🐑14

729 81 7
                                    

Minju Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Minju Pov

"Haruto...Mana awak...Kenapa awak buat saya macam ni?Saya tak salah.
Tapi kenapa awak percaya cakap Yoshi.Awak patut dengar cakap saya bukan Yoshi!,"aku mengalirkan air mata.

"Kau menangis keluar air mata darah sekalipun kau jangan mimpilah aku nak bagi kau dengan Haruto rujuk balik.Dia dah buat kau sampai macam ni,kau still nak tunggu dia?Tch-- wake up lah Minju,ramai lagi jantan kat luar tu yang boleh jaga kau,"aku mengendahkan kata-kata oppa.

"Tapi dia tetap husband Minju,Minju nak dia.Minju dah cakap dekat dia,
kalau dia dah mengaku kesalahan dia,
Minju masih terima dia dengan tangan yang terbuka,"oppa melepaskan gelak sinis.

"Jangan mimpilah dia nak kau balik kalau perangai dia pun dah macam 'devil',"aku memandang oppa.

"Sampai hati oppa...,"Daniel terus menutup pintu, meninggalkan keseorangan dalam bilik.

"Semua orang dalam rumah ni memang jahat.Dia tak pedulikan awak pun Haruto.Tapi jangan risau,
saya akan tetap tunggu awak,"aku mengukirkan senyuman kecil.

"Baliklah Haruto...,"aku mengesat airmata dengan kesat.

🐑🐑🐑

Minju Pov

5 bulan kemudian

"Minju,jalan tu perlahanlah sikit.
Jatuh nanti,sapa yang nak tanggung?,"
aku memandang Yera di sebelah.

"Lain kali kalau nak turun tangga,
panggil lah akak.Kandungan kamu tu dah cecah 5 bulan,kalau jadi apa-apa nanti,sapa yang nak tanggung?,"
aku hanya mengangguk dengan senyuman manis.

"Unnie ni,Minju boleh je turun tangga sendiri.Janganlah takut sangat.Unnie tu pun mengandung juga,"ye,Yera mengandung juga.Tapi dia baru masuk 1 bulan.

"Alah baru sebulan,kamu tu dah 5 bulan.Kena jaga elok-elok,"kami melabuhkan duduk pada sofa.

"Iyelah unnie yang comel lagi pandai lagi cantik,"Yera mengukirkan senyuman kecil.

"Daniel!,"panggil Yera.Daniel yang khusyuk main game di sofa depan terus menoleh.

"Apa main jerit-jerit ni,terkejut saya.
Ingatkan nak beranak tadi,"aku melepaskan gelak kecil melihat gelagat oppa dan unnie.

"Apa benda awak merepek sangat ni?
Saya baru sebulan,adik awak ni dah 5 bulan.Celah mana pula saya yang bersalin dulu?,"aku memandang oppa dengan gelengan.

"Manalah tahu,rezeki melimpah sangat sampai anak pun keluar awal,"
unnie membaling bantal ke arah oppa.

"Kamu tengok oppa kamu tu Minju,
sejak unnie mengandung,otak dia jadi bengong,"ambil kau.Setepek kena dengan wife sendiri 😍.

"Eh esok kau check up kan?,"aku mengangguk dengan soalan oppa.

"Pukul berapa?,"aku berfikir sejenak.

"10:05 pagi.Kau tolong hantarkan aku pergi hospital tau,"Daniel mengangguk.

"Minju.Kau takda dengar khabar berita langsung ke pasal Haruto?,"
aku menjeling Daniel di sebelah.

Aku mengukirkan senyuman kecil.
Nafas di hela perlahan.

"Tak tahulah.Dia takda muncul langsung.Aku pun tak tahu mana dia pergi.Lantak dialah.Malas nak cara,"
Daniel memukul peha aku lembut.

"Dia tu husband kaulah.Kau ke--,"

"Husband ?Jantan yang kurang ajar tu,kau panggil dia husband? Tch-- aku dah penat tunggu dia.Dia tak datang langsung!Aku benci dia!Dia lelaki paling bodoh yang aku pernah kenal!
BABO HARUTO!,"aku meracau di dalam bilik.

"Minju! Control yourself,"Daniel cuba menenangkan aku dengan pelukan dia.

"Dia jahat~....Dia tinggalkan aku~...
Daniel kenapa dia buat aku macam ni~..Dia tak tahu ke aku tunggu dia separuh mati~....,"Daniel menggosok belakang badan aku.

"Aku abang kau,aku akan cuba bantu kau apa yang aku boleh bantu.
Dah-dah jangan nangis,"aku cuba menahan tangisan aku...






















TBC...🐑

Friday
28 January 2022
23:20 p.m.

𝐑𝐔𝐃𝐄 𝐇𝐔𝐒𝐁𝐀𝐍𝐃 무례한 남편 [𝑯𝒂𝒓𝒖𝒕𝒐] ✓Where stories live. Discover now