BAB 8

4.4K 319 0
                                    

"jom ikut Fina dengan Rina pergi mall beli barang dapur"Ajak Sofina. DA mengangguk.

"Zar kau nak ikut?"soal Rafa. Zar mengangguk dan segera menutup laptopnya. Diseluk tangannya ke dalam kocek seluar.

Zar hanya mengikuti mereka di belakang sahaja. Sebelum mereka pindah ke Malaysia, bonda dan ayahda Faz dengan Rafa sudah mengarahkan nya untuk menjaga dua gadis tu. Jad dia perlu jalankan amanah tu.

Zar menoleh ke seorang budak lelaki yang mahu mengambil coklat. Dia segera menolong.

"Terima kasih akak cantik."Zar mengangguk.

"Mana parent adik?"Budak lelaki tu menunjuk ke arah seorang jejaka yang membelakangi mereka sambil menjawab telefon.

"Jom kita pergi dekat dia."dipegang tangan kecil budak lelaki yang dikenali Ari.

Zar menepuk bahu jejaka tu. Jejaka tu menoleh ke arah belakang.

"Amzara."Dikawal sehabis baik dari tidak mengeluarkan gigi taring nya.

"Abang, akak cantik ni dah tolong adik ambil coklat."Arga menunduk mendukung anak buahnya.

"Terima kasih"Zar mengangguk.

"Aku pergi dulu."Diatur langkah pergi namun langkahnya terhenti.

"Akak nama apee. Nama kita Ari."Zar menoleh.

"Panggil akak Zara sahaja. See you again Ari."Diatur langkah ke arah sepupunya.

"Akak Zara baik kan abang."Arga mengangguk sahaja.

"Kau pergi mana tadi Zar?"Soal Faz.

"Tolong orang."Sepupunya mengangguk faham.

"Bahan mentah dah beli?"mereka tersengih sebelum mengeleng. Zar mengatur langkah ke bahan mentah.

"Dia tahu ke?"Tanya Sofina.

"Kalau bahan mentah. Zar memang pro"Sofina mengangguk faham.

Usai mereka membeli barang dapur, mereka berlima mendekati ke kedai aiskrim kerana Rina mahu makan Aiskrim.

Zar melihat jam ditangannya. Menunjuk kan pukul 6 petang. Malam nanti kena buat assignment pulak.

"Zar jom makan."Faz menepuk bahu gadis tu. Zar menyusun kertas kertasnya yang telah siap. Memang lah assignment tu lambat lagi perlu hantar tapi dia tidak suka menangguh.

"Zar boleh Fina cakap sikit?"Zar menganguk.

"Jangan lah busy sangat dengan kerja. Kesihatan kena lah jaga. Fina tengok Zar ni letih sangat."Zar tersenyum nipis.

"Handle dua syarikat tak senang."Fina terkejut ditoleh ke arah Faz dan Rafa. Dua gadis tu menganguk.

"Tapi Zar perlu bahagi masa."Zar mengangguk saja.

"Aku nak kosongkan jadual aku sebelum pertandingan berlawan. Jadi tak ada lah terbeban sangat."santai dia menjawab.

"Hm yelah Zar."pasrah Fina.

"Zar ni memang keras kepala sikit. Ibu kitorang dah berapa kali pesan tapi ada ja jawapan dia. Tu yang menyingle lagi tu sebab asyik bekerja sampai tak sempat cari jodoh."Menajam mata Zar ke arah Rafa.

Tergelak mereka.

"Buang masa aku nak cari. Lagipun jodoh tu dah ditetapkan dah." Faz mengeleng kepalanya perlahan.

kalau si Zar ni buka mulut memang mereka yang terdiam.

Pagi tu DA perlu nyanyi kan lagu bad Romance. Terasa menyesal pula menyanyi di kelas haritu.

"Saya ada tiga orang pelajar yang akan nyanyikan sebuah lagu pada pagi ni jadi silakan." Musik mula dimainkan.

Habis sahaja persembahan tu mereka menepuk tangan.

"Diorang ada bakat."Adrian seakan tidak percaya yang jodohnya ini pandai bernyanyi.

DA meneguk air mineral terlebih dahulu sebelum melangkah masuk ke dalam dewan.

DA hanya bersandar di dinding. Malas mereka mahu duduk dengan student lain. Bising saja.

DA berjalan santai untuk kelas namun langkah tiga gadis tu terhenti apabila tiga jejaka di hadapan mereka.

"Apa diorang nak lagi ni."Rafa mengeluh. Tiga jejaka tu ialah V'Boys singkatan dari Vampire'boys.

"Serahkan darah kau pada aku Sweetie."Zar melihatnya datar.

"atau kitorang guna cara kasar."DA berpandangan.

"Darah orang lain ada pergilah ambil."Bengang Faz.

"BAGI JELAH!"Arga mula agresif dia meluru ke Zar tanpa sempat dua sahabatnya mahu halang.

Zar menolak kedua sepupunya agar ke tepi. Dia mengelak dari Arga.

Tanpa Faz sedari. Adrian cuba mendekati gadis tu. Faz menoleh ke kirinya dan menunduk apabila Adrian mahu memeluknya.

"Rafa sana."arah Faz agar rafa tidak dekat dengannya. Rafa mengigil ketakutan ditoleh ke arah Kenzie yang melangkah mendekati nya.

"Zarr tolong aku zarrr"Dia berundur dari Kenzie.

Zar mendengus ditumbuk perut Arga.

"GUNA JELAH APA AKU AJAR 7 TAHUN TU!"geram Zar apabila Rafa masih takut.

"come here sweetie."panggil Kenzie. Dia meluru ke arah Rafa dan gadis tu menunduk menumbuk perut Kenzie dan disepak kepalanya.

"Boleh tahan kau ni eh."Arga menghilang di depan Zar dan muncul belakang gadis tu dia menolak Zar sehingga gadis tu terhentak di dinding.

"Ap..apa kau nak hah!"Di elak daripada Arga.

"DARAH KAU! AKU NAK DARAH KAU SAYANG"di hilangkan dirinya lagi. Zar sudah termengah mengah kerana penat.

"dia semakin agresif."Ditoleh sana sini. Dan lehernya dipeluk dari belakang.

"I get you sweetie"Di membuka mulutnya bersiap sedia untuk mengigit leher putih Zar.

"KAU MEMANG CARI MATI!"matanya berubah menjadi hitam pekat menandakan Caesar sisi iblis kini muncul.

Disiku perut Arga dan ditumbuk rahang jejaka tu.

Faz menoleh ke sepupunya.

"C..caesar."Pengelangan tangan Faz dipegang oleh Adrian.

"LEPASKAN AKU LAH!"Faz meronta ronta.

Adrian menangkap kedua tangan gadis tu dan dicantumkan dipeluk gadis tu dari belakang.

"ZARRRR"Faz menoleh pula ke arah Rafa yang berada dalam pelukan Kenzie.

"lepaskan aku adrian!"Jejaka tu tergelak.

"No sweetie. You are mine"

Nafas Caesar naik turun menandakan dia benar benar marah. Ditoleh ke arah sepupunya. Pedang ditarik.

"Lepaskan sepupu aku!"Dibuat tornado kick tepat di kepala Adrian. Ditarik Faz ke belakangnya. Di pandang pula Kenzie yang cuba untuk mengigit leher Rafa.

Pinggang Kenzie disepak dan leher jejaka tu dipeluk dari belakang. Pedang nya terletak elok di bawah leher Kenzie.

"Caesar cukup. Jangan bunuh diorang."sayu mata Faz memandang sepupunya.

Perlahan lahan Arga bangun dari baringannya.

Caesar melepaskan Kenzie. Digengam erat pedangnya.

"Zar. Jom."Ditarik lengan gadis tu untuk pergi.

Arga memandang tangan nya. Apa dia buat?.

"Hah? Apa jadi ni."kenzie memegang lehernya kenapa dia rasa seperti ada yang memeluk nya.

"Kita lost control again."Adrian bangun memegang pinggang nya.

8. MR.VAMPIRE [C]Where stories live. Discover now