البارات العاشر ♥️

46 11 0
                                    

البارات العاشر ♥️

تضحية من أجل الحب الجزء التانى ♥️

مننساش النجمة يا حلوين ✨ ✨

#بقلم ايمووووووو... ايمان شوقى 💙 🦋

صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 🦋 💙

~~~~~~~~~~~~~~~~~~♥️
جاء الصبح الذى يحمل الكثير والكثير من الغموض... استيقظت تلك الروان التى لما تنم طيلة الليل وهي تفكر هل ما تفعله صحيح..؟ هل من المفترض أن تعطى فرصة لقبها ان يحب مرة أخرى ام صار محرم عليها الحب..؟ هى لا تعلم ماذا تفعل ولكنها لا تريد أن تظلم ذلك الزين الذى تعلم جيدا انه يحبها بجنون بلا يعشقها ولكنها خائفة ان تظلمه معاها بسبب حبها ل مازن... فاقت من ذكرياتها على احد يضع يديه على كتفها...

روان بحب : صباح الخير يا أمجد...

أمجد وهو يعرف فيما كانت تفكر : صباح النور على عيونك يا قمرى...
ليصمت قليلا ويتنهد ويقول : بصى يا قلب ابوكى انتى عارفة انى عمرى ما اعتبرتك بنتى دى بعتبرك صحبتى واختى وحبيبتى وعمرى ما اتمنتلك غير كل خير بس يا قلب ابوكى لازم تفوقى لحياتك مازن عدى على وفاته مدة كبيرة جدا مش كفيلة انك تنسى وتبدى من جديد..

روان وهى تتنهد بخنقة : بص يا أمجد انا عارفة انك عاوز مصلحتى وعلشان انت وافقت اتجوز حضرت المقدم بس انت عاوزنى انسى مازن ازاى و هو كان الروح ومازال حضرتك عارف ان بعد موت مازن اتدمرت وانفصلت عن العالم الخارجى  بس خرجت تأتى بفضل ربنا وبفضل و واقفت آلاء والكل جمبى بس مش هقدر انسى... انا النهاردة هبدأ حياة جديدة بالنسبة للكل بس بالنسبة لى لا حياتى لسه زى ما هى متغيرتش ابدا...

أمجد بتفكير وهو يغير الموضوع لانه يعلم اذا استمر الحديث سوف تبكى وهو لا يريدها تبكى : خلاص بقا كلام كتير ويلا بينا نجهز علشان نلحق هنروح الفيلا عند سامر آلاء اتصلت بيكى كان فونك مغلق كلمت مامتك..

روان وهى تكرمش وجهها : آلاء دى هتعمل منى شورما...

أمجد وهو يجاريها : قومى قومى لتعمل منك بطاطس محمرة وبدل ما تكونى العروسة روان تكون العروسة المتحمرة 😂😂

روان بضحك : على رأيك هههههههههه..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
فى الجهة الأخرى فى فيلا سامر... كان الجميع يعمل حتى الشباب ولا يوجد شخص واحد يستريح...

روح بصريخ  : مالك....

مالك بفزع : ايه ايه... مين مات..

روح بحاجب مرفوع : بعد الشر محدش مات... بس انت ايه الا قعدك قوم يلا خلص عندنا شغل كتير..

مالك وهو لا ينظر اليه : هرتاح شوية بس..

روح وهى تنظر له بطرف عينها : قولت قوم يا مالك... شوف ولا كانى اتكلمت خاليك قاعد كمان شوية وانا والله ما هعمل ليك....

تضحية من أجل الحب الجزء التانى.. الكاتبة ايمان شوقى حيث تعيش القصص. اكتشف الآن