Kapitel 6:
Previously:
Precis när Felix tänkte öppna munnen för att säga något mer så skrek Liam.
"Kan ni snabba på eller, vi är ju nästan framme"
"Ja vi kommer" svara jag sen tog Felix min hand och vi börja springa ikapp de andra killarna.Lexi's perspektiv:
"Kan vi bada nu?" Fråga omar och kolla på oss hoppfullt. Han var typ som min bror. Kunde aldrig sitta still. Vi hade precis kommit fram till grillplatsen vid vattnet.
omar och min lillebror hade redan slängt av sig kläderna och stod och vänta på oss. Jag tog upp en filt ur min väska och Lindade den runt mig.
"Jag sitter nog kvar här, känner inte för att bada" sa jag och log mot dem andra.
"Men Lexi, mamma sa att jag inte fick bada utan dig" sa Liam förtvivlat och började direkt gråta. Åh hatar små syskon.
"Asså.. Jag kan bada med honom om de är okej?" Fråga Oscar och log mot mig.
"De skulle vara jätte snällt, om du vill bada alltså?" Sa jag och Oscar log.
"Ja då, nu badar vi Liam" sa Oscar och drog av säg sin tröja rakt framför ansiktet på mig. Abdoskjkdkdnfb vilken jävla mage.
"Sisten i är en anal" skrek omar och och de börja springa, förutom Liam som la sig ner och skratta.
"Omar vårda språket" hörde jag Oscar säga.
"Jag är faktiskt 7 år så de är lugnt" svara Liam och sprang sedan i vattnet. Jag skratta bara.
"Ska inte ni bada?" Fråga jag och riktade blicken till Felix och ogge.
"Nae, jag sitter hellre här med en filt" Svara Felix och satte sig bredvid mig med en egen filt. Ogge tände elden och satte sig sedan på andra sidan om Felix.
"Såå.. Vad tycker ni om att vara här då?" Fråga jag och kolla på ogge.
"Jag venne... Helt okej, men skulle vara najs med internet" svara ogge och log.
"Dudå?" Fråga jag Felix.
"De är jätte mysigt, men skulle också vilja ha internet" svara han och skratta.
"Lexi jag fryser" hörde jag Liam skrika när han sprang imot mig.
"Kom här jag värmer dig" sa Oscar som hade klätt på sig sina vanliga kläder igen. Hans fluff hängde lite över allt. Men jag måste erkänna att de var riktigt sexigt.
"Så i med benet här" hörde jag Oscar säga till Liam när han hjälpte honom med byxorna. 7 år och fick inte på sig byxorna själv.. Duktigt unge.. Or not.
"Tack Oscar, dig skulle jag vilja ha som bror" sa Liam och satte sig i Oscars knä. Oscar skratta bara och log gulligt mot Honom sen tog han en filt och Linda runt dem, De såg riktigt mysigt ut. Där skulle jag vilja sitta istället för min bror. Han var så fin, fluffkillen.. Oscar enestad.
Omar hade också fått på sig kläderna så vi satt nu alla samlade runt elden.
helt plötsligt kom en vindpust och jag rös till. Usch vad kallt.
"Fryser du?" Fråga Felix och alla vände sig och kolla på mig. Jag nickade bara och log.
"Kom här" mumla Felix och drog in mig i hans famn. Jag såg att Oscar kolla på oss med en avundsjuk blick. Vad gulligt. Men så fort vi fick ögonkontakt så log han bara.Oscars perspektiv:
Liam hade precis somnat i mitt knä när jag hade tänkt att ta med Lexi på en tur.
"Hörni killar skulle ni kunna ta Liam?" Fråga jag.
"Men jag kan ta honom i mitt knä?" Svara Lexi och log mot mig. Hennes blåa ögon lyste i mörkret.
"Men jag tänkte att du och jag skulle gå en sväng" sa jag och hon log ännu större.
"Ja kan ta honom" sa ogge. Jag väckte Liam och sa försiktigt till honom att sätta sig i ogges knä. Eftersom att han var 7 år så orka jag inte bära honom. Han nicka bara och la sig sedan i ogge knä. Jag reste mig upp och sträckte på mig lite, gick fram till Lexi och sträckte ut handen.
"Ska vi gå?" Fråga jag.
"Visst" svara hon och tog min hand. Wow.. Hennes hand i min.. Igen. Shit
Felix, omar och ogge började fort diskutera fooovertigo samtidigt som de grilla marshmallow.
"Sååå har du tänk att kidnappa mig nu Oscar Enestad?" Fråga Lexi samtidigt som hon vred sitt huvud så vi fick ögonkontakt.
"Jag hade tänkt att lära känna dig mer, men jag kidnappar dig gärna också" svara jag och flina.
YOU ARE READING
Midsommar - o.e
FanfictionPrologen var för lång så den fick inte plats, men börja läs så kommer den direkt! Oscar enestad fanfic, gillar du the fooo conspiracy, gillar du denna! Läs och njut ❤️