Kapitel 1:
Oscars perspektiv:
"Måste vi följa med dig HELA midsommar helgen?" Stöna Felix.
"Ja, de är viktigt för er att få ta de lite lugnt" svara daff.
"Men dansen då? Inför fooovertigo.." Fråga omar.
"Ja, jag vill inte misslyckad framför alla fans" sa ogge.
"Men hörni grabbar se de här positivt, ni får äntligen lite tid med bara varandra utan alla fans och all press på er" svara daff.
"Jag håller med daff, de här kommer bli as kul killar. Kom igen nu" sa jag.
"Hörni grabbar, jag glömde säga att min syster har en barn också.. I eran ålder" sa daff helt plötligt och Felix ögon blev stora som klot och det typical Felix flinet kom smygandes på hans läppar. Omar bet sig lätt i läppen och ogge himlar med ögonen.
"Få se en bild på henne då daff" stönar Felix.
"Sök på hennes namn på insta, LexiSchmidt" svara daff och Felix var snabbt uppe med mobilen och inte på appen instagram.
"Här är hon" utbrister Felix glatt.
"Helt okej" mumlar ogge.
"Inte riktigt min typ.." Säger omar.
"Helt klart min typ" säger Felix och biter sig i läppen.
"Du kåtbocken, ge mig, jag vill också se" säger jag och alla skrattar utan Felix. Han är alltid en sådan kåtbock.
"Bara för att du aldrig tycker någon tjej är snygg.." Mumlar Felix till svar när han ger mig mobilen. Jag kollar länge på skärmen. Isblå ögon, fint blont hår, fina ansiktsdrag.. Men kläderna de var nått speciellt. Inte lika tråkigt som alla andra tjejer. Hon var riktigt snygg faktiskt.
"Helt okej" ljuger jag.
"Jaja, slut pratat om henne nu. Vi ses vid studion i morgon klockan 13:00. Inte en minut försent Felix. Okej?" Säger daff strängt och Felix himlar med ögonen.
"Jag lovar" mumlar han som svar.
"Bra grabbar ses i morgon" säger daff och reser sig upp. Vi andra säger hej då lite snabbt till varandra sen splittras vi åt olika håll.Lexis perspektiv:
"Lexi, kan du och jag bada?" Fråga Liam när han kom inrusande i mitt rum. Nu undrar ni säkert vem Liam är.. Haha. Jo han är min lillebror, Liam Schmidt. En riktigt jävla jobbig 7 årig unge, men samtidigt världens gulligaste. Han är mitt allt.
"Men neeeej, har ju sagt 3 gånger nu" gnällde jag.
"Men du brukar alltid ha humörsvängar så trodde du hade ändrat dig" mumlar Liam till svar och lämnar mig sedan ensam i mitt rum igen.
"Lexi, Sofia är till telefonen" skrek mamma från nedervåningen. Undrar vad hon ville nu..
"Jag kommer" svara jag och reste mig snabbt upp och sprang ner för trapporna. Jag möttes av mamma i halva trappan med telefonen i handen.
"Här, det lät viktigt" viskar mamma och ger mig luren. Jag ler bara som svar och tar luren.
"Hej Sofia" säger jag glatt.
"Hej, kan du komma hit snälla, behöver prata med någon" hör jag Sofia mumla fram. Hennes röst låter grötig precis som om hon gråter.
"Ja okej, kommer direkt" sa jag och samtalet avslutades.
"Mamma jag drar till Sofia ett tag, de hade hänt nått.. " skriker jag till mamma innan jag tar min longboard och går ut. Jag släpper ner longboarden på marken och ställer ena foten på. Med hjälp av den andra foten tar jag fyra stora steg så jag får fart och sedan låter jag longboarden rulla fram i hög fart. Jag kommer till en sväng och lägger vikten på höger sida för att svänga. Efter några minuter kommer jag fram till Sofias hus. Hon sitter på sin longboard på trottoaren.
"Hej" säger hon när jag har nått fram till henne.
"Hej, bäääässsttiiiss" utbrister jag medan jag sätter mig ner på min longboard på gatan.
"Vad har hänt, jag vill veta exakt ALLT" säger jag och då ser jag tårarna som har samlas i ögonen på henne. Usch jag hatar att se min bästa vän gråta.
YOU ARE READING
Midsommar - o.e
FanfictionPrologen var för lång så den fick inte plats, men börja läs så kommer den direkt! Oscar enestad fanfic, gillar du the fooo conspiracy, gillar du denna! Läs och njut ❤️