White Qeen

64 5 25
                                    


Cover

=>Obálka je pekná, aj ma zaujala a vystihuje príbeh. Na druhej strane však musím podotknúť, že nie je dobre viditeľné meno autora a grafika. Trochu sa to tam stráca.

Popis

=>Popis mi pripadal skôr ako súhrn nejakých faktov. Byť tebou, tak by som neprezrádzala toľko z deja, a keď už aj áno, tak by som sa snažila, aby to nepôsobilo tak plocho. Nádych tajomstva, či napätia nikdy nie je na škodu. Neber to tak, že tvoj popis bol úplne zlý, to nie nebol dobrý, ale ani zlý.

Dej

Predslov, druhá a tretia kapitola

=>Tak nejako som nepochopila prečo si prvú časť nazvala predslov. Myslela som si, že to bude niečo ako oznam, že píšeš daný príbeh, popis s čím majú čitatelia počítať a podobne. Bola to normálna kapitola, tiež som nevedela či to mám teda brať ako prológ. Je to síce len taký malý detail, ale dosť ma to zmiatlo.

=>Prvá kapitola na mňa pôsobila dosť chaoticky a nereálne. Úprimne, ak by mali určité kráľovstvá problém a nevedeli by ho vyriešiť, tak pochopiteľne by išli za niekým kompetentným, od ktorého očakávajú, že im pomôže. Nepochopila som ten pokoj, ktorý mala biela kráľovná. Vôbec im nepomohla len hovorila pre mňa prázdne slová.

To, že ich chcela nejako podporiť a hovorila im, aby sa nevzdávali, tak to bolo síce milé, ale vôbec to nevyriešilo ich problém. Rovnako som nepochopila, prečo sa jej neopýtali na nejaké otázky, ako to vyriešiť, ako postupovať, čo bude ďalej a podobne. Ak by mne povedal niekto, že sa nemám vzdávať a bude všetko dobré, lebo dobro vždy zvíťazí nad zlom ako v nejakej rozprávke, tak by som ani zďaleka nebola taká pokojná. Kde by som mala brať istotu, že to tak bude? Ona im nedala žiadnu istotu ani im nijako nepomohla, tak prečo tak spokojne odišli a ešte sa usmievali, keď sa tam hádali? Tomuto som naozaj nepochopila, preto to bolo pre mňa totálne nereálne.

=>Druhá kapitola ma znova znepokojila. Nechápala som kto je Aalis a akú úlohu hrala v príbehu. Bola až veľmi obyčajná na to, aby spadala do nejakého kráľovstva. Celý jej život pôsobil chabo. Ten chalan čo ju prenasledoval, nuž keby mala aspoň trochu rozumu, tak by zavolala políciu, nie? Alebo v tom svete neexistovala? Nemala nejakého kamaráta, či kamarátku, ktorá by išla s ňou, aby sa teda nebála? Nechápala som, už vôbec prečo si bez slova zobrala ten list do muža. Dokonca sa ani na nič nespýtala, bolo to naozaj zvláštne. Vôbec sa mi nepáči správanie postáv, je to zvláštne a nanajvýš nelogické. Mala by si to skúsiť nejako vysvetliť, pretože mám v tom totálny chaos.

=>Tak ten muž sa zahral na poštára, alebo čo? Vôbec sa mi nepozdáva to ako ľahko mu zobrala ten list z rúk. Prečo sa ho prestala báť? Veď dobre, možno jej nechcel ublížiť, možno ho niekto poslal, aby ju chránil, ale to ona nemá ako vedieť. Preto znova nechápem správanie postáv.

=>Keď som prečítala ten list, tak som si pomyslela len jedno – hádam nebude taká hlúpa a neuverí tomu. Veď ten list mohol napísať úplne hocikto! Ku tomu mala ísť s neznámym mužom bohvie kam, o ktorom nič nevie. Nepovedal jej ani slovo, ani meno, nič. Prečo by s ním teda mala ísť, a prečo by mu mala veriť? Dúfam, že dievča bude mať aspoň trochu rozumu, či sebazáchovy, aby s ním nešla. Nepovedala by som nič, ak by ho poznala a bol by to dajme tomu kamarát jej rodičov, ale takto je to postavené na hlavu. Nič v zlom.

=>Tak najprv pochybuje o pravdivosti listu a zrazu zázrakom (neviem fakt teda akým) listu verí? Len tak, bez hocijakého vysvetlenia či faktu? Aj ten podpis sa dal sfalšovať a ešte ako dobre!

=>To si robíš zo mňa srandu, že uvažuje o tom, že by s tým mužom naozaj išla!

=>Normálne mi pripadala Aalis ako jasnovidka, keď vedela toľko vecí predpokladať. Nuž, škoda, že pravdepodobne to tak vôbec nemuselo byť. Už pekne dlho ma nevytáčali tak postavy, ako v tomto príbehu.

=>Nevie či jej rodičia ešte žijú, nevie kto je ten muž, čo jej priniesol akože list od jej mŕtvych rodičov, no aj napriek tomu s nim ide, nevedno kam, za jej rodičmi a chce im pomôcť. Podľa mňa by mala v prvom rade pomôcť sama sebe za to, ako hlúpo zmýšľa.

=>Ako ju mohol zmeniť list od jej mŕtvych rodičov? Prosím ťa, veď to nedáva žiadnu logiku.

=>Prečo dostala kúsok rozumu až , keď súhlasila, že s ním niekde pôjde, nemala nad tým uvažovať predtým?

=>Vzdávam to, ona s ním normálne odišla.

=>Veľmi som sa snažila nájsť niečo pozitívne na tvojom príbehu, niečo čo sa mi páčilo ale... Je to asi nad moje sily. Keď si tam napísala nejakú peknú myšlienku, tak som si myslela, že to bude už dobré, ale vždy si to pokazila tými postavami.

Originalita

=>Nuž originálne bolo asi len to nelogické a nereálne správanie postáv, ak sa to dá vôbec nazvať originalitou...

Gramatika

=>Ako si si mohla všimnúť, tak sa pri gramatike nikdy veľmi nevyjadrujem, pretože si nemyslím, že ju ovládam dostatočne dobre. Avšak, ty si tam mala hneď niekoľko chýb.

=>Pripadalo mi to akoby si tam mala viacej chýb, než odsekov. Takže byť tebou, tak sa snažím text nejako upraviť. Nový odsek robiť aspoň keď hovorí iná postava, či príde nová myšlienka a pod.

=>Mala si tam neskutočne veľa preklepov, čo sa stáva, ale ty si ho mala pomaly v každej kapitole. Neviem teraz či kvôli nepozornosti, alebo si si kapitoly po sebe nečítala.

=>Slangové slová tam tiež občas zavítali. Rovnako si tam striedala rozprávania, čomu som nechápala.

=>Dám ti radu, čítaj si po sebe tie kapitoly, a ak ani to nepomôže, tak vyhľadaj niekoho, kto by bol ochotný ti s tým pomôcť. Určite sa nájde niekto, kto ti pomôže.

Slovná zásoba

=>Bola som prekvapená, lebo slovnú zásobu si mala dobrú, len podľa mňa si ju nevedela tak dobre využiť, čo je škoda.

Opisy

=>Ako si si mohla všimnúť, tak som sa už nejako vyjadrila aj pri deji. Veľmi tam chýbali opisy toho prečo sa zachovala daná postava tak a tak. Mne to pripadalo, akoby si z jedného skákala na druhé a nič nechcela vysvetľovať, len aby sa už niečo dialo.

Celkový vzhľad

=>Nuž, viem, že celá táto recenzia bola viac než kritická, ale je to čisto môj názor a pohľad na knihu. Nechcela som ťa tým nijako uraziť. Určite šancu na úspech máš len by trebalo na tom popracovať. Skús si to predstaviť, zamyslieť sa nad určitými vecami, ako by si asi ty reagovala, keby sa ti stalo niečo podobné. Verím, že ak na sebe popracuješ, tak si aj tvoje príbehy nájdu omnoho viac čitateľov. Pracuj na sebe, lebo máš na to! A nie sú to len prázdne slová ako u bielej kráľovnej. (:

=>Teraz som si nie úplne istá komu by som mala príbeh odporučiť... Pravdepodobne veľmi skromnému a nenáročnému čitateľovi, ktorému neprekážajú chyby a má rád bláznivé postavy.

RecenzieKde žijí příběhy. Začni objevovat