🐑19

743 79 8
                                    

Haruto Pov

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Haruto Pov

Aku melihat Minju yang duduk di hadapan tv.Masa kat rumah appa dengan eomma,aku paksa dia ikut aku balik.Dia bantah tapi ikut juga itu pun sebab appa dengan eomma suruh.

"Minju,awak check-up hari apa?,"
Minju mengangkat bahu dengan soalan aku.

Aku mengukirkan senyuman kecil.
Nak cakap dengan aku pun,dah tak nak.

"Bagilah tahu saya,"Minju memberikan aku pandangan tajam.

"5 hari bulan ni.Kenapa?,"soal Minju kasar.

"Nanti saya teman awak,"Minju menggeleng.

"Takpayah.Daniel boleh teman saya.
Awak jangan nak sibuk-sibuk,"aku menggeleng dengan laju.

"Daniel Hyung awak,saya suami awak.Hyung pun ada isterilah nak kena jaga.Bukan nak jaga awak sorang je.Saya boleh jaga awak,"Minju berdecit.

"Lagi satu,kalau time tu dia tengah kerja,macam mana?Saya memang cuti 5 hari bulan ni.So biarlah saya yang bawa awak,"sambung aku.

"Ish,orang cakap takpayahkan.Kenapa degil sangat?,"geram Minju.

"Lepastu awak nak drive kereta sorang-sorang.Kalau terberanak nanti macam mana?,"Minju menjeling aku.

"Tarikh lambat lagi kan.Apa kejadah nak terberanak dalam kereta?,"soal Minju.

"Dia kalau nak keluar,dia keluar je.
Tarikh tu jangka masa je.Ada je budak tarikh 1.5 tapi dia keluar 29.4.Doktor ada cakap ke anak keluar tarikh berapa haribulan?,"Minju mengangguk.

"1.4.Jangkaan jelah.Tak tahu betul ke tidak.Entah-entah tak sempat nak bersalin,dah gugur,"aku mencubit pipi Minju lembut.

"Mulut tu cakap baik-baik sikit eh.
Kalau budak tu tiba-tiba keluar sekarang macam mana?,"Minju mengendahkan kata-kata aku.

"Minju,awak ni dengar tak.Saya cakap dengan awak bukan dengan dinding.
Kalau ada isteri tapi tak layan suami
baik saya cari orang lain,"aku pura-pura untuk bangun.

Aku menjeling Minju melalui ekor mata.Eh dia sedap tengok tv.Tak nak tahan ke?Ke dia tak dengar?

"Takpa cuba sekali lagi Haruto,"getus hati aku.

"Saya cari orang lainlah,"aku menjeling Minju.DIA BUAT TAK TAHU JE!

"Minju~!Janganlah palau,"aku menggoncang lengan Minju.

"Hey hey, bergegar otak saya,"aku tersenyum melihat sikap Minju.

"Dah berapa bulan?,"Minju memandang aku melalui ekor mata.

"7 bulan,"seriouslah?!Aku ingat baru 5 bulan sebab kecil je aku tengok.

"Awak kenapa?Mata tu bulat semacam.Nak saya cungkil,"comel je dia marah.

"Kalau awak cungkil mata saya sekali pun,saya masih boleh tengok awak,"
Minju memandang aku pelik.

"How?,"

"Melalui hati saya.Awak ni cantik,so saya boleh bayangkan kecantikan awak walaupun saya buta,"pipi Minju mula merona merah.

"Eee clishe.Dahlah saya nak tidur,"
aku menolong Minju untuk naik ke atas.

Sampai sahaja di depan pintu,dia menghalang aku untuk masuk.

"Awak tidur bilik lainlah,"aku menahan pintu.

"Kalau jadi apa-apa macam mana?No no saya tidur dengan awak,"Minju mula merungut.

"Alah~,"

"No,Kang Minju.Masuk-masuk,"aku terus mengikuti Minju masuk ke dalam bilik.

"Awak tak buat apa-apa kan?,"soal Minju.

"Buat apa?Awak mengandung.Saya takkan apa-apa kan awak,"Minju menggeleng.

"Bukan yang dera tu.Yang...Yang tulah faham tak?,"otak aku mula memproses.

"Ouh tu.Taklah.Yang dalam perut pun tak keluar lagi,"aku mengukirkan senyuman gatal.

"Ishh Haruto,"aku melepaskan gelak besar.

"Dah-dah tidur.Dah lewat dah ni.
Kalau nak apa-apa kejut saya tau,"
dahi Minju di cium sekilas.






















TBC...🐑

Thursday
3 February 2022
18:12 p.m.

𝐑𝐔𝐃𝐄 𝐇𝐔𝐒𝐁𝐀𝐍𝐃 무례한 남편 [𝑯𝒂𝒓𝒖𝒕𝒐] ✓Where stories live. Discover now