.
"Ja de vill jag Oscar, men inte i mjukis kläder"
Jag ler bara som svar och reser mig upp.
"Men du behöver ju inte gå, de räcker att du vänder dig om" sa Lexi och jag log.Lexi's perspektiv:
Oscar satt med ryggen mot mig så jag tog min chans att studera honom lite. Han var riktigt snygg bakifrån. Jag Log för mig själv, sedan slängde jag en snabb blick i garderoben. Den ända snygga klänningen jag hade med mig var en ljusblå med ett hål på ryggen som formade ett hjärta.
"Så, vad exakt ska vi göra?" Fråga jag lite nyfiket.
"Åka din morfars båt, typ fika.. Snacka..asså de var lite svårt att hitta på nått här mitt i skogen" svara Oscar och flina lite.
"Nej men de blir jätte bra, bara så du vet har jag kläder på mig nu så du kan vända dig om" sa jag och Oscar vred fort på sig så vi fick ögonkontakt.
"Jag älskar ditt leende" sa han och log mot mig och jag log tillbaka.
"Ditt är inte så dåligt heller" svara jag och mitt leende vart större.
ESTÁS LEYENDO
Midsommar - o.e
FanficPrologen var för lång så den fick inte plats, men börja läs så kommer den direkt! Oscar enestad fanfic, gillar du the fooo conspiracy, gillar du denna! Läs och njut ❤️