الحب لا يعرف المستحيل
البارت الرابع 4.
🖋️ بقلم الاء يحيى.
اميره :. لازم اصحى اسيل بسرعه وراحت عند اسيل علشان تصحيها.
اميره:اسيل اصحى يا بنتى يلا قومى ..
اسيل : انا صحيت يا ماما وصليت الفجر كمان حاضر من بدرى ..
اميره: تمام جهزى بقا نفسك وانا هحضرلك الفطار ...
اميره : فى نفسها لازم تمشى اسيل من هنا قبل ما احمد يصحى ويشوفها ويعكنن عليها تانى ..
اسيل : جهزت نفسها و نزلت عند مامتها وفطرت وذهبت بسرعه قبل ما احمد يصحى وراحت عند هند....
_________^_______________________.
اسيل: يلا يا هند بسرعه علشان منتأخرش على المعاد
هند: حاضر يا بنتى انا جايه اهو وبعدين لسه متأخرناش متقلقيش اوى كده لسه بدرى يا دكتوره اسيل ..
اسيل : يسمع منك ربنا يا بشمهندسه هند
هند وا اسيل هههههههههه ______________ .
وراحو المدرسة ودخلوا الفصول علشان يعرفوا أماكنهم وقعدت كل واحده منهم تراجع وتقول ادعيه فى سرها علشان ربنا يكرمهم وخلاص فاضل على توزيع ورق الامتحان عشر دقائق وطبعا كل وحده كان معاها حاجه طلعتها بره قعدت اسيل قبل ما تستلم الورقه افتكرت كلام اميره أنها متركزش غير فى دراستها ومستقبلها وبس وأنها لازم تتحدى المستحيل علشان توصل لحلمها.
بدأو فى توزيع ورق الامتحان والامتحان كان إلى حد ما كويس وبعد مرور ساعتين من الوقت أنهت اسيل وهند الامتحان وطلعو .....
اسيل:. هند اه عملتى اي .
هند:. الحمد لله حليت اصلا كان سهل جدا وانتى عملتى اي.
اسيل:. الحمد لله حليت فعلا كان سهل خالص ....
هند:. الحمد لله عقبال باقى المواد يا رب .
اسيل:. ياا رب ده لو بقت سهله كده هيبقى فل اوى .
هند:. هو فى وبس وياسمين كمان هههههههه.
اسيل:. ههههههههه يا رب يختى
^_________^_________^^_________^^_____________^______.
هند:. تمام يلا بقا علشان نلحق نحضر نفسنا لبكره وطبعا هنروح زى النهارده كده.
اسيل:. اااه بس يا ريت لما اجيلك تبقى جاهزه هااا.
هند:. ههههههههه حاضر وبعدين يعني انا متأخرتش يعني.
اسيل:. يا سلام.
هند:. قلبك طيب يا دكتوره .
اسيل:. هههههههه طيب يلا بأى بقا .
هند:. طيب تعالى يا بنتى شويه .
اسيل:. لا مش هينفع لازم اروح علشان مأخرش وبابا يزعقلى وكمان علشان اذاكر اشوفك بكره سلميلى على خالتو وعمو محمود.
هند:. ماشى يوصل وانتى كمان سلميلى على خالتو وعمو ....
اسيل:. حاضر سلام.
هند:. سلام.
^_________^^_________^.
وروحت اسيل بيتها واول ما دخلت شافت احمد ......احمد :انتى شرفتى يا ابله اسيل ريحى نفسك كده كده اخرك انك هتتجوزى حسين
اسيل : 🥺 لم ترد عليه وصعدت إلى غرفتها وهى تبكى ..
احمد:. انا مش بكلمك انتى ازاى تسبينى وتطلعى كده .
اميره:. عوزها تقلك اي يعنى حرام عليك سيب البت فى حالها انت وطلعت عند اسيل...
اميره : اسيل انا قلتلك اي سيبك من كلام باباكى ومتركزيش معاه وركزى بس على دروسك وامتحاناتك .
اسيل : يا ماما ماشى بس كلامه بجد بيتعبنى ليه انا بيحصل معايا كده بس فعلا يا ماما معاكى حق انا المفروض متأثرش بكلامه وهتحدى المستحيل ...
اميره: ايوه كده هى دى بنتى اسيل اللى انا عرفاها ...
اسيل:. ربنا يخليكي ليا يا ماما ...
اميره:. ويخليكي ليا يا قلب ماما يلا بقا غيرى هدومك وانا هجبلك الاكل يا ستى لحد عندك ومتنزليش تحت وخليكى هنا علشان تذاكرى .
اسيل:. حاضر يا ماما مش عارفه اقولك اي على تعبك معايا ده .
أميره:. لا ملكيش دعوه انتى بس ركزى فى امتحاناتك وانا هاخد نتيجه تعبى يوم فرحتى بشهادتك .
اسيل:. يا رب يا ماما .
اميره:. إن شاء الله حبيبتي يلا بقا خلينى انزل اجبلك الاكل وانتى غيرى هدومك .
اسيل:. ماشى يا ست الكل ......
نزلت اميره تجيب الاكل ل اسيل وطبعا هى مخنوقه اوى من اللى عمله احمد ومش عارفه بكره هيعدى ازاى وكيف هتروح الامتحان النهارده راحت عليه نومه طيب بكره وباقى الايام هيحصل اي يا رب قدرنى وهى نازله سمعت أحمد بيتكلم فى الفون مع واحد وبيقله خلاص تمام يبقى بعد صلاة الفجر هستناك نمشى مع بعض.......
احمد :. حضريلى الشنطه علشان هسافر ...
اميره:. هتسافر فين وهتقعد كام يوم .
احمد:. ملكيش دعوه انتى .
اميره:. لا على فكره انا مش مهتميه اعرف انا بس بسألك علشان احضرلك الشنطه.
احمد:. طيب ملكيش دعوه انتى جهزى انتى بس غيارين ثلاثه انا طالع يا ريت ارجع الاقى كلامى مسموع.
اميره:. حاضر.
^_________^^_________^^_________^.
مشى احمد واميره حضرت الاكل وطلعته ل اسيل وفرحتها بخبر سفر احمد وطبعا كده هو مش هيشوفها الفتره دى وهتقدر تروح الامتحانات ومش هيمنعها فرحت اسيل واكلت بنفس طبعا ورجعت ل مذاكرتها واميره راحت حضرت الشنطه ل احمد وهى بتحضر الشنطه كانت بتدعى ربها أنه ميرجعش غير لما اسيل تخلص امتحانات وفى نفس الوقت تكون هى عرفت تلاقى حل للموضوع ده فعلا حضرت الشنطه وفى المساء جه احمد من بره وهو متعصب ...........
احمد:. انتى يا ست هانم جهزتى الشنطه ولا لاء .
اميره:. بقرف من بدرى وجهزتلك فيها اللى قلت عليه.
احمد:. طيب اوعى بقا خلينى اتخمد علشان عندى سفر بدرى .
اميره:. اهو هو انا حيشاك متروح تنام.....
&&&&&&&&&&&&&&&&.
انتهى اليوم بعصبية احمد اللى اميره مكنتش مهتمه بيها كانت فرحانه بسفره وإن بنتها هتروح الامتحان...............
............................
فى فجر اليوم التالى استيقظت اميره بدرى علشان تصحى احمد طبعا مش علشان حب بس علشان يمشى بدرى علشان كمان تلحك تصحى اسيل بدرى علشان متتأخرش على معاد الامتحانات.
اميره:. احمد يلا اصحى تليفونك بيرن والفجر إذن.
احمد:. اي الفجر إذن وبعدين غريبه يعنى بتصحينى طبعا فرحانه انى همشى وانتى هتعملى اللى انتى عوزاه حظك أن. لازم اسافر بس برضو يكون فى علمك انا سايبك بمزاجي.
اميره:. تليفونك هو اللى صحانى
احمد:. يا سلام عليه برضو الكلام ده انا عادى اتعبى نفسك زى ما انتى عاوزه كده كده فى الاخر اللى انا عاوزه هو اللى هيحصل .
اميره:. طيب رد على تليفونك اللى بيرن ده صدعنى على الصبح.
احمد:. الووو ايوه خلاص انا جاى اهو خمس دقائق واكون عندك.
&&&&&&&&&&&.
جهز احمد نفسه بسرعه ونزل علشان يلحك الراجل اللى مستنيه تحت واميره طبعا محبتش تجادل معاه علشان تلحك هى كمان تصحى اسيل علشان الامتحان..........
اميره:. اسيل يلا حبيبتى قومى علشان تصلى الفجر وتجهزى نفسك..
اسيل:. حاضر يا ماما انا صحيت اهو
اميره:. ماشي حبيبتى صلى وجهزى نفسك وانزلى وانا هكون جهزتلك الفطار .
اسيل:. حاضر يا ست الكل.
خلصت أسيل الصلاة وجهزت نفسها ونزلت عند اميره وفطرت بس المره دى هى كانت على طبيعتها وراحت عند هند علشان تاخدها ويروحو الامتحان ..........
اسيل:. هند يلا يا بنتى .
هند:. حاضر انا جايه اهو.
اسيل:. صباح الخير يا هند .
هند:. صباح النور اي ده شكلك كده فايق على الصبح .
اسيل:. اه بصراحه نمت كويس الحمد لله وكمان حاسه انى مطمئنه لامتحان النهارده.
هند:. يا سلام على الإحساس ماشى يا عم يا بختك .
اسيل:. طيب يلا بقا علشان نلحق الامتحان هههههههه.
هند:. ههههههههه يلا .
راحو المدرسه وفعلا وزعو الامتحان عليهم وربنا كرمهم كمان فى الماده دى وطلعت سهله ......
.........................
ومرت عشرة أيام على هذا الحال ..
و بعد مرور 10انتهت الامتحانات وآسيل تنتظر النتيجة فالوقت يمر عليها صعب جدا فهى خائفه على مستقبلها كثيرا ...
هند : امى انا هروح عند اسيل علشان اطمن عليها لأنها كانت تعبانه اخر يوم فى الامتحان .
مها : روحى بس خلى بالك من نفسك وأبقى سلميلى على أسيل وخالتك اميره ..
هند : حاضر يا ماما باى ...
فى منزل اسيل.......هند :اهلا خالتو اميره اخبارك اي ..
اميره: الحمد لله يا هند انتى اخبارك اي وماما وبابا اخبارهم اي واخوكى جاسر اي الاخبار ..
هند: الحمد لله كويسين وماما بتسلم عليكى يا خالتو فين اسيل..
اميره : اسيل فوق فى أوضتها روحى اطلعيلها يا حبيبتي هى قاعده هى وامل ويا ريت تشوفيها مالها ...
هند : حاضر يا خالتو والله انا كنت قلقانه عليها خالص لأنها كانت تعبانه اخر يوم ومعرفتش أجلها لانى انا كمان كنت فاصله زى ما حضرتك عارفه دوخت الامتحانات وكده ...
اميره: اه يا حبيبتي عارفه المهم ربنا يكرمك ...
هند : يا رب يا خالتو انا هطلعلها بقا بعد اذنك
اميره : اه حبيبتى اتفضلي ...
هند : اسيل اسيل حبيبتى أخبارك اي النهارده اي ده امل ازيك
اسيل وا امل : الحمد لله يا هند بخير مع بعضهم 😂
هند : اي ده الاخوات بيردو مع بعض
ضحك الجميع 😂😂..
امل : طيب الحمد لله انك جيتى يا هند اسيبكم انا بقا وانزل اشوف ماما
هند : اه اتفضلى يا اموله
هند : اي يا بنتى مالك فى اي انا حساكى متغيره الفتره دى احكيلى اي اللى حصل..
اسيل: ابدا يا حبيبتي مفيش حاجه بس توتر الامتحانات وكده زى ما انتى عارفه ...
هند: معقوله يا اسيل هتخبى عليه ده انا بفهمك من غير ما تتكلمى قولى فى اي ...
اسيل: بعياط تعبانه اوي يا هند وخايفه جدا ومش عارفه اعمل اي انا فى مصيبه كبيره ..
هند: يا ساتر يا رب ليه يا بنتى فى اي بس مالك يا حبيبتي قولى ..
اسيل : بابا عاوز يجوزنى ل حسين ابراهيم ومصمم على كده وبيقول أن الخطوبه وكتب الكتاب كمان 30 يوم وانا مش عارفه اعمل اي...
😳😱😳😱
هند: يا خبر معقوله حصل امته الكلام ده
اسيل:. امبارح بابا رجع من السفر وقالى كده
هند:. هو عمو كان مسافر اصلا .
اسيل:. اه تبع الشغل .
هند:. يعنى اللى انتى بتقوله ده بجد عمو احمد عاوز يجوزك ل حسين طيب هو مبعرفش أن حسين ده بتاع بنات ومش كويس وبيقولو أن شغله مش مظبوط .
اسيل : لا اكيد يعرف بس هو المهم عندو شغله ومصالحه وحسين قاله انو لو انا اتجوزته هيكسبه صفقة العمر زى ما بيقولوا وطبعا بابا اتغر بالفلوس ده غير الفلوس اللى عرضها عليه حسين مهر وكده ...
هند : بحزن اكيد يا حبيبتي فى حل واكيد انتى مش هتستسلمى للكلام ده واكيد هترفضى عرضه .
اسيل : ارفض اي يا بنتى يقولك بابا خلاص قرر وحدد كل حاجه هو وسى زفت الطين ده كمان .
هند : طيب والعمل اي دلوقتى لازم نفكر اكيد فى مخرج من الموضوع ده.......
يا ترى بقا اي العمل وهيعملو اي فى الموضوع ده؟؟؟............
^_________^^_________^(◠‿◕)
أنت تقرأ
الحب لا يعرف المستحيل
Romansaعنيف مغرور قوى الشخصية أخرجته من حزنه الدائم ويأسه فى الحياة بعد فقدان حبيبته الاولى بعد وقوعه فى عشقها وهى فاها صغيره طموحه لديها حس فكاهى تسعى لإثبات ذاتها وكان لديها شغف كشف سر غموضه