الفصل( السابع 7)

140 5 1
                                    

الحب لا يعرف المستحيل.
البارت السابع 7..
🖋️بقلم الاء يحيى.................
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&:::::::::
تركت اميره البيت وراحت علشان تعرف أن احمد فعلا راح عند المأزون ولا لاء وكمان هتشوف محمود يا ترى عمل اي فى اللى هى طلبته منه وده اللى هنعرفه بعدين اما اسيل وهند فا هند بتحاول تهدى اسيل من التوتر والقلق وكمان حزنها الشديد لما عرفت أن احمد والدها اتفق مع المأزون علشان يجوزها ل حسين ..
⁦^_________^⁩⁦^_________^⁩
هند:. اسيل معلش حبيبتى متزعليش نفسك وسبيها على ربنا وان شاء الله هتتحل.
اسيل:.انا مصدومه اوى يا هند ليه بيحصل معايا كده .
هند :. يا بنتى قلتلك سبيها على ربنا وبعدين يلا بقا علشان الظهر أذن وماما هتقتلنى لو اتأخرنا عليه تانى .
اسيل:. حاضر يا ستى وبعدين ليه يعني مش للدرجادى يعني..
هند:. لا اصلك متعرفيش ماما يا بنتى بتبقى عامله ازاى لما بيبقى عندنا ضيوف وبالأخص تبع جاااااسر .
اسيل:.اي يعنى اي اللى فيها ..
هند:. يلا وانتى هتعرفى هناك ..
اسيل:. ماشى يلا أما نشوف ..
⁦^_________^⁩⁦^_________^⁩
فى بيت هند ...
مها:.اي يا هند كل تأخير انا مش قلتلك بلاش تأخير جيالى بعد الضهر.
هند:. معلش يا ماما بس اسيل كانت بتخلص حاجه كده خلصتها وجينا على طول معلش .
اسيل:.معلش يا خالتو انا اسفه انا السبب بس أن شاء الله هنخلص بسرعه وهتبقى كل حاجه تمام ..
هند:. وبعدين لسه بدري يعنى هو جاسر اصلا قالك هييجى امتى..
مها :. قال هييجى قرب المغرب وبعدين انا اتعودت على أن انا دائما ابقى مخلصه كل حاجه بدرى علشان محسش انى نسيت حاجه وبعدين انتى غلطانه ومتأخره وكمان لسه هنتكلمى.
هند:. لا ابدا يا ست الكل انا اقدر وبالأخص لو الحاجة دى تخص جاسر بركاتك هههههههههه..
مها:. اه يختى اتريقى اكيد انتى كمان لو ليكى ضيوف جيين البيت هيبقى نفس الوضع بس لما يحصل ده وتجربى هتعرفى انكو انتو الاتنين واحد .
هند:. شاورت على اسيل واي دى يا ست الكل ما صحبتى اهى ولا دى مش عجباكى .
مها :.لا يا خفيفه دى مش ضيوف دى بنت البيت وزيها زيك هى لو ضيوف انا هقبل أنها تقف وتساعدك مثلا وبطلى رغى ويلا علشان نخلص ..
اسيل:.تسلمى يا خالتو والله ده من ذوقك..
هند:. احم احم اي الحراج ده بقا
انا بقول برضو اننا نخلص قبل ما جاسر ييجى يلا يا اسيل ههههههههه.
مها:. ههههههه ما هو ده اللى انا بقول عليه برضو يلا وخلصو بسرعه هااا بلاش كسل ...
هند وآسيل:. حااااضر .
هند:. هااا شفتى بقا
اسيل:.بس برضو يا شيخه كمان فعلا لو انتى عندك ضيوف هتبقى كده برضو .
هند:. اه فاهمه بس انا بحب اناغشها كده يعنى بهزر كل واحد فينا ليه مكانته الخاصه وده حاجه متزعلش حد فينا.
اسيل:. اه فعلا معاكى حق .
هند:. طيب يلا البسى اي حاجه من الدولاب عندك علشان نخلص كده بدرى بدل ما ناخد لفت نظر يا شطره.
اسيل:. ماشى انا هلبس ده شكلو حلو .
هند:. تمام ماشى يلا بقا .
اسيل:. يلا بس نصلى الظهر الاول علشان حرام .
هند:. اه والله تصدقى نسيت بسبب ماما وكمان الحوارات اللى حصلت دى يلا انا هروح اتوضى .
اسيل:. تمام انا متوضيه هستناكى نصلى مع بعض.
هند.:. تمام ماشى مش هأخر .
⁦^_________^⁩⁦^_________^⁩
فعلا اتوضت هند وصلت هند وآسيل الضهر وبدأو فى النظافه وترتيب البيت وكمان ساعدو مها فى عمل الحلوه والتجهيزات وبعد مرور ساعتين كانو انجزو كل شئ وطلبت مها من هند أن تتصل ب جاسر وتسأله هو فين وهيوصل امتى وفعلا اتصلت هند.....
⁦^_________^⁩⁦^_________^⁩
هند.: الوو جاسر ازيك .
جاسر :. الوو هَند تمام الحمد لله انتى اخبارك اي
هند:. الحمد لله
اي فينك كده يا سى جاسر ماما قلقانه عليك

الحب لا يعرف المستحيلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن