20. Návštěva

45 5 1
                                    

Čtveřice seděla u rozloženého stolu a popíjela kafe. Naruto nandal čerstvě upečené cukroví na talířek a nervózně sledoval každý pohyb toho, kdo si nějaký kousek chtěl vzít. Věděl, že tohle nebyla jeho nejlepší práce, ale jelikož to bylo víceméně párové pečení nic lepšího by ze sebe momentálně asi nedostal.

"Tedá," zavzdychala černovlasá žena, až se na ní veškeré mužské obecenstvo zvědavě otočilo, "tyhle rohlíčky... jsou úplně geniální!"

Narutovy lehce zčervenaly tváře a tiše poděkoval.

"Dost jsem toho o tobě od Asumy slyšela, jen jsem si tě představovala trošku jinak," řekla a upřela na něj pohled, aby si ho mohla pořádně prohlédnout.

"Nemluvil jsem o něm!" zavrčel na ní.

"Ale jo mluvil v jednom kuse! Bylo to a Naruto tohle a Naruto tamto a zlato představ si! Dokonce se Shikamaru rozmluvil a bla bla! Byl jsi v těch chvílích, jak ženská, ale tak co se dá dělat ráda jsem si to poslechla. Co vůbec vy dva tak normálně děláte? Budete spolu měsíc ne? To už by vás neustálé souložení mělo unavit a měl by být čas i na trochu jiné věci," zasmála se.

"Pověz Shikamaru, co děláme ve volných chvílích a nezapomeň říct, že skoro polovinu času si se nemohl hýbat."

Přenechal mu slovo a ignoroval téměř vražedný pohled protisedícícho muže.

"Nejčastěji asi hrajeme Shogi, snažím se ho Naruta naučit, alespoň do přijatelné míry."

"Ale to by musel mít větší IQ než akvarijní rybička ne?" optal se rýpavě Asuma a hned mu přistál takový pohlavek, až mu z úst vypadl cigareta.

"Proč jsi to udělala?" optal se nechápavě své přítelkyně.

"Máš blbý kecy?" řekla téměř tázavým tónem a hodila si nohu přes nohu, čímž se více narovnala, aby vypadala mnohem více přísně.

"Nevšímej si ho, občas potřebuje srovnat s Shikamarem máš takové štěstí! Ten alespoň věcně o něčem neremcá a je přizpůsobivý, že jo?"

Přesunula pohled na zmíněného tmavovláska, od kterého očekávala odpověď.

"Jo jasně," odvětil, i když bylo vidět, že jejich debata jde úplně mimo něj.

"Vlastně jsme ani neřekli proč jsme tu. Letos Vánoce trávíme u mě, takže jsme přijeli dát Shikamarovi dárek, aby neřekl, že jsme se na něj vykašlali, že jo? " tentokrát mířila na svého partnera, který předstíral, že zkoumání cigarety je vlastně velmi zábavná činnost.

"Jo jasně."

"Občas jsou jako kopie," vydechl Naruto a sledoval oba muže, kteří měli naprosto stejný výraz a každý se snažil dělat, že se v kuchyni ani nenachází.

"Jo to jsou, ale jak jsem řeka, ten tvůj alespoň umí držet hubu a krok"

Tím se rozjela několika hodinová debata o naprosto banálních věcech, až se rozhodlo, že se přesunou do pohodlnějšího prostoru, a tak zamířili do obýváku.

"Taky jsem si všimla, že má hrozně dobrou troubu! Kdo by to na takovou lemru řekl anebo je to spíše tím, že je tak línej něco dělat."

Dvojce před nimi se zasmála a Naruto si v klidu sedl na místo, které Shikamarovi připomnělo aktivity před několika hodinami. Okamžitě mu tváře pokryl slabý ruměnec a snažil se vyhnout pohledem.

"Ale ale," drcl do něj ramenem Asuma, "nějaké novinky, které jsou ideální probrat na terase?"

Automaticky z pouzdra, které nosil v kapse vytáhl další cigaretu a dal ji mladšímu, ten sice nebyl aktivní kuřák, ale nikdy neodmítl. Cestou ven míjeli jejich partnery a on zajel rukou do rozcuchaných blonďatých vlasů, aby ho donutil jemným tahem zaklonit hlavu dozadu a dal mu mlaskavou pusu.

"O můj bože," vydechla starší žena a překryla si nos, ze kterého se jí spustil pramínek krve.

"Klidně pokračuje," mávla několikrát rukou, „vůbec se nenechte rušit."

Světlovlasý byl okamžitě na nohou a vytahoval ze stolu u gauče několik kapesníků, aby je podal ženě. Ta měla stále na tváři úsměv, ale krev ne a ne zastavit.

***

"Pokročili jste?" zeptal se Asuma opřený o zábradlí a obdivoval výhled. Kolegu péče o zahradu nebavila, takže jediné, co na ní dělal bylo sekání trávy. Jakmile na ní sedl sníh, tak se neupravené stromy pod nánosem ohýbaly k zemi a dělaly jakési pohádkové průchody. Kousek od nich bylo i malé jezírko, ve kterém byla pouze voda a filtrace, kterou na zimu vypínal. Jinak byla voda pořád krásně čistá a rostlinám se v ní dařilo. Tušil, že jestli mu tady na to Naruto na jaře přijde, tak ho donutí koupit koi kapříky, protože i když se Shikamarem říkali, jak je jezírko malé, tak se přes něj táhla malá lávka, aby do umocňovalo pocit klidu.

Zahradu dělali ještě jeho rodiče, než odjeli a on neměl chuť ani sílu na nějaké její předělání.

"Vánoce strávím u něj" prohodil.

"Mohl jsi být s námi, Kureni by to nevadilo."

"Je mi přes dvacet vážně potřebuju dozor," řekl a popotáhl z cigarety.

'Tenhle pocit mi chyběl' zaklonil hlavu a vyfoukl kouř.

"Brzdi nebo budou krvácet z nosu oba dva," zasmál se a ukázal přes prosklené dveře do domu, kde seděl Naruto a s otevřenou pusou. Užíval si, že ho sledoval, takže svůj počin se škodolibou radostí zopakoval. Ještě zahlédl, jak si blondýnek hází nohu přes nohu a obrátil pohled zpět na kolegu.

"Přeju vám to."

"Tak na něj buď milejší."

"To se mi asi nechce."

"Toleruj ho" povzdechl si a típl cigaretu.

"Toleruju, jenže mi nepřijde, že by s tebou zůstal, je na tebe moc aktivní," s tím se otočil a odešel zpět do domu. Shikamaru tak zůstal sám na namrzlé dřevěné terase. Opřel se lokty o zábradlí a sledoval jak kousek od krmítka hopsaná ptáček.

"Co ty můžeš vědět," zavolal za ním ještě, ale už bylo moc pozdě.

'Třeba má Asuma v něčem pravdu, Naruto je prostě aktivně založený jedinec' povzdechl si.

Adventní kalendář  [ShikaNaru]Kde žijí příběhy. Začni objevovat