Mrazivá legenda

72 7 7
                                    

Mrazivá legenda

ElaAchberger

Cover

=>Musím sa ti priznať, že si mi tvojou obálkou zahrala na tú pravú strunu. Mám veľmi rada zvieratá a celkovo obálka vyzerala skvelo.

Popis

=>Poznáte ten pocit, keď držíte v kníhkupectve, alebo v knižnici knihu a čítate popis a po prečítaní si len poviete: páni. Takto nejako som sa asi cítila po prečítaní tvojho popisu.

=>Avšak musím aj priznať, že som tam našla asi jedno, možno dve chybičky, ktoré by bolo fajn opraviť. Rovnako som mala chuť nakopať samú seba prečo som sa do knihy nepustila už skôr. Nuž, poďme na to...

Dej

Nie vždy dávam príbehu aj hviezdičky len v tom prípade, ak sa mi príbeh naozaj páčil, nemalo to žiadny iný zámer.

Prológ a prvá kapitola

=>Na začiatok by ma zaujímalo, že kde si zobrala ten obrázok, ktorý si dala do médií hore pred kapitolu. Naozaj pekný a k príbehu sa úplne hodil.

=>Hneď na začiatku musím priznať, že ma prekvapilo (a možno aj trochu zmiatlo), že dokázali normálne (teda, normálne ako normálne) fungovať aj napriek tomu čo sa stalo.

=>Pri prológu som mala podobný pocit ako pri popise. Naozaj ma zaujal a ja som sa chcela o príbehu zápletke a hlavných postavách dozvedieť omnoho viac. Dobrá práca.

=>Myslím si, že si začala v prvej kapitole celkom dobre. Nič si neponáhľala všetko išlo postupne. Nemám ti čo vytknúť, kapitola sa mi páčila.

Druhá a tretia kapitola

=>Ešte musím pripomenúť, že na konci prvej a začiatkom druhej kapitoly mi trochu vadilo (nie úplne vadilo, ale asi skôr chýbalo) popísanie tej budovy, v ktorej pracovala. Nie že by si to nespravila, ale veľmi ťažko sa mi podľa tvojho opisu niečo predstavovalo.

=>V druhej kapitole som sa stretla s jedným slovom úplne prvýkrát a bolo to slovo šmatlala. Ako hneď mi napadne slovo Šmatlavá, ale nie som si istá či je to správne. Nie je to chyba- teda, ja ju tak neberiem, len by som chcela vedieť ako si to myslela. Na druhej strane, ak by som to mala uľahčiť, vybrala by som iné slovo a zamenila ho.

=>Páčilo sa mi, že v druhej kapitole sa to niekde pohlo, a ja som sa naozaj tešila na to, ako sa hlavná hrdinka popasuje s úlohou. Rovnako na mňa celá tá situácia pôsobila vierohodne.

=>Tretia kapitola bola pre mňa celkom zaujímavá. Teda nebola v nej žiadna akcia, ale mne sa páčila. Avšak vyvolala vo mne pár otázok-to by som však nebola ja ak by som nejaké nemala.

=>Ak ako povedala Amélia sú v nejakej bubline, ktorá by ich mala chrániť pred všetkým tým zlým, čo pre nich nachystala bohyňa, tak ako je možné, že videla toho „veľkého psa?" Tu mi napadajú hneď dve odpovede, buď prišiel cez tú jaskyňu, alebo hlavná hrdinka je naozaj výnimočná a vidí ho len ona a zopár ľudí podobných ako ona.

=>Inak, len tak medzi rečou, keby si mne niekto sadne na stôl ako Frederik či ako sa ten vojak volal, asi b som ho vyhodila cez okno.

Štvrtá a piata kapitola

=>Dosť ma prekvapil ten dramatický trojuholník medzi postavami. Alebo skôr dramticko-tragický? Nuž to je jedno, bolo zaujímavé dozvedieť sa niečo viac. Avšak, ešte viac by ma zaujímalo aký vzťah mala Amélia s matkou, či vôbec žije, čo robí a kde je.

=>Posledná kapitola, ktorú si publikovala bola znova napísaná dobre, aj keď sa v nej nič zvláštne nedialo. Trochu som sa zasmiala nad jej susedkou a jej čivavou, ale aj som súcitila s Améliou a jej životom.

=>Dej tohto príbehu bol naozaj zaujímavý a pre mňa príjemnou zmenou. Tak mi len ostáva spýtať sa ťa, kde je ďalšia kapitola?

Originalita

=>Nič podobné som nečítala a vymyslieť svet, ktorý si vymyslela ty bolo naozaj originálne. Avšak, keď mám byť úprimná, tak všetko z tvojho príbehu malo aspoň kúsok originality. Nemyslím len dej, ale aj postavy atď...

Gramatika

=>Vôbec nie som na gramatiku odborník, ale miestami som tam malé chybičky našla. Avšak, nie je to nič katastrofálne len si občas treba pozorne prejsť celú kapitolu.

Slovná zásoba

=>Tu znova nemám žiadne výhrady. Slovnú zásobu si mala pestrú a možno aj pestrejšiu než ja sama.

Opisy

=>Až na to, že mi tam chýbalo pár vecí, ktoré som spomenula v deji, tak som bola celkovo spokojná s tvojimi opismi.

Celkový vzhľad

=>Tvoj príbeh by som hodnotila ako jeden z tých lepších. Svet a postavy v ňom, ktoré si vymyslela mali niečo do seba. Nič podobné som nečítala a som rada, že si mi dala možnosť skúsiť niečo celkom nové. Ak mám byť úprimná, tak by som si tvoju knihu vedela predstaviť aj v inej forme, než ponúkaš teraz.

=>Príbeh by som odporúčala každému, kto obľubuje fantasy svet a nebojí sa skúsiť niečo netradičné a nové.

Ahojte, predom sa ti ospravedlňujem a aj ostatným, ktorý čakáte naozaj dlho na recenziu. Avšak, každý vieme, že minulý rok bol dosť... Iný. Neviem ako ho inak popísať.  Nejdem sa zbytočne na nič vyhovárať, hádam som ťa aspoň trochu potešila celkom prijateľnou recenziu. Budem čakať na tvoju odpoveď a rovnako na ďalšiu kapitolu. :))

-Yumeko-

RecenzieKde žijí příběhy. Začni objevovat