Chapter 5 - Knight in shining armor

387 23 27
                                    

Rothswell POV

Lepas je demam aku dah kebah. Noah kata aku pengsan dekat depan bilik and Kiser yang tolong aku time tu and angkat aku masuk bilik.

Let's recall apa yang Noah bagitahu aku after aku dah stable.

"dari pagi tu memang aku rasa tak sedap badan and kepala aku sakit"
"last aku ingat aku jatuh dekat depan bilik tu."
"then aku tersedar sebab ada bunyi bising, macam suara Daniaelle."
"aku sedar jugak yang Kiser ada time tu tapi apa dia buat dekat sini?"

"kau boleh tanya apa dia buat sini? He's your knight in shining armor Roths"
"dia yang tolong kau. Angkat kau masa kau jadi sleeping beauty. Bagi kau makan ubat lagi."
"ouhh dia ada pesanan untuk kau"

"apa dia?"

Aku nampak Noah macam nak tergelak.

"dia kata...you look more cute and tempting masa...dia buka baju and seluar kau sebab nak lap badan kau tu"

What tf?

"aa-apa maksud kau yang dia tukar baju dengan seluar aku? Bukan kau ke yang tukarkan?"

"dah kenapa aku yang nak tukarkan? Kiser yang ada dekat situ, biar dia la yang buat."

"hah? Apa kau ni!"

"betul la...ni lagi satu...dia dah nampak semuanya dan aku tak tahu apa lagi dia dah buat dekat kau masa kau tak sedarkan diri tu...hahahahaha"

Aku malu sebenarnya ni. It's mean Kiser saw everything. He saw me naked. Apa lagi dia dah buat dekat aku? Arghh Malunya!!

"kau jangan nak malu sangat dengan dia. Dia dah nampak semuanya. Boyfriend kau jugak"
"by the way, Kiser ada terlepas cakap masa kau tak sedarkan diri. Dia terlepas cakap "Roths my baby". Tak cakap eh...dia bagi gelaran baru dekat kau. Dulu Mockingjay, sekarang baby...ouhh so cute"

"tipu! Macam aku tak kenal kau. Suka nak menyakat aku. For what dia nak panggil aku baby? Gila ke? And since when aku ni baby dia? Nonsense."

"ya dia gila. Gilakan kau....eleh...your mouth can deceive, but not your heart. Kau sukakan sebenarnya."

"mana ada"
"ishh kau ni malas la aku nak cakap dengan kau lagi"

"Roths kita merajuk la. Jangan la macam ni baby."

Aku dah buat muka.

"okay aku stop. Sorry. Jangan la merajuk lagi."
"Daniaelle dengan Adib pun dah tahu tau semua pasal kau dengan Kiser. Dia yang bagi tahu diorang"

"apa??"

"ehh tak payah la nak gelabah diorang okay je...jangan nak risau sangat"

"betul ke ni...aku tak nak benda yang sama jadi lagi...macam dulu"

"betul..nanti kau tanya diorang. Dah kau tak payah risau sebab bukan kita je yang macam ni dekat sini...ramai lagi...tu some senior and junior tu semua ada je"

"wahh..banyak ye kau tahu...busybody betul kau ni"

End my flashback with Noah.

Dalam class pagi tadi pun aku betul-betul malu. Sepatah haram pun aku tak cakap dari pagi tadi dengan dia. Siapa je tak malu kalau orang lain nampak badan kau tanpa seurat benang. Kiser pula senyum je masa pandang aku.

(9:00 p.m)

"kau nak pergi mana Noah?"

"oh aku nak jumpa Fayqal. Nak pulangkan report experiment bio ni and nak study dengan dia. Kenapa?"

King Of My HeartWhere stories live. Discover now