الحب لا يعرف المستحيل..
البارت السابع والعشرون27...
🖋️ بقلم الاء يحيى...
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃هند :. فى نفسها طيب يا ترى هنقول لحد فعلا ولا اي وجاسر اللى كلمنى من شويه ده عاوز يطمن عليها لانها اتأخرت لما يكلمنى تانى هقوله اي يا ربى دبرنى ؟ .......
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
👈 نرجع بقا نشوف أسر عمل اي اول ما وصل البيت ....رجع أسر البيت وشاف الجرح وعقمه وهو بيفكر فى اسيل طبعا أسر كمان استغرب جدا من تفكيره فى اسيل يا ترى هو استعطف حالتها أو اى السبب؟
كمان أسر كانت حالته ونفسيته مش كويسه خالص بسبب أن هو افتكر الماضى واليوم المشؤم بس يا ترى اي اللى حصل مع رهف فى اليوم ده وهى فين بالظبط دلوقتى ؟؟
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
👈هنشوف مع بعض اي حكاية رهف دى ..
أسر كان متجوز وعنده بنت اسمها رهف
رهف بنوته عسوله جدا فى عمر الخمس سنين عندها غمازات ودمها خفيف جدا ،بس للاسف اتحرم منها بدرى🥺💔 بسبب شغله بنفس السبب اللى اتحرم من أهله بيها كمان ده سبب أنه مش عاوز يقطع الاجازه ويرجع الشغل تانى .
👈 تعالوا نعرف اي اللى حصل فى اليوم المشؤم ده ...أسر ظابط زى ما احنا عارفين وكان ماسك قضيه مهمه جدا تبع ناس كبار وشخصيات مهمه أسر كان شغال على القضيه دى ومكنش يعرف أن باباه كان هو كمان شغال عليها وأن سبب موت باباه ومامته هما الناس دى بس بعدها عرف وصمم أن هو يكمل وينتقم لموت مامته وباباه فى الوقت ده أسر اتعرض للهجوم اكتر من مره وكل مره كان. ربنا بيسترها عليه بس كمان كان بيتاذى جامد مراته طلبت منه اكتر من مره بأن هو يسيب القضيه دى وأنها هى محتاجاه معاها وأنها خايفه عليه وخايفه على بنتهم خصوصا أن كان ما بينهم قصة حب جامده جدا اصلا مراته بنت خالو دكتور عبدالمحسن لما ماتو أهله واخده الدكتور عبد المحسن اتربى هو وامل مع بعض حبها جدا واتجوزها وخلفوا رهف كانت امل ورهف كل حاجه بالنسبة أسر خصوصا أن فى الوقت ده كان الدكتور عبد المحسن كان مسافر فى وقت الحادثه اللى حصلت
أسر للاسف مكنش بيسمع لكلام امل وكان مصمم أن هو يكمل فى القضية وينتقم منهم لكن للاسف فى بقا رجع أسر على البيت وكانت رهف مستنياه كالعادة علشان تلعب معاه فعلا قعدت معاه بس فجأة جه لأسر تليفون أنه لازم ينزل الشغل لان فى اخبار مهمه امل فى الوقت ده كانت قلقانه وطلبت منه أنه مينزلش ويسيبهم كانت حاسه بأن فى حاجة هتحصل بس أسر قالها أنه مش هيأخر وحاول يطمنها ..
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃امل :. أسر متنزلش انا خايفه .
أسر :. متخافيش يا حبيبتي أن شاء الله خير ومش هيحصل حاجه انا كمان مش هاخر هشوف بس فى اي وهاجى على طول انتى اقفلى الباب عليكى كويس ومتفتحيش لاى حد .
امل :. طيب وعلى أي وبعد كل ده هنكسب اي بلاش يا أسر حتى على الأقل علشان بنتك .
أسر :. ما علشان بنتى تبقى فخورة بيه انا لازم اعمل كده وبعدين انتى بس حساسه بزايده شويه وكمان ادعيلى انتى بس وكل حاجه هتبقى كويسه .
امل :. مش عارفه انا مش مطمنه ليه ومع ذلك ربنا يوفقك ويسترها عليك وينجيك يا رب يا حبيبى .
أسر :. يا لهوووى على الدعوتين دول اكيييد ربنا هيسمع منك وان شاء الله كل حاجه هتبقى تمام .
رهف :. بكل برأه بابا مش هتكمل معايا لعب .
أسر :. قلب بابا هنزل بس وهاجى على طول وهجيب حاجات حلوه كتيييير اوى اوى لحبيبة قلب بابا .
رهف وهتجبلى العروسه الجديدة ..
أسر :. طبعا يا قلبى وهجبلك شوكولاته وكل اللى انتى عوزاه .
رهف :. بابا انا مش عاوزه كل الحاجات دي انا عوزاك اقعد اللعب معايا باللعبه بتعتى وخلاص ومتنزلش وتسبنى.
أسر :. حبيبتى مينفعش انا لازم انزل وبعدين انا مش هتأخر ماشى يلا بقا انا هنزل وهاجى بسرعه .
رهف:. بابا لا إله إلا الله.
أسر :. أسر محمد رسول الله ....
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
نزل أسر وكأن البنت كان قلبها حاسس انها مش هتشوفه تانى وأنها اخر مره وبتودعه.
بعد نزول أسر على طول من البيت دخلت ناس كسرت الشقه وبهدلت الدنيا كلها وقتلوا رهف وامل بدم بارد وكتبوا رساله بدم بنته رهف أنه لازم يبعد عن سكتهم .....
رجع أسر على البيت وفى أيده الشوكولاته واللعب اللى كانت رهف طلباها منه ولكن أنصدم اول ما شاف المنظر ..........
امل :. أأأ أسرأسر :. امل مين عمل كده؟ .
امل :. رهف ماتت قلتلك بس مسمعتش كلامى.
أسر:. امل قوليلى مين عمل كده .
امل :. نااااااا .
أسر:. بصوت عالى امل امل لا يا امل ردى عليه أمااااااااااااااااال.
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃ماتت امل ورهف وأسر دخل فى حالة انهيار عصبى من منظر بنته والرساله اللى اتكتبت بدمها من غير اي رحمه كمان أسر لسه حاسس بالذنب وان هو سبب موتهم وان لو كان سمع كلامهم كانوا لسه زمانهم عايشين معاه دلوقتى لكن إصراره على النزول وان هو يكمل فى القضية خسر اغلى ما عنده ...
بعدها على طول مازن كلم دكتور عبد المحسن ونزل طبعا دكتور عبد المحسن كمان خسر بنته وحفيدته الوحيدة ده غير أن أسر كمان دخل فى حالة انهياره مكنش عارف يعمل اي ....👈كده عرفنا اي اللى حصل فى اليوم المشؤم.
نرجع بقا نشوف اسيل وهتعمل اي هى وهند
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
أنت تقرأ
الحب لا يعرف المستحيل
عاطفيةعنيف مغرور قوى الشخصية أخرجته من حزنه الدائم ويأسه فى الحياة بعد فقدان حبيبته الاولى بعد وقوعه فى عشقها وهى فاها صغيره طموحه لديها حس فكاهى تسعى لإثبات ذاتها وكان لديها شغف كشف سر غموضه