الفصل الثاني عشر 12

91 3 0
                                    

الحب لا يعرف المستحيل.
البارت الثاني عشر 12..
🖋️ بقلم الاء يحيى..........
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&"""""""""""""""
خلاص فى صباح اليوم الموعود واللى في هنعرف مين اللي خطته هتنجح وطبعا يا عينى اسيل منهاره وخايفه جدا لكن اميره قررت انها تقولها جزء من الخطه ......
####################
احمد :. الو ايوه يا حسين انت فين دلوقتي.
حسين:. انا فى البيت يا عمى خير فى حاجة ولا اي .
أحمد:. لا ابدا بس لازم تروح تأكد على المأذون وترتب كل حاجه.
حسين:. حاضر متقلقش انا كده كده عامل حسابى ومظبط كل حاجه متقلقش المهم بس العروسه تكون جاهزه .
احمد:. لا متقلقش جاهزه ومنتظرينك بعد المغرب كده علشان فرحتنا تكتمل ..
حسين:. اكيد.
فى نفسه بقا دى فرحتى انا اللى هتكتمل .....
احمد:. ماشى سلام بقا علشان الحق اشوف اللى ورايا .
حسين:. سلام....
احمد :. اميره فينك .
اميره:. نعم عاوز اي .
اميره:. هكون عاوز اي يعنى فين اسيل ابقو جهزو نفسكم بقا علشان كتب الكتاب النهارده .
اميره:. برضو لسه مصمم.
احمد:. ااه وخلاص بقا يلا علشان تجهزيلى الفطار علشان الحق اروح اعزم محمود علشان هو اللى هيشهد معايا على الجوازه وكمان ورايا كام حاجه كده تانى .
اميره:. خلاص ماشى ولو مش فاضي اكلم انا محمود واقوله.
احمد:. خلاص ماشى قوليله انتى وانا كمان هأكد عليه وفين اسيل لازم تصحى كده وتشوف وتجهز نفسها دى عروسه .
اميره:. ااه لا هى هتصحى وبعدين هو مفيش حاجه غير كتب الكتاب هو في اي مفيش لا فرح ولا اي حاجه يعني اليوم هيمشى طبيعى .
أحمد:. ايوه ماشى بس يعنى مش هتعملو اكل وهى تجهز نفسها.
اميره:. اه ماشى انا هنزل .
⁦^_________^⁩⁦^_________^⁩⁦^_________^⁩⁦^_________^⁩.
نزلت اميره وجهزت الاكل ل احمد وأحمد كل وطلع واميره بقا عاوزه تلحق تفهم اسيل هتعمل اي وكمان تشوف محمود وتتفق معاه على اللى هيحصل النهارده.
####################.
اميره:. اسيل يا حبيبتي اصحى .
اسيل:. انا اصلا منمتش من امبارح.
امل :. طيب هو اي بقا اللى هيحصل النهارده علشان انا بقا لازم افهم علشان كده والله مش هينفع.
اميره:. امل انتى روحى كلمى هند وقوليلها تجى بدرى النهارده وهقولك هتعمل اي بعدين.
اسيل:. طيب وانا بقا اي اللى هيحصل معايا.
اميره:. هقولك النهارده هيحصل............................... .............
وزى  ما اتفقنا لازم تعملى اللى بقولك عليه بالحرف الواحد ومش عاوزه اي غلطه .
اسيل:. خلاص ماشى.
امل :. طيب وانا .
اميره:. لا عادي انتى هتمشى يومك عادى بس لو بابا رجع قبل ما انا اجى لازم تعرفينى وكمان تشوفيه بيعمل اي وتعرفينى وانا مش هأخر .
امل:. ليه هو انتى رايحه فين.
اميره:. هروح عند محمود وهرجع على طول .
فى الوقت ده كانت امل كلمت هند وهند جت .
"""""""""""""""""""""""".
هند:. السلام عليكم.
اميره:. وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته جدعه انك جيتى قبل ما امشى .
هند:. هو فى اي  بقا امل قالتلى أن حضرتك قررتى تقوليلنا باقى تفاصيل الخطه ده صح فعلا
اميره:. اه يا ستى بصى انتى هتجهزى اسيل عادى وتسعديها فى كل حاجه وكده .
هند:. نعم ده ازاى يعنى هو خلاص اسيل هتتجوزه فعلا .
اميره:. لا طبعا بس هقولك بصى اللى هيحصل............
.....................................
تمام فهمتى بس اياكى تغلطى غلطه واحده .
هند:. ايوه بقا هو ده الكلام وربنا خطه جامده اوي.
اميره:. طيب أنا هلحق بقا علشان أخلص كام حاجه علشان ارجع قبل احمد واعمل الاكل زى ما قال لازم كل حاجه تكون طبيعية علشان احمد ميحسش بحاجه.
هند:. خلاص ماشى باى .
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&.
مشيت اميره وراحت عند محمود واتكلمو مع بعض وطبعا اتفقوا على كل اللى هيحصل النهارده وظبطو كل حاجه وفى نفس الوقت اللى كانو بيتفقو مع بعض رن احمد علشان يأكد على محمود أنه ييجى
أكد أحمد على محمود واميره مشيت علشان خافت احمد يرجع البيت .
مشيت اميره ورجعت البيت .
قبل ما احمد يوصل وسالت امل لو أن احمد رجع وطلع تانى بس امل قلتلها أنه مجاش من ساعة ما طلع الصبح .
اطمنت اميره وراحت تخلص اللى وراها .

الحب لا يعرف المستحيلحيث تعيش القصص. اكتشف الآن