💚Hoofdstuk 16

376 7 2
                                    

Na het gesprek met Blaise sluit ik alles af en ga ik alvast naar boven om mijn tanden te poesten. Terwijl ik naar mijn badkamer loop zie ik vanuit mijn ooghoek de deur van de bibliotheek openstaan. Ik besluit naar binnen te gaan en wat rond te snuffelen. Na een paar minuten rond kijken vallen mijn ogen op een zwart boek dat in de kast ligt van mijn vader. Het is heel dik en heeft een soort donker groen briefje tussen de bladzijdes. Ik maak het open en blader wat rond tot ik bij een afbeelding kom die precies op de tattoo van Draco lijkt.
' wat de fuck is dit?' denk ik en lees de tekst die er naast staat.  Het gaat over de deatheaters, die rond mijn ouders zijn tijd erg actief waren.

Als ik wat verder lees kom ik bij het stuk over de naam die we niet mogen uitspreken

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.


Als ik wat verder lees kom ik bij het stuk over de naam die we niet mogen uitspreken. Ik blader rustig door het boek tot dat ik geklop op de deur hoor. Ik draai me om en de deur vliegt open. ' Y/n wat doe je hier?' vraagt mijn vader en loopt naar de boekenkast. ' Owhh ik was een boek aan het zoeken voor de nieuwe spreuk lessen.'
Mijn vader trekt zijn wenkbrauw op en staart me even heel raar aan. ' Juist ja, uhm ga je naar je kamer? het is bedtijd'
Ik zucht en leg het boek terug in de kast. Mijn vader geeft me nog een knuffel waarna ik naar mijn kamer vertrek en ga slapen.

volgende dag 1e kerstdag

Het is nog geen 6 uur s'ochtends of ik sping zo snel mogelijk uit mijn bed. Ik ruik de geur van kaneel en de vers gebakkem tulband van mijn moeder uit de keuken komen. Het heeft flink wat gesneeuwd want als ik mijn gordijnen open doe word ik getroffen door een enorme witte flits. De zon schijnt op het sneeuw waardoor het lijkt alsof het heel erg licht is buiten. Ik ren de trap af naar beneden en geef allebei mijn ouders een kus en ga vervolgens aan tafel zitten.
Hellaas doen we de cadeautjes pas bij de Malfoys dus moeten mijn zus en ik nog even wachten.

Na het heerlijke ontbijt ga ik me klaarmaken en mijn tas inpakken voor het yule bal.
Mathheo en ik zouden samen gaan dus neem ik zijn armband mee om die om te doen bij mijn jurk.
Ik prop wat make up en kleren in mijn tas en ga dan douchen om mezelf mentaal voor te bereiden voor wat komen gaat.
De laatste paar dagen heb ik mama nog gesmeekt om niet naar de Malfoys te gaan, maar er is nu geen ontkomen aan.
Na wat er was gebeurd in het pashokje weet ik niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ik hou van Mattheo, maar wat als mijn hart verlangd naar het gene wat zo onbereikbaar is...

2e deel komt straks online ;)

it was just a gameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu