Kapitel 10

954 40 5
                                    

Kapitel 10:
Previously:
"Nej men de blir jätte bra, bara så du vet har jag kläder på mig nu så du kan vända dig om" sa jag och Oscar vred fort på sig så vi fick ögonkontakt.
"Jag älskar ditt leende" sa han och log mot mig och jag log tillbaka.
"Ditt är inte så dåligt heller" svara jag och mitt leende växte.

Lexi's perspektiv:
Vi var nu framme vid min morfars båt. Vägen hit hade varit stel, Oscar var blyg sa nästan inte ett ord mer än, fryser du? Jag själv hade försökt få igång ett samtal men varje gång jag sa nått svara han med nått kort och sen var de samtalsämnet slut, han var nervös, de såg man på honom.
"Ska du gå i båten först då? Så lossar jag den" fråga Oscar och log. Jag nickade och klev i båten den gunga till lite och ett skrik lämna min strupe. Oscar fall ner på knä och börja skratta.
"Förlåt, men de såg väldigt kul ut" var hans ursäkt.
"Ha-ha, lossa båten nu och kom" svara jag och log.
Han la i korgen med god saker i båten sen lossa han på snöret och gav båten en knuff så den gled ut lite smått i vattnet. Han tog ett stort kliv och var sedan i båten. Han la ut en filt på en bänk.
"Här kan du sitta" sa han och tog min hand. Jag log bara och satte mig ner. Oscar satte sig mitt imot och tog tag i årorna.
"Så, vi kanske ska börja med att lära känna varandra lite?" Sa han och log med tänderna åt mig. Hans tänder var helt perfekt, vita och helt raka. Hans läppar var de heller inget fel på, de såg väldigt kyss vänliga ut.
"Jo, de är nog en bra början" svara ja medan jag la ett hårstrå som fallit fram bakom örat.
"5 frågor var?" Gav jag som förslag. Oscar nicka och börja ställa en fråga.
"Kär eller inte kär?"
"De har jag inte riktigt bestämt än, de beror på hur denna dag slutar, men jag har definitivt fjärilar i magen" gav jag som svar och log sedan lite blygt. Jag gissar på att mina kinder hade en stark nyans av rött på sig.
"Hur känner du då? Är du kär?"
"Ja i en tjej som jag nästan inte vet ett skit om mer än att hon sitter mitt imot mig i en båt och ler blygt" svara Oscar och jag vart ännu rödare.
"Så söt du är" mumla Jag och kolla försiktigt in i hans fina ögon.
Snacket fortsatte att rulla på, helt plötsligt var de inte stelt ett dugg, ingen av oss var nervös och vi visste båda vart vi hade varandra känslomässigt. Jag själv tror inte vi kommer vara tillsammans innan han åker hem i morgon, men vi kommer heller inte tappa kontakten.
Efter ett tag kunde jag en hel del om Oscar som att hans fullständiga namn är Oscar John Ingvar Enestad, att han bor i Stockholm med hans familj, att om han fick beskriva sig själv med tre ord skulle de va flörtig, rolig och galen, han har 4 hundar och en katt, hans familj har en sommarstuga i Dalarna, han kan jonglera, hans första kyss fick han på dagis och han skulle vilja kunna flyga.

Oscars perspektiv:
Vi satt nu mitt ute på vattnet när de börja dugg regna.
"Nej, de här var ju inte planerat" mumla jag och Lexi flina.
"Jag tycker de är mysigt med regn" sa hon och kolla upp mot himlen. Jag tog fram en till filt och la längst fram på båten, tog med mig ett paraply och satte mig där.
"Kom, du kan sitta i mitt knä" sa jag och vinka till mig henne med fingret som om hon var en hund. Lexi nicka och gick sedan försiktigt över båten så den inte skulle gunga för mycket. Jag sära lite på mina ben och hon satte sig emellan. Jag lyfte upp paraplyt över oss och hon luta sitt huvud mot mitt bröst.
"Nu måste du förstå vad jag menar med att de är mysigt med regn" sa Lexi och vred huvudet upp mot mig och kollar in i mina ögon.
"Att de är mysigt har ju inte med regnat att göra, de är ju för att du är här" svara jag och pussa henne i pannan. Hon log lite och vred sedan huvudet framåt igen.

Lexi's perspektiv:
Oscar kan verkligen sin grej, få en tjej att fall kan inte vara första gången för honom...
"Du Oscar..." Viska jag lite tyst, fortfarande osäker om jag skulle fråga eller inte.
"Mm"
"Har du haft många förhållanden?" Fråga jag försiktigt medan jag bet mig på insidan av min kind.
"Nae, bara några över ett par dagar.. Är inte riktigt en förhållande typ, väntar lixom på den rätta"
"Dudå?" Fortsatte han fråga.
"Ingen" gav jag som svar och flytta ur hans grepp. De hade slutat regna så Oscar hade flyttat på paraplyt. Jag satte mig mitt imot honom så vi kunde se varandra hela tiden. Vi duka fram allt som fanns i korgen och åt. Jordgubbarna var helt klart de bästa. Shit vad goda.
"Ska du eller jag ha den sista?" Fråga Oscar samtidigt som han höll i jordgubben.
"Ehm.. Du"
"Den här jordgubben skulle kunna vara den godaste som finns, men du får aldrig veta för du vill inte smaka den" sa Oscar och jag skrattar.
"Okej då" svarar jag och han för den mot min mun. Jag tar en tugga.
"Du hade rätt, den var godast" sa jag och Oscar skrattar samtidigt som han stoppar in den andra halvan i munnen.

Midsommar - o.eWhere stories live. Discover now