Kapitel 5

648 28 0
                                    

Kapitel 5:
Previously:
"Tönt" mumla jag och log sedan mot Lexi som skrattade.
"Just de toan var de ja.. kom här" sa hon sedan och drog med mig ner för trappan. Jag trodde jag skulle dö när hon rörde mig. Hennes hand i min hand. Shit.

Lexi's perspektiv:
Vi satt nu alla runt matbordet och åt. Potatisgratäng, kött och sås. Jag satt mellan mamma och min lillebror Liam. De var skapligt tyst när vi åt, de ända som hördes var morfar och daff som babbla massa om hur de var att åka hit när man var van i Stockholm.
Men jag var mer intresserad av Oscar, min blick drogs hela tiden till Honom, men varje gång jag kolla på honom kolla han på mig så vi fick ögonkontakt och de sluta med att båda vart generade. Pinsamt.
"Så Lexi, vad gör du nu för tiden?" Fråga daff och alla grabbarnas blick drogs till mig.
"Asså.. De vanliga typ, longboard och vara med kompisar" svara jag daff som log och nicka. Jag vände blicken mot killarna och alla 4 log glatt mot mig.
Klockan drog sig snabbt iväg och de tog inte lång tid förrän den var 20:00.
"Lexi, kan vi inte gå nu då, snäääälla" gnällde min bror.
"Ja okej, säger du till grabbarna så går jag upp och hämtar min bikini och dina badbyxor, kan ta med lite gott att grilla också" sa jag och Liam hoppade uppspelt omkring.
"Okej, du är världens bästa syster, älskar dig" svara Liam och krama mig fort innan han sprang mot grabbarnas turnébuss.

Felix perspektiv:
Spela kort, såå jävla tråkigt. Men de var det ända vi kom på att göra förutom att vara med Lexi. vi ville inte värka så på så efter matan gick jag och grabbarna till bussen.
"Yes jag vann igen, ni suger" skrek ogge och skratta.
*knack* *knack*
"Jag öppnar" sa Oscar och reste sig upp och gick och öppna dörren på bussen.
"Hej oscar" hörde vi en mindre kille skrika.
"Hej Liam" svara Oscar.
"Jag och Lexi tänkte gå till vattnet nu, ville ni med?" Fråga Liam.
"Ja vi kommer direkt" skrek jag som svar inifrån bussen.
"Bra, ta med varma kläder och bad kläder" sa han gulligt och sprang sedan därifrån.
"Så jävla söt unge" utbrister Oscar och vi andra nicka och skratta.
Vi alla drog snabbt på oss mjukisbyxor, t-shirt och en luvtröja, eftersom att de brukar blåsa vid vattnet och de var ju inte jätte varmt ute, typical svensksommar. Vi la sedan ner våra badbyxor och en filt i en väska.
"Ska vi dra nu eller?" Fråga Oscar och vi andra nicka. När vi kom utanför bussen så satt Lexi på knä mot sin bror och diskutera nått med honom. Man såg på Liam att han var arg så nått sa hon som han inte gilla, haha gulligt syskonkärlek.
"Ska vi gå eller?" Fråga ogge och Lexi reste sig upp och log mot oss.
"Ja, okej" svara hon och tog liams hand men han blängde bara på henne. Jag antar att de var det de hade diskuterat innan.
"Varför måste han hålla handen här där de inte finns några bilar?" Fråga jag. Lexi vände sitta ansikte till mig och blängde. Men jag flina bara.
"Ja exakt, de var de jag också sa" muttra Liam.
"För han springer över allt annars" svara Lexi och Liam blängde tjurigt och vi andra skratta.
"Kan jag inte få hålla i Oscar istället" fråga Liam efter att vi hade gått halva biten.
"Öhm.. Jo de får du, om Oscar tycker de är okej" svara Lexi och kolla mot Oscar som nickade och log. På något konstigt sett så drog sig alltid barn till Oscar.

Lexi's perspektiv:
Längst fram gick omar och ogge och babbla och nästan precis bakom gick Oscar och höll Liam i handen. Jag och Felix var ett par meter bakom och små snacka lite. Han var riktigt schysst.
"Så, berätta lite om dig själv" sa jag och vred blicken till Felix som flina lite.
"Okej...Jag heter då Felix sandman, är 15 år och fyller 16 i oktober. Jag dansar, sjunger och spelar tv-spel på fritiden, jag bor på Värmdö, jag har ed sheeran som idol och ja..de är väl typ de.. Dudå?" Frågar han.
"Ja jag heter Lexi, Lexi Schmidt och är 15 år, jag gillar att åka longboard och vara med kompisar. Jag har inte riktigt någon stor idol och jag bor i Linköping" svara jag.
"Coolt, vi hade faktiskt en konsert i Linköping för ett tag sen" svara Felix och log.
Precis när Felix tänkte öppna munnen för att säga något mer så skrek Liam.
"Kan ni snabba på eller, vi är ju nästan framme"
"Ja vi kommer" svara jag sen tog Felix min hand och vi börja springa ikapp de andra killarna.

Midsommar - o.eWhere stories live. Discover now