Kapitel 2

736 26 3
                                    

Kapitel 2:
Previously:
"Hej, bäääässsttiiiss" utbrister jag medan jag sätter mig ner på min longboard på gatan.
"Vad har hänt, jag vill veta exakt ALLT" säger jag och då ser jag tårarna som har samlas i ögonen på henne. Usch jag hatar att se min bästa vän gråta.

Lexi's perspektiv:
"Du vet Fredrik min pojkvän" Börjar Sofia och jag nickar.
"Jag såg han och Ellen i våran klass hångla igår, han var otrogen mot mig.. Rakt framför ögonen på mig.." Berätta Sofia medan tårarna strömmade ner för hennes kinder. Fredrik var de bästa som hon hade.
"Vad ska jag gör Lexi, vad ska jag göra?" Mumlar hon fram bland alla tårar.
"Jag är ledsen att behöva säga de här men du borde dumpa honom, han är inte värd din tid.." Svara jag och reser mig från min longboard och kramar om henne.
"Jag antar att de inte finns så mycket annat att göra.." Säger Sofia och torkar bort sina tårar från kinderna.
"Du, kan vi inte prata om nått roligare?" Frågar hon. Jag nickar bara och ler. Vi sitter båda tysta och bara kollar ut över gatan tills jag bryter tystnaden.
"Du Sofia? Vet du vilka the fooo är?" Sofia börjar skratta.
"The fooo.. Vem fan döper någon till the fooo.." Får hon ur sig medan hon skrattar.
"De är ett pojkband som tydligen är kända..tänkte om du hade någon koll på vilka de var?" Undra jag men Sofia skaka bara på huvudet.
"Men vi kan gå in och söka på dem på datorn?" Gav hon som förslag och jag nicka.
Vi båda tog våra longboard och gick mot dörren. Framme vid dörren la vi dem utanför och steg sedan in i huset. Vi slängde fort av oss skorna och sprang upp på Sofias rum. Hon tog sin dator och vi satte oss i sängen.
"Hur stavas the fooo då?" Fråga Sofia när hon hade fått upp youtube.
"Asså jag vet inte exakt men tror de är F och sedan tre O eftersom att de är fyra personer" svara jag och hon sökte på dem.
"Kolla, de har ju massa låtar" sa Sofia uppspelt.
"Build a girl, kolla på de" sa jag och hon klicka på klippet. Musiken började spelas samtidigt som de kommer 4 killar upp för en rulltrappa. Någon kille med röd keps börja sjunga medans de alla dansar.
"De är ju inspelat på skrapan.. Alltså i Stockholm.. De är ju svenskar" mumlar Sofia. Jag kanske glömde nämna att vi bor i Linköping förut när jag berätta om mig själv.. Men så ligger de till. LÅNGT ifrån Stockholm enligt mig.
Efter han med röd keps hade sjungit klart och de hade krypt under bord och hoppat på stolar så började en kille med lite mörkare hud och svart hår att sjunga.
"Undrar vilket land han kommer ifrån" säger Sofia och jag flinar lite.
"Tycker du han är snygg?" Frågar jag och Sofia flinar.
"Snygg.. Nae men het så in i helvete" svara hon och vi båda skrattar.
"Jag tycker nog om honom mest" säger jag och pekar på skärmen när en lite längre kille med ljust kort går börjar sjunga. Han hade typ snaggat håret på sidorna och så stod de upp lite mitt på huvudet. Haha svårt att förklara.
"Omg lyssna han sjunger på spanska" utbrister Sofia när han som hade lite mörkare hud sjunger igen.
Efter någon minut så tystnar låten och den var slut.
"Lyssna på den där också" säger jag och pekar på en video vid namn king of the radio och Sofia klickar på den.
"Omg kolla han är ju ännu snyggare här" utbrister jag och kollar storögt på skärmen.
"Haha han har värsta fluffet ju" säger Sofia och skrattar.
"Jag vet hur gulligt som helst, tänk att få ta på de" säger jag samtidigt som jag ler åt de jag just sagt.
"Oh shit de visade just magen" skriker Sofia och jag får panik.
"Spola tillbaka jag missa ju"

"Dumma dator, man såg ju inte fluffets mage" säger jag besviket och Sofia skrattar så hon håller på att dö.
"Du jag fick en idé. Sök på Google. Alltså sök på the fooo så kanske vi får reda på namnen" säger jag och Sofia ger mig tummen upp. Jag kan inte fatta att just jag. Lexi Schmidt skulle få fira midsommar med de här grabbarna.
"The fooo är ett svenskt pojkband som blev ihop satta av artist house Stockholm i december 2012. De slog igenom när de var förband åt Justin Bieber. Medlemmarna är Felix Sandman, Oscar Enestad, Oscar "ogge" Molander och Omar Rudberg" läser Sofia. Jag bara gapar.
"Har de varit förband åt fucking Justin" utbrister jag och Sofia nickar.
Sååå jävla coolt. Den här midsommaren kommer bli helt fucking underbar.
"Jag lovar att han med lite mörkare hud är Omar Rudberg" säger Sofia stolt. Vem är då han med fluffet.
"Han med fluffigt hår är nog Felix Sandman" säger jag och Sofia nickar.
"Och så är han som hade röd keps i build a girl Oscar "Ogge" Molander och han som hade blå prickig tröja i king of the radio Oscar Enestad" säger Sofia och jag gör en tumme upp.
"Nu vet vi ju allt om killarna" säger jag och Sofia spricker upp i ett leende.
"Men du, jag måste hem och packa nu. Tack för hjälpen och lycka till med att dumpa Fredrik" säger jag och ger Sofia en kram.
"Hej då" säger hon och jag springer ner och tar på mig skorna. Jag tar sedan min longboard utanför och börjar åka hem.
Denna midsommar kommer bli så sjukt spännande. Att få vara med grabbarna i the fooo och han fluff killen.. Felix sandman. Shit så snygg.

Midsommar - o.eWhere stories live. Discover now