Haruto Pov
"Appa...Pleaselah bagitahu Haruto,
Minju dekat mana?!,"aku menghentak meja appa berkali-kali."Entah,"selamba saja appa menjawab.
Aku melabuhkan duduk di depan kerusi appa.
"Haruto dah cari dia dekat merata tempat...Tapi tak jumpa.Haruto tahu,
mesti appa tahu mana Minju sekarang ni kan?,"appa menghalakan nafas berat."Kamu baliklah Haruto.Appa malas nak layan perangai gila kamu ni.
Orang cakap tak tahu.Lepastu asyik tanya kat mana?Kat mana?,"aku terus keluar daripada bilik appa.Masuk sahaja dalam kereta,aku terus menghentak stereng kereta dengan kuat.
"Minju...Mana awak...Saya minta maaf sebab layan awak macam binatang.
Saya tahu saya salah.Baliklah...,"
aku menyerabutkan rambut dan tanpa sedari air mata aku mengalir.Cermin kereta aku di ketuk daripada luar.Aku mengangkat muka.
"Mi...Min..Minju...,"aku buka pintu dan terus memeluk Minju.
"Minju..Awak pergi mana..Awak tahu tak saya cari awak..,"
"Woi woi woi ni akulah Yedam.Apa masalah kau ni?,"aku terus mengangkat muka.
"Yedam...?,"Yedam mengangguk sambil kedua-dua tangan dia memeluk tubuh.
"Kau dah kenapa ni Haruto?Suka hati kau je raba aku.Haram tau,"aku menampar pipi Yedam perlahan.
"A--aku aku rindu dia...,"aku dan Yedam menyandarkan tubuh pada kereta aku.
"Hmm...Kesianlah aku tengok kau ni.
Tapi,memang patut pun Minju tu buat kau macam ni.Yelah kau ni lembap sangat.Isteri dah ada depan mata tapi sibuk lagi dengan yang gila tu,"aku memandang Yedam pelik."Gila?Siapa gila?,"Yedam melepaskan gelak besar.
"Si minah tu lah,Qaila.Aku panggil dia gila sebab...aku tengok macam sesuai je dengan perwatakan dia tu.So why not right?,"aku menjeling Yedam di sebelah.
"Hmm suka hati kaulah.Tapi memang betul pun apa yang kau cakap tu.Dia tu gedik,pakai baju tak cukup kain,
lepastu suka kikis harta aku.Lainlah macam isteri aku Minju,baik,tak suka meminta.Dia ikut je apa yang aku cakap...,"aku menghembuskan nafas berat."Ha tahu pun!Yang kau bodoh sangat pergi kejar si Qaila Mangkok tu dah kenapa?,"aku mengukirkan senyuman kecil.
"Sebab...sebelum aku kahwin dengan Minju,dia selalu ada dengan aku.Qaila tahu semua pasal aku...Tapi sejak aku dengan Minju kena tangkap basah hari tu,aku jadi panas baran.Sebab aku nak kahwin dengan Qaila, bukannya Minju...,"tiba-tiba Yedam mengetuk dinding dengan kuat.
"Kau dah tahu ke kerja sapa yang buat kau kena tangkap basah dengan Minju tu?,"aku menggeleng kepala.
"Seriouslah!?Kau tak siasat ke Haruto?Mana tahu manusia yang perangkap kau tu,kawan kau sendiri?,"aku mula berasa pelik.
"Siapa?Kau tahu ke?,"Yedam menggeleng.
"Hmm...Biarlah.Mungkin ada baiknya aku kena tangkap basah dengan Minju.Sekurang-kurangnya dia dah berjaya ubah aku...Bukan sikit tapi banyak...,"Yedam menepuk bahu aku lembut dengan senyuman.
"Pergi cari dia Haruto...Dia perlukan kau,dah berbulan korang dua tak jumpa.Minju tu,dahlah tengah mengandung,"aku mula kaku.
"Mengandung?,"Yedam mengangguk.
Tiba-tiba dia menutup mulut dia."Jadi kau tahulah Minju kat mana?!
Sebab kau cakap dia mengandung,"
aku mula mendekati Yedam."Bu-bukan mengandung...Erk...Aishh
Ha melanau,"apa benda jantan ni?"Melanau?Apa benda tu?,"Yedam mengangkat bahu.
Dia sendiri yang cakap,dia sendiri tak tahu cehh----🐙
"Melanau tu...Erk sejenis penyakit kronik,"ha bantai jelah.
Aku memandang Yedam atas bawah...
Boleh percaya ke budak ni?TBC...🐑
Monday
31 January 2022
00:25 a.m.
YOU ARE READING
𝐑𝐔𝐃𝐄 𝐇𝐔𝐒𝐁𝐀𝐍𝐃 무례한 남편 [𝑯𝒂𝒓𝒖𝒕𝒐] ✓
FanfictionSecond Book TRS 🐑 Watanabe Haruto,seorang namja yang masuk ke dalam dunia aku tanpa di jemput. Siapa sangka peristiwa yang tak di jangkakan itu berlaku dan ia merupakan peristiwa hitam dalam hidup aku. Kemunculan yang tak dijangkakan, membuatkan ke...