البارات التامن ♥️
تضحية من أجل الحب الجزء التانى ♥️
#بقلم ايمووووووو... ايمان شوقى 💙 🦋
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 🦋 💙
جاء الصباح يحمل معه الكثير والكثير من الفرح للبعض ومن الحزن للبعض الاخر... استيقظت تلك الجميلة التى كانت تفكر طيلة الليلة الماضية بعدما تتم تحديد خطبتها من ذلك الزين.. روان بتفكير اهدى يا روان مالك بس اتوكلى انتى على الله وان شاء الله خير..
لتمسك الفون وتضغط على رقم الراحة بالنسبه لها ودقائق وجائها الرد..
روان بابتسامة حزينة : الو... أخبرك ايه يا قلبي..
آلاء بحب : بخير يا جميل... انتى عامله ايه..
روان بحزن : بصراحة تعبانة يا لوكا.. انا عارفة انك عندك مشاكل الدنيا بس مقدرتش مكلمكيش..
آلاء بتنهد لأنها تعرف ماذا ستقول : احكى يا رورو... احكى..
روان بدموع : مش قادرة والله يا لوكا حاسه قلبى بيتقطع مش قادرة انسى مازن... مازن كان حبى الوحيد حتى بعد موته فضل فى قلبى وروحى وعقلى ومن ساعت ما عرفت ان زين ابن عمه وانا قلبى بيتقطع ميت قطعة بشوف مازن فى زين ودى أكتر حاجة مزعلنى انى بشوف حبى في شخص تانى مش قادرة والله.... الكل عاوزنى اتجوز زين.. تصدقى ان هو راضى يتجوزنى وانا بحب مازن.. آلاء انتى اختى وانتى اكتر حد عارف مازن كان بالنسبالى ايه... بقا بعد الانتظار ده كله فالاخر اتجوز واحد مش بحبه انا استنيت كتير يا آلاء علشان لما اموت نتجمع سوى انا وهو بس لا شكله مكتوب علينا الفراق فى الدنيا والآخرة... آلاء مازن دايما كان رفيق احلامى دلوقتى اختفى من الحلم تعبت يالوكا..
آلاء بحزن شديد على رفيقتها : اسمعى يا روان انا مش هقولك انك غلطانة لان دى حاجة مش فى ايدك بس ليه مفسترتيش انقطع مازن من أحلامك انو اطمن عليكى... روان زين بيحبك وان يوافق انو يتجوزك وهو عارف انك بتحبى حد ومش اى حد ده مازن اخوه دى لوحدها تضحية كبيرة... أعطى فرصة ليكى ولحب زين انتى خسرتى مازن اووووعى... اوووعى يا روان تخسرى حب زين علشان متندميش انا حذرتك.. أعطى فرصة للحب يطلع وعيشى حياة سعيدة كفاية دموع ياقلبى.. كفاية..
روان ببكاء شديد : مش قادرة 😭 😭 والله العظيم ما قادرة حاسى قلبى مكسور ومرمى فى كل حته شوية ومفيش غير زين هو إلا....
آلاء بابتسامة :، كملى يا روان سكتى ليه... علشان الحقيقة طلعت منك مش من حد غريب.. رورو الشخص الا بيفقد أعصابه الا فى قلبه بيطلع وانتى طلع الا مخبيه جوا قلبك..
روان بنفى : لا يا آلاء انا كان قصدى مازن مفيش غير مازن..
آلاء بمقاطعة : بلاش العند ده... متخليش العند يسيطر عليكى بقا ليه مش، قادرة تفهمى انك بداتى تحب زين وبتعندى... بلاش.. بلاش يا روان لان لو عملتى مقارنة بين الحب والعناد.. الحب هينتصر بس بعد ما تخسرى حاجات كتير بسبب العند..
أنت تقرأ
تضحية من أجل الحب الجزء التانى.. الكاتبة ايمان شوقى
Mystery / Thrillerعندما يقع الإنسان فى الحب يحس بمتلاكه للحياة ولكن عندما يقع بالعشق لا يرى امه سوى العشق ولكن ماذا سيحدث اذا خسر الإنسان من عشقه طيلت حياته لا أحدا يعلم ما يخبئه له القدر.....؟