البارات الرابع عشر ♥️
تضحية من أجل الحب الجزء التانى ♥️
# بقلم ايمووووووو... ايمان شوقى 💙 🦋
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم 🦋 💙
اووووعوا تنسوا النجمة يا حلوين ✨♥️
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
خرجت من غرفت العمليات وعلامات التعب تظهر على وجهها.. وكيف لا ظلت 6 ساعات فى الداخل...ديما للممرضة : يدخل العناية المركزة 24 ساعة الا جاين..
الممرضة بايماء : تمام يا دكتور...
ديما بتذكر : صح دكتورة مى رمضان وصلت ولا لسه..
الممرضة : وصلت من شوية يا دكتور..
ديما : تمام شكرا روحى انتى شوفى شغلك... وانا هطمن اهل المريض..
خرجت ديما من غرفتها بعد ما طمنت اهل المريض عليه واتجهت إلى غرفت صديقتها حتى تطمن عليه... لتدق الباب ليأتيها الرد وتدخل...
ديما بحب : اخبارك القمر بتاعى ايه..
مى بابتسامة : بخير يا قلبي الحمدلله... انتى عامله ايه..
ديما : انا الحمدلله زى كل يوم...
مى باستفسار : شكلك تعبان منمتيش ولا ايه...
ديما بتفكير : لا نمت زى العادة.... التعب ده من العملية، مريض عمليته كانت فى القلب ونسبت نجاحها كانت ضعيفة جدا بس الحمدلله ربنا نجاه..
مى بحب : اكيد ربنا بيحبه لان مش اى حد عمله العملية... دى اشطر دكتورة فى العالم الدكتورة ديما سامر الألفي..
ديما بتذكر : كان حلم ماما الله يرحمها انها تشوفنى اكبر دكتورة في العالم.. والصراحة مبسوطة جدا انى حققتلها حلمها كان نفسى تكون موجودة دلوقتى معانا..
مى بحزن على صديقتها التى مازالت تتذكر والدتها كأنها تتركتها البارحة : حبيبتى هى موجودة حوليكى وشيفاكى وحاسة بيكى كمان..
ديما بتنهد وحزن : عارفة والله يا مى... انتى عارفة ان دايما بحس انها لسه عايشة بس مش بقدر اتكلم مع حد نهائى..
مى بحزن : يا قلبي طبيعي تحسي بكدا وكمان ممكن تتكلمي مع باباكي او مراد اخوكى...
ديما بمقاطعة : بابا مقدرش اتكلم معاه فى الموضوع ده... بابا اى حاجة بتفكره بماما حتى لو تعبان ونايم فى اوضته مش بيسمح لأى شخص يدخلها غيرى انا ومراد... أما مراد من ساعة وفاة ماما وهو بقا قاسى قوووى ضحكه وهزاره ده معايا ومع بابا وانا بحاول اتأقلم علشان افضل سند ليهم بابا من حبه فى ماما بيشوفها فيا..
مى بمرح حتى تلطف الجو : اهااااا انتى هتقولي ديما الالفى ممنوع الاقتراب منها..
ديما بضحك : هههههههه... المهم عندنا مؤتمر مهم فى أمريكا ومش عارفة هقول لسامر ازاى عليه لأنه مستحيل يوافق..
أنت تقرأ
تضحية من أجل الحب الجزء التانى.. الكاتبة ايمان شوقى
Mystery / Thrillerعندما يقع الإنسان فى الحب يحس بمتلاكه للحياة ولكن عندما يقع بالعشق لا يرى امه سوى العشق ولكن ماذا سيحدث اذا خسر الإنسان من عشقه طيلت حياته لا أحدا يعلم ما يخبئه له القدر.....؟