Joose
Artun bileissä oli just sellasta kun olin odottanu. Porukka istuskeli olkkarin sohvalla puhelimet käsissä ja litki kaljaa punasista muovimukeista. Jotkut puhu huutaen musiikin yli, jotkut oli painanu päänsä yhteen ja keskusteli kahden, useemman kasvot valas kännykän näytön valo. Vaan muutamat viihty tanssilattialla monta biisiä putkeen.
Aina välillä kajareista lähti soimaan sellanen biisi, et jostain syystä melkein kaikkien piti nousta hyppimää ja laulamaan nuotin vierestä mukana. Ne oli mun mielestä parhaita hetkiä.
Istuin Nellin ja Viivin kanssa takkahuoneen sohvalla, kajareista soi parhaillaa Pitbullin ja Keshan Timber. Eela oli mitä ilmesimmin Tomin seurassa ja Hugo niitten lähistöllä vahtimassa.
Nelli ja Viivi syventy keskustelemaa jostain kahestaan ja päätin liueta paikalta. Kuljin pitkin taloa ja näin toisiaan nuolevia pareja, tytön itkemässä toisen letittäessä tämän hiuksia, pojan huutamassa toiselle ja yhen retkottamassa puoliksi lattialla, puoliksi nojatuolissa ilmeisesti sammuneena. Joku ystävällinen tyttö tuli asettamaan sen kylkiasentoon.
Käännyin pois olohuoneesta ja vastassa oli portaat yläkertaan. Kolmannella rapulla oli taas yks pari toistensa kimpussa. Poika näytti työntävän tyttöö seinää vasten koko painollaan ja suuteli parhaillaan tämän kaulaa. Tytön huokaistessa poika vetäyty hieman ja kääns katseensa muhun.
Anton.
Poistuin paikalta nopeesti ja löysin tieni keittiöön. Siellä ei ollu muita. Nojasin huokasten keittiötasoon ja kaivoin esiin puhelimeni. Napautin sen päälle ja näytöllä loisti numerot 23:42. Päätin lähtee puolen yön aikoihin kotiin päi, ensin olis vaan etittävä Hugo.
Nostamatta katsetta puhelimestani näin, kun joku astui keittiöön. Antonin hahmo lähesty mua.
"Joose. Mite vitussa sä oot päätyny tällaseen paikkaa?" se huudahti musiikin yli virnistäen.
"Sitä mä mietin itekki. Mihin sä jätit sun neitoses?" mä kysyin takasin.
Anton naurahti. "Kuulenks mä kateutta sun äänessäs?"Nielasin ja käänsin katseeni siihen. Kattottiin toisiamme suoraan silmiin. Biisi vaihtu ja One Directionin Kiss You valtas talon ääniaallot.
"No hyi vittu", Anton murahti. Se astu yhä lähemmäs. Sitten se asetti kätensä mun molemmin puolin keittiötasolle ja nojautu kohti mua.
"Sut on adoptoitu, eikö? Eiköhä se kerro susta ihan tarpeeks. Ees sun vanhemmat ei halunnu sua. Täytyy olla päästään vialla jos haluaa sun kanssa olla tekemisissä", se sano.
Mun puhekyky oli ottanu hatkat, enkä voinu kun tuijottaa sitä Zayn Malikin laulaessa taustalla "Don't you know you got what I need? Looking so good from your head to your feet."
Jotain väreili meiän välillä. Se tuntu melkein käsinkosketeltavalta. Enkä mä ymmärtäny sitä alkuunkaan. Tunsiko Antonki sen? Eihän se voinut.
Muutama kännissä oleva nuori ilmesty keittiöön kovan metelin saattelemana ja hetki oli ohi. Anton lähti keittiöstä niin nopeesti ku se on mahollista juoksematta.
Mun päässä pyöri, enkä tienny enää mitä mun ois pitäny tehä. Noin sekunnin mielijohteen takia mä päädyin lopulta nappaamaan pöydälle unohtuneen tölkin ja kulautin sen sisällön alas kurkustani. Se oli niin pahaa, että irvistin, mut halusin silti lisää.
Pieni ääni mun sisällä, tai oikeastaan aika kovakin, sano ettei mun pitäs. Silti mä join.
Anton
Suuntasin ulos talosta. Pujoteltuani ihmisten seasta pääsin takaovelle ja raikas ilma täytti mun keuhkot. Nojauduin ulkoseinään ja jäin tuijottamaan ylös tähtien täplittämää taivasta.
Mun pitäis jättää Joose jo rauhaan. Mut jokin siinä vetää mua magneetin lailla puoleensa. En ehi ajattelemaan ja yhtäkkiä oonkin jo senttien päässä sen kasvoista hengityksen kiihtyessä.
Kulu minuutti ja toinenkin, lopulta ehkä kymmenen, kun mun oli pakko päästä sisälle. Pakkanen ja t-paita ei ollu hyvä yhdistelmä. Olin päättäny lähtee jo kotiin.
Sisältä kuulu meteliä ja kun avasin oven, se täytti mun pääni kokonaan. Rihannan S&M oli saanu jokasen ylös ja nyt lattia täytty hyppivistä äijistä ja lantiotaan pyörittävistä muijista, jotka huusi sanoja biisin mukana. Juomaa läikky joka puolelle, parit nuoli toisiaan ja paitoja lenteli, mitään rajoja ei enää asetettu.
I like it, like it, come on, come on, come on
Huokasin ja lähin raivaamaan tietäni joukon läpi eteiseen.
I like it, like it, come on, come on, come on
Törmäsin johonkin äijään, joka huus jotain mun perään.
I like it, like it
Tyttö, jonka kans olin ollu tänään aiemmin, tarras muhun kiinni.
S, S, S and M, M, M
Irrotin sen otteen ja jatkoin matkaani.
S, S, S and M, M, M
Yhtäkkiä Joose oli mun edessä. Se tanssi musiikin mukana puoliks tyhjä muki kädessään, jonka reunojen yli valu juomaa aina pojan hypätessä.
Oh, I love the feeling you bring to me, oh, you turn me on
Joosen silmät oli kiinni ja sen hiukset oli menny sekasin.
It's exactly what I've been yearning for, give it to me strong
Joose heilahteli puolelta toiselle ja välillä pyörähteli hyppien ympäri.
And meet me in my boudoir
Sen musta kauluspaita oli viimestä nappia lukuun ottamatta auki.
Make my body say ah, ah, ah
Koko hetki tuntu hidastuvan.
I like it, like it
Ja mä en enää pystynyt pidättelemään itteäni.
YOU ARE READING
Osaatko olla hiljaa?
RomanceJoose on 17-vuotias älykäs mutta ujo poika, joka siirtyy kädet vapisten uuteen kouluun kesken lukion toisen vuoden. Uuden lukion ahdasmielisyys pelottaa. Löytyykö siitä porukasta ketään, joka hänet hyväksyisi? Anton, heterouttaan kovaan ääneen julis...