البارات الحادى عشر ♥️

67 9 3
                                    

البارات الحادى عشر ♥️

تضحية من أجل الحب الجزء التانى ♥️

#بقلم ايمووووووو.... ايمان شوقى 💙 🦋
مننساش النجمة يا حلوين ✨ الالهى ربنا يجبر بخاطركم يلا تجبروا بخاطري ✨♥️

صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 🦋
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
وقفنا لما سامر قالهم على كتب الكتاب...

ليفرح الجميع بذلك الخبر ماعدا هي كانت تفكر هل ما يحدث حقيقي هل اليوم ستتزوج منه.. لا هى لم تستعد لتلك اللحظة بعد... هى وافقت على الخطبة حتى ترى هل ستتاقلم عليه وعلى وجده فى حياتها ام لا ولكن ماذا تفعل سيتزوجون ماذا عليها ان تفعل...
بينما هو كان يعلم فيما تفكر... هو حقا يريد أن تكون ملكه هو فقط وايضا لا يريد أخذها غصب وايضا لا يستطيع أن يتركها ليقترب من اذنها ويهمس لها : روان لو مش موافقة انا هقول لسامر ان هما يكتبوا بس الكتب واحنا الخطوبة عادي... هو قالها وقلبه يتقطع من الداخل ولكن ما باليد حيلة...

روان بعد تفكير طويل وذكريتها مع معذب قلبها تمر أمامها : انا م....

لتقطعهم آلاء حتى تنقذ المواقف قبل أن تدمر تلك المجنونة حياتها... لتقول ببسمة : معلش يازين هاخد منك رورو شوية ضرورى..

زين بحرج : الاء ممكن تستنى بس بتكلم مع روان فى موضوع مهم جدا هخل.....

آلاء بمقاطعة وإصرار : يازين حاجة مهمة والله... هخلص وياسيدى شوية وهتبقا ملكك متقلقش...

لتاخذها آلاء بعيدا عن تلك العيون المسلطة عليهم.... لتصمت وهى تنظر إليها دون كلمه واحدة..

روان باستغراب : في ايه يا لوكا مالك بتبصلى كدا ليه....

آلاء لا يوجد رد....

روان بحاجب مرفوع : مالك يا بت... وهو انا اكلت اكلك ولا ايه 🙂 😹

آلاء بتوبيخ : انتى اتهبلتى كونت مفكرة انك اوووع من كدا... لحد أمته مرمطى الوله معاكى حد يلاقى حد يحبه كدا ويعمل عميلك السودة دي.. هترفضى..

روان بغضب مكتوم : على كدا كونتى عارفة ان سامر هيعمل كدا النهاردة..

آلاء بمقاطعة : لا طبعا مكونتش اعرف... وياغبية لو كونت اعرف كونت رفضت سامر يعمل كدا لانى عارفة رد فعلك ايه.. هسالك سؤال سيادة المقدم مفيش أطيب منه وعمل كل حاجة علشان يريحك ويثبتلك انو بيحبك كل ده ماثرش فيكى ولا هز فيكى شعرة.. انا عارفة ان القلب مش ملكنا ولا بأيدينا نقوله حب ده وارفض ده... بس عندنا عقل نفكر فيه لحد أمته هتخلى عندك يتحكم فيكى وفى قلبك الا انا متأكدة انه ملك زين وبس وانا اهواااا بقولك يا روان قلبك مفيش فيه مكان ل مازن ابدا قلبك ملك شخص واحد بس وهو زين انتى فاهمة وكفاية بقا صدقنى هتندمى فى وقت هيكون الندم فيه مات انا قولت الا عندى... وانتى حرة... اهاااا صح أجرى يلا وتقوليله مش هقدر اتجوزك وانا وافقت على الخطوبة علشان اسكت الكل واكسرى قلب شخص محبش قبل كدا غير بنت واحدة وهى بالذات نفسها هتكسر قلبه... بعد ازنك يا... يا صحبتى..

تضحية من أجل الحب الجزء التانى.. الكاتبة ايمان شوقى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن