Kapitel 4

626 27 0
                                    

Kapitel 4:
Previously:
"Va fan, finns de inte ens toa?" Sa ogge förtvivlat.
"Jo utedass" svara kat.
"Nu saknar jag också Stockholm" svara omar och vi alla skratta.

Oscars perspektiv:
"Så där då var vi framme" säger daff när vi stannat bussen och grabbarna hade klagat klart om att de inte hade någon täckning. Själv så tycker jag de är jävligt skönt att få vara ifred lite.
Hela crewet och vi grabbar gick ur bussen och började gå upp mot stugan när en äldre dam kom imot oss.
"Hej hej och välkomna" säger hon och skakar hand med oss alla.
"Hej mamma, de var länge sen" säger daff och drar in tanten i en kram. Så om de där var daffs mamma är de alltså Lexi's mormor.. Coolt. Jag log lite för mig själv.
"Så är ni taggade för att vara här?" Fråga tanten och kolla på oss grabbar. Jag nickade och men de andra log bara lite smått.
"Jag tror de är mest intresserade av att träffa Lexi" säger daff och flinar. Tanten skrattar lite.
"Jag tror hon är där uppe i sitt rum så gå dit om ni vill, men akta. De kan vara så att hon klär om" sa tanten och skratta igen åt sig själv. Typiskt gamlingar.
"Ska vi gå upp till henne?" Fråga Felix. Självklart att han skulle haffa henne direkt så jag har väll ingen chans som vanligt. Vi alla 3 nicka och gick in i huset. Vi slängde av oss skorna och gick upp för trappan på höger sida. När vi kom upp så var de två stängda dörrar.
"Den" viska Felix och peka på den till höger. Man hörde musik och någon som sjöng med där inne.
"Du knackar" mumlar omar och Felix nicka. Felix börja knacka och musiken tystnade.
"De är bara att komma in" hörde man en tjej röst.

Lexi's perspektiv:
Dörren öppnades och in kom 4 killar i min ålder. Jag studerar hela deras kroppen en efter en.
"Öhm.. Hej jag heter Felix" säger den ena killen som har en keps på huvudet och lite hår som sticker ut på sidorna. Men vänta nu va.. Han kan inte heta Felix.. Fluffkillen heter ju Felix.
"Jag är omar" säger den som hade lite mörkare hy. Sofia hade iallafall rätt med namnet på den hon gilla. Haha.
"Och Jag heter Oscar men kalla mig ogge" säger den tredje killen och jag ler. Min blick dras till den sista killen med de fina käkbenen, fluffiga håret och de underbart fina ögonen.
"Och jag heter också Oscar men du kan kalla mig Oscar" säger han och ler lite nervöst.
"Eller enis penis" fyller Felix i när Oscar hade pratat klart. Alla killarna skrattar förutom Oscar som ger Felix en mördar blick.
"Ja..och jag heter då Lexi" säger jag och ler stort. Sen börjar jag skratta för mig själv. Hur kunde jag ha så fel på deras namn. Så jävla dålig jag är.
"Vad skrattar du åt?" Frågar ogge.
"Jo asså de här kommer låta jätte konstigt men jag typ sökte upp er och då fann jag alla era namn och började gissa vem som var vem" sa jag och de log lite lurigt åt mig.
"Hade du gissat rätt då?" Fråga omar.
"Nja.. Bara på ditt namn omar de andra var HELT Fel" svara jag och de log lugnade åt mig. Men min blick drogs hela tiden till Oscar. Shit vilken fin kille.

Oscars perspektiv:
Jag stod bara här mitt imot Lexi och log som en jävla tönt. Men hon var så fin.
"Såååå... Ska vi hitta på nått, jag är uttråkad" fråga omar.
"Tror vi ska äta snart, men ni kan få följa med mig och min bror i kväll. Vi ska bada och kolla på solnedgången" svara Lexi och log.
"Ja visst, jag är på" svara jag fort. Nästan lite för fort.
"Ja vi följer också med" svara Felix och de andra nicka. Lexi log gulligt mot dem.
"Du Lexi, kan du visa mig vart toan är..?" Fråga jag blygt och kände att kinderna vart varma. Fan vad pinsamt. Jag vart generad bara genom att prata med henne.. Asså va fan är de för fel på mig.. De här känslorna skrämmer mig.
"Åh Oscar kör på hårt, toan direkt" sa Felix uppspelt, flinade och gav mig en peddoblick.
"Tönt" mumla jag och log sedan mot Lexi som skrattade.
"Just de toan var de ja.. kom här" sa hon sedan och drog med mig ner för trappan. Jag trodde jag skulle dö när hon rörde mig. Hennes hand i min hand. Shit.

Midsommar - o.eWhere stories live. Discover now