Kiser POV
Prince atau nama sebenar dia Putera masuk ke dalam bilik dan terus berkata kepada aku.
"Kiser, ada abang senior panggil kau. Nama abang tu Danny Wilderson. Dia suruh kau pergi bilik dia"
Aku tersentak. Aku tahu tu abang Roths. Kitaorang tak pernah berjumpa tapi abang dia tahu semua yang terjadi antara aku dan Roths dulu. Mati aku malam ni.
"hah? Ke..kenapa dia nak jumpa aku?"
"manalah aku tahu kenapa dia nak jumpa kau. Dia nak jumpa kau sekarang. Oh by the way, kau kenal ke abang tu?"
"er..tak aku tak kenal. Okay lah aku pergi jumpa dia dulu"
Dalam perjalanan ke bilik abang Danny, aku terfikirkan confirm pasal dulu. Dia tahu semua yang jadi. Of course la dia sayang adik dia kan?
Aku ketuk pintu bilik dia and bagi salam. Then, dia pun suruh aku masuk. First time tengok abang Roths depan-depan. Before this dalam gambar je. Damn! abang handsome, adik cute. Dalam bilik dia sekarang ni, ada dia and dua orang roommates dia je.
"so, kau lah Kiser?"
Aku mengangguk.
"kau dah bisu ke?! Aku tanya kau kan! Kau ke Kiser?"
"ya...s-saya Kiser"
"aku dengar kau kena makan penumbuk dengan adik aku pagi tadi. Sedap tak?"
The news has spread quickly. Cepat betul benda tu tersebar.
"kenapa abang nak jumpa saya? pasal saya dengan Roths dulu ke"
"tahu pun"
"kejap, kita tak pernah berjumpa sebelum ni kan?""haah baru first time"
"abang pasal dulu, Kiser tahu Kiser banyak buat silap tapi biar Kiser betulkan balik""kau tahukan dia macam mana? Jenis yang pendam seorang"
"Kenapa kau buat adik aku macam tu? Dia cuma nak kau ada dengan dia je. Dia bagitau aku almost semua orang dekat sekolah tu dulu tak suka dia and ada yang samakan dia dengan Hannah Baker (13 Reasons Why)"Aku tak berkata apa-apa. Tak tahu pulak orang samakan dia dengan character tu. It's so cruel. Roths deserve untuk disamakan dengan Katniss Everdeen (The Hunger games) since dia memang pandai dalam archery and degil sama macam dalam sequels tu. Aku masih diam membisu di situ.
"......"
Tiba-tiba abang Danny tinggikan suara. Dia memang marah sekarang ni.
"KAU DAH TAK ADA SUARA KE NAK CAKAP?"
"boleh kau buat bodoh dekat situ!"Aku mula nak nangis sebab takut sangat dengan abang dia. What? Kiser nangis? Seriously this bad boy menangis? Can't imagine.
"saya...saya tak ada niat nak buat dia macam tu. Kalau abang nak pukul, tumbuk, apa semua..abang buat la...saya tak kisah"
"saya tak tahu nak cakap apa lagi. Yes I was stupid back then. Tapi Kiser nak abang tahu yang Kiser sayang dia. Sayang dia sangat. I want him to be mine. I love him so much!"
Aku dah tak fikir apa time tu, terus melutut merayu dekat abang Danny. Well, if you want his lil' brother you must tackle his big brother first.
One of Danny's roommates "Danny, dah la. Bagi dia selesaikan masalah dia dengan adik kau sendiri. Aku boleh nampak dia punya honesty and sincerity"
Jeda.
"betul kau sayang dia?" tanya Abang Danny.
"betul"
YOU ARE READING
King Of My Heart
RomanceSetiap orang ada kisah tersendiri. Termasuklah seorang budak lelaki berusia 16 tahun ini. Nama diberi Rothswell Wilderson. Kisah dimana Kiser, orang yang paling Roths cintai berusaha untuk mendapatkan dia semula apabila ditakdirkan untuk bertemu se...