6 Kyllä homo homon tuntee

423 26 20
                                    

Joose

Opin tuntee Nelliä vähän paremmin. Sain esimerkiks tietää, et sillä on kaks gerbiiliä Tiku ja Taku, sen lempiväri on viininpunanen, sen äiti on opettaja ala-asteella ja pienenä Nelliä kiusattiin siitä, ja et se seurustelee jonkun mimmin kans joka asuu Kuopiossa.

Meillä klikkas tosi hyvin mistä olin ilonen. Ainaki mulla oli nyt joku kelle soittaa ku neljän seinän sisällä olemine alkaa ahdistaa.

Selvisin kotiin bussilla ja keittiössä äiti ja iskä oli heti innoissaan kyselemässä kenen kanssa olin. Ei ne sentään alkanu olettaa, että Nelli ois joku mun ihastus. En ollu ikinä kunnolla tullu kaapista mun vanhemmille, mut sillon yläasteella mainitsin ohimennen, et mulla on poikaystävä. Ehkä ne sillon jo hiffas et mistä kiikastaa.

Huoneessa mua ootti pahvilaatikot. Avasin niistä päälimmäisen, se pursus julisteita, joita en vielä ollu laittanu seinille. Queen-bändin juliste siinä jo oli, samoin Arctic Monkeys. Nyt nostin laatikosta kuvan Harry Stylesistä. Se sai kunniapaikan mun sängyn päältä.

***

Pari tuntia myöhemmin mun seinät oli vuorattu kuvilla eri artisteista, leffoista ja näyttelijöistä, ihan ku mun edellinen huone. Oli Star Wars, Avengers, Tom Holland, Harry Potter, One Direction, Robert Pattinson... Ei ne kaikki ees ollu mulle niinkään isoja fanituksen kohteita tai idoleita, mut ainakin ne sopi mun seinälle.

Anton

Koulussa oli tänää ruuaks hernekeittoo. Lappasin sitä suuhuni ja huomasin Joosen istuvan taas samassa nurkassa. Tällä kertaa se istuki jonku tytön kanssa.

Tönäsin vieressä istuvaa JP:tä, joka tuntu tuntevan jokasen, ja kysyin: "Kuka toi muija on? Ton homo vieres?"
"Kuka on homo?" Rasse innostu.
"Toi uus poika. Joose", mä virnistelin.
"Mistä tiiät?" Tomi kysy.
"Kyllä homo homon tuntee", Rasse hekotteli.
"Turpa kiinni, siis hyi saatana! En äijiin koskis pitkällä tikullakaa", huudahdin heti. En mä mikään homo ollut.
"Se on Nelli", JP vastas mun alkuperäseen kysymykseen. "Taitaa olla Pitkäsen luokalta."

Seurasin katseella ku Joose kävi palauttamassa astiat ja menin itte perässä. Äijät ihmetteli vähän, et mihin mulla tuli kiire. Teronen keksi heti, että panemaan, ja jätin ne siihen uskoon.

Oikeestihan mä lähin Joosen perään. Harpoin sen parilla askeleella kiinni, äijä ku käveli hitaasti nenä puhelimessa. Se kurvas käytävältä vasemmalle vessoihin ja mä menin hetken päästä perässä. Se oli sillon jo hävinny johonki kopeista ja jäin venaa sitä lavuaareille.

Osaatko olla hiljaa?Where stories live. Discover now