James' POV
Ik word wakker, met knallende hoofdpijn. Ik kijk op mijn wekker, 14:00 uur al. Wat is er gebeurd gisteren avond? Het enige wat ik me nog herinner is dat ik ergens Lisa heb zien staan, maar ik weet niet meer waar. Ik had natuurlijk nooit naar Charlotte's feest moeten gaan, ze is tenslotte me ex. Ze doet er alles aan om me weer terug te krijgen. Zaterdag geeft ze weer een feest, maar dan alleen met een paar mensen. Haar vader is de baas van de club dus gaan we daar altijd heen voor haar feesten. Het eindigt altijd natuurlijk weer hetzelfde, knallende koppijn. Ik wrijf ik mijn ogen en ga recht zitten. Het is vandaag woensdag. Het lijkt alsof ik Lisa al een eeuw niet heb gezien. Ik sta snel op, kleed me uit en ga onder de douche staan. Wanneer ik klaar ben kleed ik me aan en ren ik naar beneden. Ik moet het 3e lesuur wel kunnen redden als ik snel ben. Ik smeer een broodje en neem hem mee op de fiets. Terwijl ik me broodje op eet fiets ik naar school.
Eenmaal op school aankomen zie ik dat ik ruim op tijd ben. Lisa zit waarschijnlijk nog in de les. Ik en Lisa zitten wel bij elkaar in de klas, maar wel opgesplitst. Sommige lessen zit ik samen met haar en weer andere lessen niet. De les hierna hebben we Duits en dan zit ik wel bij Lisa. Ik ga zitten op een bankje en pak mijn mobiel. 4 nieuwe berichten, 9 gemiste oproepen en 1 voicemail bericht. Zoveel ik 1 avond?! Ik lees de berichten...
Van Lisa
Hey, waar ben je. Neem op. Hou van je!
Van Lisa
Is er iets ergs gebeurd ofzo James? Geef alsjeblieft antwoord. Ik maak me zorgen. Bel me zo snel mogelijk terug als je dit leest!
Van Lisa
James?! Kom op. Ik ben bang, om jou ook te verliezen. Ik heb je nodig... Neem alsjeblieft op.
Van Laura
James, waar ben je mee bezig? Weet je hoe Lisa zich voelt. Kijk wat je haar aandoet. Misschien kan Lisa je vergeven, maar ik vergeef je nooit.
Ik kijk naar de berichten nadat ik ze een paar keer heb overgelezen. Ik snap er niks van. Wat kan er nou ik een avond gebeurd zijn? Wat heb ik gedaan! Ik kijk naar mijn gemiste oproepen...
-Lisa 18:57
-Lisa 19:12
-Lisa 19:34
-Mike 19:52
-Lisa 19:58
-Lisa 21:47
-Lisa 21:51
-Laura 22:56
-Laura 23:58
Wauw, zo vaak gebeld. Ik weet niet wat ik allemaal gemist heb! Het lijkt alsof er tussen 18:00 uur en 20:00 uur iets is gebeurd. Ik heb alles verpest, door 1 klein feest. Ik had nooit naar dat feest van Charlotte moeten gaan. Ik ben er gewoon in getrapt. Het is erger voor Lisa natuurlijk. Misschien had ze gehoord dat ik naar dat feest was en misschien was er wel echt iets ergs gebeurd. Ik moet met haar praten...
Na ongeveer een kwartier wachten ging eindelijk de laatste bel. Bij Duits ging Lisa naast Laura zitten helemaal aan de andere kant van de klas. Mike's vaste plek was bij het andere deel van de klas en ik was een overloper. Ik had niemand, ik voelde me zo alleen zonder Lisa. Charlotte kwam naast me zitten, alsof ik het niet erg genoeg had.
Ik ga naar mijn kluisje om mijn jas te pakken. Onderweg geen een spoor van Lisa. Ik zucht, pak mijn jas en loop de school uit.
Lisa's POV
"Wauw" zeg ik iets te hard als Laura het pashokje uitkomt. "Je bent echt prachtig" zeg ik weer. "Awh dankje Lies!" zegt ze met een grote glimlach op haar gezicht. "Moet jij niet even kijken naar iets leuks?" Wanneer ik dat hoor voel ik dat ik helemaal wit word. Natuurlijk ga ik niks kijken voor dat stomme feest van Charlotte, maar hoe moet ik dat Laura vertellen? Dat ik niks tegen Charlotte heb, maar dat ik weet dat James ook gaat. Ik zucht even en kijk Laura aan. "Ik ga niet" zeg ik zacht "Wat?!" roept Laura door de winkel heen. "Je weet toch dat James ook gaat? Ik ga daar nu echt niet heen!" ik probeer me in te houden, maar de tranen rollen over mijn wangen. "Lies, het spijt me, maar je moet je er niks van aantrekken. Doe gewoon net alsof er niks is gebeurd of je maakt het uit." Ik denk even na, Laura heeft gelijk. Ik kan niet zonder James. "Oke dan, waar beginnen we met kijken?" Ik zie dat er een glimlach op Laura's gezicht verschijnt. "Kom" zegt ze en trekt me mee naar de jurkjes.
Na lang zoeken hebben we allebei een leuk jurkje uitgekozen. Charlotte's feest is zaterdag, dus nog 4 dagen om na te denken over wat ik ga doen.
JE LEEST
That look
RomanceLisa, een populair en knap meisje, krijgt met de leukste en aardigste jongen van de wereld. Haar leven is totaal veranderd. Ze begint vaker laat thuis te komen en krijgt vaak ruzie met haar ouders. Ze is zo gelukkig met James, haar vriendje, totdat...