Kapitel 8

578 26 0
                                    

Kapitel 8:
Previously:
"De här var ganska mysigt" mumlar Lexi mot mitt bröst.
"Allt med dig är mysigt" svarar jag samtidigt som ett brett leende växer i mitt ansikte. Här satt jag och Lexi, under samma filt, klockan 02:00 på natten. Kan de bli bättre?

Felix perspektiv:
"Kan vi inte väcka dem eller" frågar Liam frustrerat. Klockan var nu halv 12 på dagen och vi var tillbaka där vi bada och ungås kvällen innan. Jag, ogge, omar och Liam stod nu runt Oscar och Lexi som låg bredvid grillen och sov.
"Ja kom igen nu Felix, vi väcker dem" säger omar och flina.
"Men hörni, vi slänger dem i vattnet" utbrister ogge och Liam skrattar och nickar.
"Okej, jag och omar tar Oscar och så tar du Lexi" säger jag och pekar på ogge. Liam fick hjälpa till att bära Lexi, fast tror inte han var mycket till hjälp.
"Så på 3?" Frågar omar och vi andra nickar.
"1...2...3" skriker han och vi häver i dem i vattnet.
"Era idioter" utbraster Oscar när han kommer upp över ytan igen.
"Är ni helt fel i huvudet eller?" Fortsatte han skrika. Men vi andra skrattar bara.
"Vad hände?" Fråga Lexi när hon också hittat upp över ytan.
"Ja du, fråga de där idioterna" svarar Oscar och pekar på oss.
"Vad då, vi har inte gjort nått" säger omar oskyldigt och vi skrattar igen.

Lexis perspektiv:
Efter en lång och seg dag började de äntligen dra sig mot kvällen. Jag sitter inne på mitt rum i mjukis kläder och kollar på någon svartvit film på mormors tv från 1800 talet. Grabbarna är i sin turnébuss och resten av släkten badar eller spelar kort. De brukar vara en tradition här, alla vuxna måste varje gång spela poker, plump, vänd tia, skit gubbe osv.. Vilket jag tycker är extremt segt. Jag åker ju inte precis ut hit för att spela kort..
*knacka* *knack*
"Kom in" säger jag och Felix sticker in huvudet genom dörren.
"Vill du vara med oss grabbar och köra Memori?" Fråga han och jag börja skratta.
"Seriöst? Memori av alla spel i hela världen?" Fråga jag och Felix log halv hjärtat.
"De var det ända spelet som vi hitta där nere i 'chill' rummet som inte var töntigare än de här.." säger han och flinar.
"Så vill du vara med?" Frågar han ännu en gång och håller upp kartongen med massa kort med djur på. Jag ler lite men nickar sedan. Jag följer med Felix ner för trappan och in i de så kallade chill rummet där alla grabbarna + min bror sitter.
Alla ler mot mig och jag och Felix tar plats runt bordet.
"Så för alla som inte vet hur man spelar Memori.. Så går jag igenom reglerna" börjar omar och vi andra skrattar med nickar sedan.
"De går ut på att samla par, alltså få likadana kort. Ko och ko, gris och gris osv. Får man ett par så är de sin tur igen. Förstår alla?" Frågar omar och vi nickar. Felix himlar med ögonen och ler. Ogge fixar till håret lite. Liam sitter uppspelt på sin stol och Oscar fixar fluffet och ler sedan.
"Då kör vi, PAX att börja" säger Felix och vänder ett kort.
"Ko och en.."
"Get" säger Felix och gör sad face.
"Loser" säger jag och Petar till han i sidan eftersom att han sitter bredvid mig. Sedan var de Oscars tur.
"Get och en.."
"GET" utbrister Oscar och ställer sig på stolen och gör en löjlig glädje dans.
"Du fuskar" säger Felix tjurigt. Ogge, omar och Liam skrattar medan Oscar ler busigt åt mig. Älskar hans leende. Asså O.M.G
Vi fortsätter sedan att spela en längre tid och de slutar med att ogge vinner med mest par. Felix den losern fick inte ihop ett ända par.

Midsommar - o.eWhere stories live. Discover now