Kapitel 3

596 27 0
                                    

Kapitel 3:
Previously:
Denna midsommar kommer bli så sjukt spännande. Att få vara med grabbarna i the fooo och han fluff killen.. Felix sandman. Shit så snygg.

Lexi's perspektiv:
Jag drog på mig en vit magtröja så att min navelpiercing skulle synas. Jag tar sedan ett par högmidjade shorts och knöt en rutig skjorta runt midjan. Med mitt långa blonda hår gör jag en fiskbensfläta och sätter en blommig krans runt huvudet. Sminkningen gick fort, tog lite puder, mascara och fyllde i mina ögonbryn.
"Lexi kom nu, vi ska åka" skrek mamma från nedervåningen och jag stängde fort min resväska och sprang ner.
"Kan jag ta med min longboard?" Fråga jag, mamma nicka och log.
Jag slängde fort in longboarden och väskan i bilen.
"Var är Liam och pappa?" Fråga jag mamma och hon peka bara på dörren där pappa kom med Liam under armen.
"Men släpp mig, jag vill leka klart med mitt lego" skrek Liam och pappa bara flina och satte honom i bilen. Mamma låste dörren sedan satte vi oss alla i bilen.
"Mot sommarstugan" hojtade pappa och vi alla skratta. Jag plugga in mina rosa hörlurar och satte på musik. Nu blir de en HEL helg utan täckning och internet. Kul. Tur att jag har Spotify premium iallafall.. Haha

Ogges perspektiv:
Jag, Oscar, omar och hela crewet satt utanför bussen som vi skulle åka i för att komma fram till sommarstugan. Självklart så var Felix sen. Han skulle ha varit här för 15 minuter sen.
"5 minuter till, annars åker vi utan Felix" säger daff och vi andra skrattar. Efter någon minut kom en flåsande Felix med en väska i handen springande mot oss.
"Äntligen" mumla omar och jag flina lite.
"Att du aldrig kan komma i tid Felix.." Sa daff tjurigt och vi andra flina.
Felix slängde in sin väska vid sängarna sen satte vi oss alla till rätta.
"Nu drar vi då! Mot skogen" skrek daff och jag stöna.
"Ingen täckning eller internet på en hel Helg.. Kul" mumla jag. Oscar satt bara med ett stort leende på läpparna, undrar vad de var med honom..

Lexi's perspektiv:
Vi var nu äntligen framme vid sommarstugan. De var fult med folk och barn över allt. Usch. Vi alla gick ur bilen och mormor kom direkt mot oss.
"Välkommen välkommen, är allt bra med er?"
"Ja jätte bra" svara Liam och sprang fram och krama mormor.
"Ja allt är bra med oss" svara pappa och mamma log lugnande mot mormor.
"Du då Lexi?" Fråga mormor och alla rikta blicken på mig.
"Ja allt är perfekt" svara jag och gav mormor en kram. Världens bäst mormor.
"Daff skulle komma snart, jag pratade med honom i min så kallade tegelsten" sa mormor och log mot oss alla förutom Liam som hade sprungit iväg till våra kusiner.

Felix perspektiv:
"Fan nu försvann min täckning" skrek omar när vi hade åkt en sväng på grusvägen.
"Min med" mumla jag.
"Min har varit borta länge, jag saknar redan Stockholm" sa ogge tjurigt.
"Men kom igen grabbar sluta klaga" avbröt daff oss och vi svängde nu in på en liten gräsväg.
"Här framme är stugan" sa daff glatt och inte långt efter de så såg man stugan. Den var väldigt stor, hela området var stort. Rakt fram var själva stugan och en bit därifrån var ett ute hus, bredvid de var det en ladugård och framför stod en fyrhjuling och en Cross. Längst till vänstra fanns de två utedass.
"Va fan, finns de inte ens toa?" Sa ogge förtvivlat.
"Jo utedass" svara kat.
"Nu saknar jag också Stockholm" svara omar och vi alla skratta.

Midsommar - o.eWhere stories live. Discover now