Luku 6 - alkoholia

439 34 36
                                    

Ennen keikkaa bändi istui takahuoneessa ja Niko olisi halunnut tietää missä Joonas vietti viime yönsä. Samalla Niko oli kuitenkin eilen illalla sängyssä maatessaan luvannut Rommille, että yrittäisi aktiivisesti unohtaa tunteensa Joonasta kohtaan ja vain nauttia tämän seurasta kuten aina ennenkin. Eikä hänellä ollut ennenkään tapana udella Joonaksen menemisistä, joten hän oli nytkin hiljaa.

Ei kuitenkaan mennyt kauaa kun selvisi, että Joonas todella oli päätynyt Lindan luokse viettämään iltaa ja mitä ilmeisemminkin ilta oli vauhdikkaissa merkeissä jatkunut yllättävän pitkälle. Ei Joonas ollut 'pussaa ja kerro' -tyyppinen ihminen, mutta Joel tuntui olevan yllättävän utelias ja sai lopulta muutkin pojat kyselemään.

Niko voi pahoin kuunnellessaan Joonaksen juttuja. Että siinä mielessä suunnitelma unohtamisesta ja normaalisti käyttäytymisestä ei saanut kovin hyvää alkua. Kuitenkin kun Joonaksen illan (ja mahdollisesti yön, Niko ei ollut varma eikä missään nimessä halunnut tarkentaa) seikkailut saatiin käsiteltyä, palasi normaali marssijärjestys takahuoneeseen.

"Mä en malta odottaa mitä fanit sanoo siitä sun räpistä", Aleksi sanoi puhkuen intoa.

"Katotaan mitä siitä tulee. Oon vähän jotain riimejä miettinyt, mutta aika suorilta ajattelin vetästä", Niko naurahti.

"Jätkä on niin kova, et tulee olee ihan timanttia!" Joel sanoi samalla hyppiessään edestakaisin takahuonetta. Niko hymyili Joelin menolle, mutta istuutui kuitenkin itse alas.

Joonas istuutui Nikon viereen ja painoi päänsä tämän olalle.

"Mä juttelin tänään Joelin kanssa autossa ja se puhui koko matkan muusta kuin statistiikasta. Voitko kuvitella!"

"En mä taida voida", Niko sanoi hymyillen. Joonas vaikutti aidosti hämmästyneeltä.

"Nii'i. Ehkä se yritti saada meidät luopumaan meidän projektista", Joonas sanoi. "Mutta turha luulo. Me tiedetään, että se oikeesti tarviis seuraa."

Joonas vielä piti jonkin sortin monologin aiheesta ja hetken Niko pystyi näkemään Joonaksen vain kaverina, jonka kanssa pystyi hölmöilemään ja olemaan lähekkäin ilman taka-ajatuksia.

Se rauha kuitenkin sai lavalla kyytiä, kun Niko huomasi sydämensä pamppailevan muustakin kuin ympäri juoksentelemisesta Sharks love blood -biisin lähestyessä. Lavalla tapahtuva pusu oli kuulunut heidän tapoihinsa jo useiden vuosien ajan eikä siinä koskaan ennen ollut ollut minkään sortin ongelmaa.

Nyt kuitenkin ajatus Joonaksen pussaamisesta sai Nikon polvet veteläksi. Biisi tuntui tulevan ulkomuistista osittain autopilotilla, kun Niko astui Joonaksen viereen ja kietoi kätensä tämän harteille. He lauloivat osan biisistä samaan mikkiin. Ja sitten.

Niko suuteli Joonasta. Joonaksen puolelta se taisi edelleen olla viaton pusu ystävien kesken, mutta Niko ei voinut pidätellä itseään. Sen jälkeen keikka jatkui täysin normaalisti ja Niko nautti jokaisesta hetkestä kuin se olisi hänen viimeisensä.

Freestyle-räpätessä kiitosbiisiä Niko oli sekoillut sanoissa useammankin kerran, mutta oli joka kerta onnistunut kääntämään sen vitsiksi. Joonas oli jopa huikannut "varmaan mua katselit ja meni kieli solmuun" ja Niko oli nauranut vitsille. Todellisuudessa hän olisi halunnut huutaa asian olevan juuri niin.

Joitain tunteja myöhemmin koko bändi istui läheisessä baarissa sulloutuneena omaan loossiinsa. Joonas oli kadonnut tanssilattialle heti heidän saavuttuaan ja Niko oli päättänyt upottaa kaikki ylimääräiset tunteensa alkoholiin. Se todella oli tuntunut onnistuvan ja nyt hän vitsaili Ollin ja Tommin kanssa.

Hiukan myöhemmin Joel oli kadonnut Joonaksen mukaan ja Aleksi oli ottanut osaa lopun bändin keskusteluun. Tommi oli kertonut täysin valoa kestämättömän jutun, joka oli saanut Ollin korvat punastumaan. Lopulta he olivat kuitenkin nauraneet yön pikkutunneille asti, joka seuraavan päivän keikkaa ajatellen ei ollut kaikista järkevin suunnitelma.

Kaverin puolesta kyselenWhere stories live. Discover now