Laressa meneliti baju kurung moden berwarna putih ditubuhnya. Sejujurnya dia tergamam kerana baju itu tersangat la cantik.
"So macam mana? Cantik? Ni Kashaff Yang design tau." Kata Fazira Dari belakang. Kening Laressa mula bertaut.
"Kashaff design?" Tanya Laressa seakan-akan tidak percaya.
"Yee dia Yang design Tu baru baju nikah belum lagi sanding lagi kebaboom baju sanding you tau. Kashaff Yang design juga." Jelas Fazira.
"Ouh ni tudung and vel untuk nikah. Baju sanding lusa baru siap." Kata Fazira.
"Hm." Balas Laressa pendek.
"Okey la aku nak tukar baju. Baju ni dah bayar Kan?" Tanya Laressa.
"Dah tinggal bawak balik je." Kata Fazira dengan senyuman Manis.
"K." Balas Laressa dengan malas lalu beredar ke tempat pakaian.
"Such a cold girl. Sesuai la ngan Kashaff. Nanti kahwin, isteri beku,suami beku,anak pun beku." Kata Fazira lalu tergelak kecil.
Laressa keluar dari butik tersebut bersama dengan pakaian Yang sudah dibayar oleh Kashaff. Telefon bimbit dicari nombor Qiff dicari tiba-tiba dia terasa dirinya dilanggar Dari tepi. Kepala mendongak memandang tajam ke arah manusia Yang melanggarnya.
"Woy bu- eh abang?" Kata-kata Laressa terbantut apabila manusia Yang melanggarnya itu adalah Louis.
"Ehh Ressa Dari mana ni?" Tanya Louis.
"Ni butik nii." Kata Laressa sambil menunjuk ke arah butik tersebut.
"Buat apa? Siapa punya baju ni?" Tanya Louis lalu tersenyum sinis.
"Ressa dah setuju nak kahwin dengan Kashaff jadi Minggu depan abang suruh lah Zahir wakil Kan company Ressa." Kata Laressa dengan malas.
"Aik? Hari Tu bukan main orng Tu bantah tak nak kahwin. Sekarang ape cer?" Kata Louis lalu menyenggol bahu Laressa.
"Abang sebelum muka abang pecah baik abang blah." Amaran keras terus dikeluarkan oleh Laressa.
"Wooh chill ice girl. Abang gurau jee. Ni Ressa tunggu siapa?" Tanya Louis.
"Qiff." Balas Laressa.
"Dah Naik abang jela call Qiff cakap Ressa balik dengan abang." Kata Louis lalu menolong Laressa mengangkat pakaian Yang Di pikul tadi.
Telefon dicari lalu mendaki nombor Qiff.
"Hello Qiff."
"Ye miss. Miss dah ke? Saya datang sekarang Okey?"
"No need. Aku balik ngan Louis dah chaw."
Belum sempat Qiff membalas panggilan terus dimatikan oleh Laressa.
"So Ressa terima la kahwin dengan Kashaff?" Pertanyaan Louis memecahkan kesunyian Di Dalam kereta.
"Kene paksa." Jawab Laressa dengan malas.
"Huh? Kene paksa? Cer cite." Kata Louis. Laressa mula menceritakan apa Yang jadi Louis Pula setia mendengar luahan adiknya.
"Ouh macam tuu sho shweeet." Kata Louis sambil membuat muka ejekan.
"Abang jangan sampai penumbuk ni hinggap kat muka abang tauu." Amaran keras terus keluar Dari mulut Laressa. Louis cuma tersengih.
"Abang Rasa,apa Yang Ressa buat ni betul ke? Betul ke Kashaff bole Jaga Ressa? Dia nak Jaga diri sendiri pun tak mampu nak Jaga Ressa pulak." Kata Ressa sambil mengutuk Kashaff.
"Hishh Ressa ni. Abang yakin Kashaff Tu yang terbaik untuk Ressa. Abang kenal Kashaff Tu macam mana." Kata Louis untuk menyakinkan Laressa. Laressa sekadar mengangguk.
.
.
.
.
.
.
"Ishhh cokolat Tu Aku punya la Davis." Kata Hanif sambil bergelut dengan Davis.
YOU ARE READING
THE MAFIA GIRL IS MINE (COMPLETE)
Random𝑺𝒆𝒓𝒊𝒆𝒔 1 [C O M P L E T E] (Follow tiktok luvie:@prettygirlluviee Any spoiler or info will update there.) "Always be mine angel." Siapa sangka ketua kumpulan mafia diketuai oleh seorang gadis bernama Laressa Arabella. Suatu Hari dia meninggalk...