Hoofdstuk 16

126 4 1
                                    

Writer's note

I'm so sorry! Echt ik was dit helemaal vergeten, niet dat ik het niet leuk vond om te uploaden, maar ik stelde het steeds uit. Hier een nieuw stukje, niet heel lang, maar ik beloof dat ik verder ga schrijven! Lots of love x :)

Lisa's POV

Ik loop terug naar huis, en denk na over wat ik net heb meegemaakt. Waarom heeft Tom tegen mij gelogen? Heeft hij me gebruikt?, maar waarvoor dan? 'Stop Lisa, hou op!' roep ik uit. Het was niet de bedoeling dat ik dat hardop schreeuwde, maar ik heb het allemaal niet meer onder controle. Ik probeer er niet meer aan te denken en loop verder naar huis. Eenmaal aangekomen bij de voordeur, word er al snel open gedaan. 'Lisa, waar was je?' vraagt me moeder boos. Het ging zo goed met me moeder, maar ze begint weer de overdreven ongeruste moeder te worden. 'Ik was even lopen.' zeg ik droog. Ik loop de kamer binnen en gooi me jas op de bank. Zonder verder wat te zeggen loop ik de trap op naar me kamer. James heeft me ge-sms't toen ik opweg was naar Tom's zogenaamde huis. Uit nieuwsgierigheid lees ik het snel door.

'Hey, heb je gemist x'

Ik moet blozen en giechel een beetje. De vlinders in mijn buik vliegen heen en weer en ik plof neer op me bed. 'Ik moet Tom vergeten!' beveel ik mezelf. James lijkt spijt te hebben en hij houd van me, Tom laat me zitten zonder ook maar een ding te zeggen. Ik kan niet ontkennen dat ik niks voor hem voelde, want hij voelde als een droomprins. Hij was zo lief voor me! Maar blijkbaar was dat allemaal een leugen. Ik zucht even en leg mijn mobiel weg. 'Lisa, het eten is klaar!' hoor ik mijn moeder roepen van beneden. Ik sta op met een zucht en ren de trap af naar beneden.

James' POV

Knipperend met mijn ogen word ik wakker. Ik ben nog steeds heel erg moe en heb zin om nog eindeloos door te slapen, maar ik moet vandaag naar school. Aan de ene kant vind ik het wel leuk, want dan kan ik Lisa weer zien, maar school is niet echt mijn favoriete ontmoetingsplaats. Wanneer ik weer een beetje wakker ben sta ik op en kleed ik me om. Ik heb Lisa gisterenavond ge-sms't maar ze antwoordde niet. Wat heb ik daar een hekel aan zeg, is ze nu boos op me ofzo? Met een dwars gezicht loop ik naar beneden om een broodje te smeren, zodat ik snel weg kan. Ik stuur Lisa nog even snel een sms'je terwijl ik op de fiets stap. Eenmaal aangekomen op school zie ik Lisa al in de aula zitten samen met Laura. Ik loop richting mijn kluisje om mijn jas op te bergen. Wanneer ik dat heb gedaan loop ik naar de aula om Lisa gedag te zeggen. Gek genoeg is Lisa al weg, maar zit Laura nog in haar eentje aan het tafeltje. Ik ga tegenover Laura zitten om te vragen waar Lisa is. 'Hey' zeg ik om het gesprek goed te beginnen. 'Hey, als je Lisa zoekt, ze is alvast naar boven om iets uit te printen in de mediatheek.' antwoord ze. Laura klinkt niet zo blij, maar ik ga er niet op in. Ik denk dat ze eerder iemand anders nodig heeft die met haar kan praten. 'Bedankt' zeg ik en loop rustig weg. Wanneer ik boven ben zie ik Lisa de mediatheek uit lopen. 'Heeyy' roep ik hard, waardoor veel mensen zich aangesproken voelen. Lisa blijkbaar ook, want ze draait zich om en ik zie een prachtige lach verschijnen op haar gezicht. Ze stopt even zodat we samen verder kunnen lopen. 'Leuk dat je er bent, ik dacht dat je niet zou komen' zegt Lisa wanneer ik naast haar sta. 'Ik doe het niet vrijwillig, maar als ik jou kan zien dan ga ik overal heen' Ik zie dat ze moet blozen en geef haar snel een kusje op haar wang. Ik weet dat ze nu juist erger moet blozen, maar ik moet Lisa terug winnen. Ik kan niet zonder Lisa, ze heeft mij veranderd en daar ben ik blij mee. Zonder Lisa zou ik niet kunnen leven, zonder haar mooie blauwe ogen, haar vrolijke glimlach en haar prachtige haren. Lisa is het meisje van mijn dromen, en ik haal het niet meer in me hoofd om ooit met een ander te gaan. Wanneer we bij het lokaal aangekomen zijn stoppen we en Lisa pakt mijn hand vast. Ik voel dat de vlinders in mijn buik zich niet tegen kunnen houden en ze ontploffen alle kanten op. Nooit gedacht dat een jongen als ik zo erg verliefd kon worden. Ik glimlach naar Lisa en knijp zachtjes in haar hand. Wanneer de rest er ook is lopen we het lokaal in en gaan een saaie les tegemoet.

Na 4 lessen gaan Lisa en ik naar de bioscoop. Eindelijk weer samen wat doen, wat heb ik Lisa gemist. Lisa gaat naar de kassa toe om de kaartjes te kopen en ik ga wat te eten halen. Ik koop 1 grote popcorn en 2 flessen fanta. Lisa koos voor een horrorfilm, ik houd er niet van, maar ik vind het ook niet eng. Lisa houd er wel van. Dat is wel jammer, want dan komt ze niet van haar schrik op me springen of dergelijke. Ik grinnik bij het idee. Lisa komt naar me toe lopen en pakt haar flesje fanta. We lopen de bioscoop zaal in terwijl de film al begonnen is.

'Vind je het eng?' vraagt Lisa grinnikend aan me. De film is al een tijdje bezig en Lisa heeft de halve popcorn bak al op. 'Nee!' roep ik iets te hard. Ik word raar aangekeken, maar het allerraarst door Lisa. Ze lacht me een soort van uit, maar het is schattig. 'Je bent zo mooi als je lacht' zeg ik en kijk weer verder naar de film. In mijn ooghoeken zie ik Lisa lachen. Ik ga er alles aan doen om haar gelukkig te houden, Lisa is nu mijn meisje.

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jan 28, 2018 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

That lookWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu