🖤BAB 6🖤

9.5K 739 22
                                    

Louis membuka pintu rumahnya kelihatan Lauren sedang menonton televisyen.

"Bang. Ressa mana?" Tanya Lauren.

"Hospital." Kata Louis lalu merebah tubuhnya Di atas sofa.

"Aik tak pernah masuk hospital ni tetiba masuk kenapa?" Tanya Lauren.

"Dia kene tembak. Lepas Tu lengan dia kene toreh." Kata Louis lalu melelapkan Matanya.

"Dah Tu siapa Jaga dia kat sana?" Tanya Lauren lagi.

"Kashaff." Jawapan itu cukup membuatkan Lauren panas hati. Belum sempat dia membuka mulut loceng rumah ditekan.

"Pergi buka pintu Tu." Kata Louis. Dengan hentakkan kaki Lauren buka pintu tersebut. Pintu ditolak kasar oleh Davis.

"Hyeeeee sir. Saya datang nak merempat." Kata Davis. Tubuh Lauren jatuh dilantai tidak terperasan.

"Woy adik Aku belakang pintu Tu." Jerit Louis. Segera 4 jejaka itu memandang ke arah Lauren. Kepala Yang terasa sakit dipegang terdapat cecair merah di kepalanya.

"Omo ottoke. Miss Lauren Okey ke saya Minta maaf miss." Kata Davis lalu berura-ura ingin membantu Lauren namun Lauren melarang. Lauren bangun badannya terasa huyung-hayang.

"Dik kau Okey tak?" Tanya Louis lalu mendekati Lauren.

"Shit. HAIRA!!" Jerit Lauren lalu Haira turun dengan pantas.

"Yes queen Lauren." Kata Haira.

"Kau pegi dapur amik first aid,Lepas Tu masuk bilik Aku. Ada malaun mana tak reti sabar main tolak je pintu Tu. Habis berdarah kepala." Kata Lauren lalu melangkah Naik ke bilik. Haira Yang akur dengan arahan Lauren terus melulu ke dapur lalu mengambil kotak first aid.

"Sir Salah saya ke?" Tanya Davis lalu menundukkan kepalanya.

"Takkan Salah pintu Tu pulak." Kata Louis.

"Dah tak payah fikir sangat. Nanti pergi Minta maaf." Kata Louis lalu menepuk perlahan badan Davis.

"Dah jom Aku tunjukkan bilik korang." Kata Louis lalu melangkah Naik. Langkahnya diikuti oleh Davis,Hanif, Jay Dan Qiff.
.
.
.
.
.
.
.
.
Laressa tersedar dari pengsan lalu tangan perlahan-lahan mencapai gelas,namun gelas terjatuh ke lantai mengejutkan Kashaff Yang sedang lena tidur berbantalkan birai katil.

"Ressa? Kau nak apa?" Tanya Kashaff. Jari Laressa jelas menunjukkan air Di atas meja. Segera Kashaff menuang air lalu perlahan-lahan menolong Laressa meneguk air tersebut.

Seusai minum Kashaff memanggil doktor untuk memeriksa keadaan Laressa.

"Alhamdulilah semuanya baik. Cik kene Banyakkan rehat sebab Luka Tu tak kering lagi. Kalau tiada apa-apa lagi saya keluar dulu ya." Pamit doktor tersebut lalu beredar.

"Syukur la kau sedar." Kata Kashaff lalu melabuhkan punggungnya dikerusi Yang disediakan.

"RESSAAAA!!!"jerit Namyra lalu berlari ke arah Laressa. Tubuh Laressa dipeluk kuat. Wajah Laressa berkerut apabila Namyra memeluk

"Namy sakit." Kata Laressa. Segera Namyra melepaskan pelukkan.

"Hehe sorry." Kata Namyra.

"Dah kau duduk sini. Kau Tu pun belum baik sangat." Kata Carl lalu mencempung tubuh Namyra lalu duduk Di atas katil.

"Nah makan ni." Kata Kashaff lalu memberikan menyuap bubur tersebut ke Dalam mulut Laressa.

"Emm tak nak tak sedap." Kata Laressa. Kening Kashaff mula bertaut.

"Kalau kau tak makan macam mana kau nak makan ubat?" Kata Kashaff.

"Kan aku cakap tak nak. Tak sedap laa." Bantah Laressa.

"Tunggu la Aku beli bubur mcd." Kata Kashaff lalu beredar.

Louis bergegas ingin ke hospital selepas mendapat khabar Yang adiknya sudah sedar. Davis,Hanif,Qiff Dan Jay turut ikut.

"Abang nak pegi mana?" Tegur Lauren.

"Tengok Ressa dia dah sedar." Kata Louis.

"Nak ikut." Kata Lauren.

"Ha cepat la siap Aku tunggu Dalam kereta." Kata Louis lalu keluar Dari rumah itu. Langkahnya diikut oleh anak buah Laressa.

Setelah beberapa minit akhirnya Lauren keluar Dari rumah. Kasut tumit tinggi disarung. Lauren masuk ke Dalam perut kereta.

"Ressa ni Aku bawak bubur mcd makan." Kata Kashaff lalu menyuap Laressa makan.

" bak la sini. Biar aku makan sendiri." Kata Laressa lalu berura-ura ingin mengambil bekas bubur tersebut.

"Tak payah. Tangan kau bukan kuat sangat. Biar Aku suap." Kata Kashgar.

"Tapii..." Belum sempat Laressa menghabiskan ayatnya Kashaff menyuap bubur tersebut ke Dalam mulut Laressa. Jelas Laressa mencemburutkan wajahnya.

"Panas cilaka." Marah Laressa lalu memukul bahu Kashaff.

"Tu lah tak baca doa." Kata Kashaff dengan selamba.

"Amboi sweetnyaaa. Jeles titeww." Celah Namyra Yang berada disebelah katil Laressa.

"Kau nak jeles kenapa? Aku Kan Ada." Kata Carl lalu mengenyitkan Matanya pada Namyra. Namyra menutup wajahnya dengan bantal.

"Eleh gedik la kau namy." Kata Laressa. Namyra hanya menjeling.

Pintu dibuka oleh Louis lalu dia masuk ke Dalam. Lauren sudah panas hati melihat aksi Laressa Dan Kashaff.

"Tangan kau kenapa? Tak leh makan sendiri ke sampai nak orng suapkan?" Kata Lauren lalu memeluk tubuhnya.

"Aku Yang nak suap dia." Kata Kashaff lalu menyuapkan bubur kepada Laressa. Hati Lauren Makin memanas.

"Hey you sedar tak I ni gf you? Sesedap hati je suap pompuan lain." Kata Lauren dengan confidenti Yang dibeli Dari Lazada.

"Tak pernah pulak Aku setuju jadi pakwe Kau. Kau je Yang beria sorang-sorang." Kata Kashaff. Lauren dengan panas hati keluar Dari bilik tersebut.

"Dah tak payah kisah sangat nanti Okey la Tu." Kata Louis.

"Miss bila bole keluar?" Tanya Qiff lalu duduk dibirai katil.

"Esok." Balas Kashaff.

"Miss Kitaorang dah pindah Dalam rumah miss. Lepas ni bole la saya ngorat miss." Kata Davis dengan selamba.

"Kau berangan lebih laaa." Kata Jay lalu meluku kepala Davis. Davis mula mencebik.

"Aku suruh keje bukan ngorat Aku." Kata Laressa.

"Alah miss ni baru nak ngorat." Kata Hanif lalu melentokkan kepalanya dibahu Laressa.

"Eyyy mengada laa kauu." Kata Laressa lalu menolak kepala Hanif.

"Malam ni miss tido sini lagi ke?" Tanya Qiff.

"Ye kenapa?" Tanya Laressa.

"Kalau saya nak Jaga miss bole?" Tanya Qiff.

"Ha Okey jugak Tu. Kashaff kau balik laa. Bersih Kan diri astu rehat." Kata Louis.

"Ha okela. Badan Aku pun dah bau bangkai Chaw lu." Kata Kashaff lalu beredar.

"Bang Louis. Sepanjang Kashaff Jaga Laressa Kan. Dia sweet gila nak mampus." Celah Namyra.

"Eyyy kau niii."kata Laressa lalu membaling bantal Yang berada dibelakangnya.

"Dah tersuka ke?" Usik Louis Pula.

"Abang jangan sampai,tangan Ressa melekat dekat muka abang tau." Kata Laressa.

"Elelelelele abang gurau ja." Kata Louis lalu mencucuk pipi gebu Laressa.

"Apa la sir nii. Takkan miss suka tuan Kashaff Tu. Miss Kan suka saya." Kata Davis dengan yakinnya.

"Baik Aku pilih si Kashaff Tu berbanding kau." Kata Laressa lalu membaringkan tubuhnya lalu tidur.

TBC

VOTE

THE MAFIA GIRL IS MINE (COMPLETE)Where stories live. Discover now