Uzunca bir uğraştan sonra ateş yanmıştı. Lisa ile son kalan konserveleri yiyorduk. Nerde olduğumuzdan haberim yoktu. Arkamızdaki zombileri atlatmıştık. Ve gördüğümüz ilk daireye girdik. Fazla daireliği kalmamıştı ama bizi idare ederdi. Yemeği yedikten sonra odanın köşesinde olan kısa menzilli radyoyu çalıştırmaya çalışıyordum. Ara ara sesler geliyordu. Ordan anladığım kadarıyla dünyada güvenli pek fazla yer kalmamıştı. Her yer aynı durumdaydı. Zaten bulsam bile gidecek aracım yoktu. Üzgün bir şekilde otururken telefonumun çaldığını fark ettim. Arayan Morgan'dı. Telefona hızla cevap verdim. Sinyal çok yavaş olmasına rağmen konuşabiliyorduk.
''Neden hala gelemediniz''
''Gelemedik çünkü kaçırıldık''
''Ne ! Nasıl yani ?''
''Uzun hikaye. Bizi buradan alman gerekiyor''
''Tamam deneyeceğim. Neredesiniz ?''
''Emin değilim..''
''Nasıl emin değilsin ? Nasıl bulmamı bekliyorsun o zaman !?''
''O aptal deneyler yapılan yerden kaçmak zaten yeterince vaktimi aldı.Birde kaçtıktan sonra peşimize lanet aylaklar takıldı.Şu an da kafamızı soktuğumuz bu pislik daireye varıncaya dek sağdaki soldaki tabelalara bakmak aklıma gelmedi 'Sayın Çokbilmiş Morgan' !!!''
Birden Morgan'a sesimi fazla yükselttiğimi fark ettim. Ama cidden konuşmaları canımı sıkmaya başlamıştı. Zaten bu pisliğin içinden kurtulmaya çalışırken peşimize bilmediğimiz serseri bir çete takılmışken onun çokbilmiş konuşmaları dinlemek istediğim son şey oluyordu. Telefondan Morgan'ın sesini tekrardan işittim.
''Bak Nick, biliyorum gerginsin. Ama burada bunlardan kurtulmaya çalışan tek kişi değilsin anladın mı ? Şimdi sakin ol ve sağına soluna bakıp nerede olduğunu anla. Ve bana tekrardan ulaş''
Bunları söyledikten sonra telefonu kapatmıştı. Ve sesinden sinirini kontrol etmeye büyük uğraş verdiğini anlayabiliyordum. Lisa bana döndü ve sinirli bakışlar atmaya başladı. Sanırım babasına bu şekilde bağırmam hoşuna gitmemişti.
''Arizona'dayız Nick, saçma sapan bağırmadan önce bir sorabilirdin''
''Bunu nereden biliyorsun ?''
''Bu binaya girmeden önce bir sokak arkada bir market görmüştüm ve orada yazıyordu ve bende zombilerden kaçıyordum''
İşte gerçekten, şimdi mahçup olmuştum. Lisa haklıydı sanırım. Birden onlar olmasaydı hiç bir şey yapamadan öleceğimi fark ettim. Onlar beni arabalarına alarak yardım etmişlerdi. Ve ben de onlara yardım edeceğimi söylemiştim. Peki şimdi ne yapıyordum ? Burada hiç bir şey yapmadan beni kurtarmaya çalışan insanları azarlıyordum.
''Peki,peki özür dilerim''
''Sorun değil''
''Şimdi kavga etmek yerine hangi sokakta olduğumuzu bulalım''
''Ne yazık ki yapamayız. Çünkü sokağın başındaki sokak adı yazan tabela sökülmüş. Bunu öğrenmek için bir sokak aşağı gitmeliyiz''
Ben bunların hiç birini fark edemiyorken Lisa'nın bunu nasıl yaptığına şaşırdım.
Birden aklıma bizi buraya kadar nasıl getirdiklerini düşündüm ve bunu Lisa ile paylaşmaya karar verdim.
''Bak biz daha düne kadar Florida'daydık ama şu an da Arizona'dayız. Nasıl buraya kadar bu hızla geldik ?''
''Bunu yapmak için uçağa ihtiyaçları var. Ve bu da uçakları olduğunu gösterir. Veya helikopter. Yani bizden bir adım öndeler. Hatta bir değil birçok adım öndeler''
''Yani her yerde adamları olabilir. Bizi arayacaklar. Biliyorsun deney yapacakları fazla insan kalmadı''
''Bencede''
Şimdi Morgan'ı aramaya karar verdim. Tam sokak adı veremeyecek olsam da yine nerede olduğumuzu bilse iyi olurdu. Telefon iki çalıştan sonra açıldı.
''Merhaba, nerede olduğunuzu buldunuz mu ?''
''Tam olarak değil ama Arizona da olduğumuzu bulduk''
''Tamam, hangi şehir biliyor musunuz ?''
Lisa'ya sormaya karar verdim.
''Lisa hangi şehirdeyiz biliyor musun ?''
''Hayır''
Morgan'a bilmediğimizi ilettim.
''Ne yazık ki bilmiyoruz''
''Yüksek ihtimalle Phoenix'tesinizdir.''
''Nereden biliyorsun ?''
''Phoenix, Arizona Eyaleti'nin başkentidir. Böyle bir araştırma merkezi için başkenti seçmişlerdir bence''
''Tamam ne yapmamız gerekiyor ?''
''Tüm şehir çok kötü durumda ama Doğu yönünde Tonto Ulusal Ormanı var. Bu ormana ulaşın ve 188 no'lu yola girin. Orada sizi bekliyor olacağız. Biraz güvenli gibi duruyor''
''Nasıl ulaşacağız oraya ? Bir kaç adres verde bilelim''
Birden Lisa'nın sesiyle irkildim.
''Nick ! Sokağı buldum McDowell Yolu'ndayız''
Bunu duyar duymaz Morgan'a geri döndüm.
''Tamam Morgan. Yolu bulduk. McDowell Yolu'nda bir evdeyiz. Direk buraya gelin''
''Gelsek bile seni oradan alamayız. Çok tehlikeli uçağı indiremeyiz. Bak şöyle yapacağız : Sizin olduğunuz yolun sonunda 10 no'lu anayol var. Oradan bir araç bulup anayol boyunca ilerleyin. Ve 24. Sokağı gördüğünüz anda o sokaktan sola sapın. Sokağın sonundan güneye dönünce bu yol sizi Buckeye Yolu'na çıkarır. Bu yolu dümdüz takip edince Phoenix Havalimanı'na ulaşacaksınız. Havalimanına ulaşır ulaşmaz beni arayın. Havalimanına yakın olduğunuz için dua edin''
''Tamam ulaşmaya çalışacağız bizi bekleyin''
''Ulaşmaya çalışmayın, ulaşın''
Ve telefonu kapattı.
Bu sefer başarmalıydım. İkinci bir başarısızlık bizi ölüme sürükleyecekti...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mutasyon Z
Mystery / Thriller"Bir gece kızınızın sesiyle uyanıyorsunuz ve o kıyamet başlıyor. Hayatta kalacak kadar yetenekli misiniz? Yoksa elinizden gelecek tek şey yemek mi olacak?"