A királynő levelei

55 6 0
                                    

Aranycsík a horizonton.
Északi nő, ó jöjj!
Jöjj hát elveszett égi lény
Szárnyak szárnyán, sápadt keltő!

Jöjj, mert várunk lángban ég,
Mentsd a földünk, mentsd országunk!
Kit a Fény kegyeltje nevelt,
Ó, jöjj, mi téged várunk!

Lábad nyoma fényt takar,
Szavadra eltűnik a rossz.
Könyörülj rajtunk, halandókon,
Kiknek százait takarja kosz.

Nem létezett más, csak a Fény.
Eddig nevében szólhattunk,
De nagyobb gonosz áll mögöttünk,
S mi nem segítünk utadon.

Kelt: i. u. 208-ban
Szerző: Jákon (freveráns)
Fordította: Delort, Havasi kerti Mesdo, igazgató (rögföldi)
Eredeti nyelv: ginta (freveráns nép hivatalos nyelve)
Felt. megtalálási hely: Vogra


Királynői felhatalmazás az irat megsemmisítésére.

Hitelesítve: Adelina

Kelt: i. u. 6047., H. u. 2., harmadik évn., 22.

~•°•~

Felszólítom és levélben értesítem Vogra koronahű végrehajtóit.

A mai napon, az Uralkodás utáni 6047. évének harmadik évnegyedében a 22. napon hivatalossá téve szerződésünket a Tavaszi Háború vége érkezett el. Bár királyunk halott, a Négy népet továbbra is eskü kötelezi a freveráns korona tiszteletére és védelmére. Ezen korona tulajdonosának a fent említett dátumtól számítva a népek és a mindenhatónak elsimert Fény, a Vespera akaratából kiáltottak ki Engem, elhunyt Sovín királyunk özvegyét.

Mindazonáltal fájdalmas és szükséges áldozatokat kell meghoznunk a béke fenntartásának érdekében: egyik sajnálatos precedens mindeddig dicső történelmünk kényszerű feledtetése a halandókkal, az úgynevezett Amnézia misszió. Bizonyára megértik eme kázus elengedhetetlenségét, miután mellékelem azon iratok listáját, melyek megsemmisítését személyesen kívánom felügyelni. Ilyen eseménynek esnek áldozatul többek között, ám kiemelt módon Jákon összes jövendölései; térképek, melyeken a Síkwidéken túli az-a-bizonyos terület is fel van tüntetve; valamint minden eddig kiadott történelemről tanúskodó könyv. Különös figyelmet követel magának minden olyan kiadvány, melyben említést tesznek, leírják, vagy akár csak utalnak a Néma Társulat tagjainak neveire.

Minden, a birodalom határán belül tevékenykedő vagy befolyásos oktató szigorú ellenőrzés és vizsgáztatás alá köteles vonni magát. Abban az esetben, ha a vizsgáztatott személy veszélyesnek minősíttetett, de nem hajlandó elfogadni az anyagi kielégítést, a vizsgáztató személy köteles megtenni a szükséges lépéseket.

Sip-Totek használatát ezennel tiltottá teszem. Ezen törvény megszegése kivégzést von maga után, rangtól, nemtől és fajtól függetlenül.

A hajdan kiosztott iszaki nemesi rangok befagyasztása - emberi mértékkel mérve - hosszú távon az Amnézia misszió részét képezi. Ezt megelőzendően az érintett a megfelelő hivatali papírt, közjegyzőnek bemutatva, hitelesítve újraigazolhatja, így a hajdani iszaki nemes rangját és kiváltságait megtarthatja. (A nemes továbbra is köteles tartani magát a koronához tett eskühöz.)

A legközelebb eső első évnegyedtől számítva új kor köszönt földünkre. A Béke Hajnala lesz ez, a megújult Újkor. Időszámításunk - az Amnézia misszió végett - a jövő évtől megújul: ezennel a Négy Nép Országának legfontosabb eseménye a Tavaszi Háborút lezáró békeszerződés aláírásának napja.

További rendeleteimről új és állandó székhelyemen, nadelpai szállásomon tudnak érdeklődni. Kérem egy követség kiküldését, valamint levélben való értesítésüket a fent említett tárgyak megsemmisítésének időpontjáról.

Őszinte tisztelettel:

Adelina

~•°•~

Drága barátom, Jákon!

Sajnálom, de kérésed meghaladja képességeimet. Azonban kötelességemnek érzem közölni veled, hogy akkor sem áll módomban megtenni, ha lehetséges volna. Fel nem foghatom, egy olyan csodálatos, időt és valóságot áthidaló elme, mint a tied, miért akarná eldobni halhatatlanságát. Ne aggódj, nem is olyan sokára már semmi nem fog utalni szavaidra és, ha minden jól megy, titokban elkezdhetünk komolyabban foglalkozni a témával. Tudom, nem szereted, amikor így fogalmazok, de sajnos törődnünk kell az önös céljainkkal is. Különösen most - amikor már olyan közel vagyunk mindenhez. El tudod képzelni? Nevünk örökké fennmarad, ha sikerrel járunk. És Veled sikerrel fogunk.

Szeretném, ha meglátogatnál engem Nadelpában. Tudom, rossz hírű környék, de nekem már csak ez maradt.

Szörnyű dolog ez, Jákon. Az uralkodásom csak látszólagos, ezt mindenki tudja. Mindent meg kell tennem, hogy csillapítsam a kedélyeket mielőtt új háború érkezik. A legszörnyűbb, hogy talán a küszöbön van. Ezt te is megjósoltad. És a Néma is.

Igen, látogat. Régebben csak ritkán, aztán tucat rendszerességgel. Mostanra minden nap arra riadok fel, hogy a tükörből néz rám. Olyan fenyegető tekintete van, amilyennel még a csatatéren sem találkoztam! Nem tudom, meddig bírom, de muszáj. Senki nem tudhatja meg, még a gyermekeim sem.

Apropó, a gyermekeim. Igen, sajnos igazak a hírek. El fogom veszíteni őket. Átvertek. Ezért is kell minél előbb meglátogatnod, hogy megoldhassuk ezt a...problémát. Érzem, hogy Calladar átka hat. Belevési magát a csontjaimba, teljesen elvesztem a fejem.

Tudom, hogy segítséget vártál tőlem, de nem adhatom meg. A halhatatlanság a Sötét Világ áldása, amit bűn lenne elvetni. Ehelyett arra kérlek, Te segíts nekem! Szükségem van rád.

Most, mikor minden összeomlik:

örök barátod és pártfogód, Adelina

~•°•~

Drágám, Rebara!

Ígérem, ez csak átmeneti állapot. Másra sem vágyom jobban, mint hogy Téged és a testvéreidet lássalak. Amint Jákon meglátogat, elkezdünk dolgozni az ügyön.

Szeretlek, kicsim.

Anya

U.i.: Sajnálom, ami Tixillával történt, de talán már egy jobb helyen nyugszik. Ugye nem tervezel semmi meggondolatlanságot?

Egy Néma krónikájaWhere stories live. Discover now