prequel : The day we met 👑

407 18 5
                                    

2017

Kiser POV

"Dia tak ada kawan ke? Kenapa dia selalu sendiri? Orang cute macam dia takkan tak ada sesiapa nak kawan. Time rehat je dia duduk dengan lima orang kawan dia yang lain" kata aku dalam hati.

Teringat masa first time jumpa dia.

First day of school. Ramai manusia sedang mencari class masing-masing termasuk aku. Diorang ni nak cari class ke nak cari gaduh, kesian aku tengok semua prefects tu.

Tapi aku tertarik dekat someone yang nampak cool je. Dia comel la. Better aku tanya dia dekat mana class aku.

"Hi, tahu tak dekat mana class ni?"

"Ouhh...saya pun class ni juga tapi belum jumpa lagi. Saya rasa dekat 3rd floor sebab situ je ada class yang tinggal"

"Jomlah kita cari sama-sama"

"Okay"

"By the way, nama awak siapa? Nama saya Kiser"

"Nama saya Rothswell. Boleh panggil saya Roths. What's your name again?"

"Kiser. Just panggil saya Kiser. Nice to meet you Roths"
"By the way, Roths ni cute la" kata aku sambil menggosok rambut dia.

Tak apa aku pun kawan dia.

"Hi Roths. Buat apa ni?"

"hmm...reading a book. Don't you see it?"

"kenapa tak join yang lain?"

"tak nak lah panas...Roths tak pakai sunscreen..nanti sunburn"

"laa...tak pakai sunscreen je. Kenapa tak minta dekat Kiser?"

"no need...dah nak balik pun"

"lain kali minta je dekat Kiser"

Dia ni cute la. Rasa nak cubit je cheeks dia.

"hmm"

"Roths. Roths cute la sekarang" kata aku sambil memeluknya.

"ishh..janganlah! Berpeluh pula tu"

"tengok tu marah pun cute" aku memeluk dia lagi

"eee...dah lah"

"okay². Kiser stop"

Roths membuat rolling eyes.

Aku pun tak tahu kenapa...tapi aku suka peluk dia. With his soft skin, the scent of his body.

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Rothswell POV

Aku dah agak dia memang akan bawa bala dalam hidup aku. Dah kenapa nak peluk orang? Dia tak risau ke orang nampak. Dah la peluk aku lepastu macam nak cium leher aku.

"Roths. Roths cute la sekarang" kata aku sambil memeluknya.

"ishh..janganlah! Berpeluh pula tu"

"tengok tu marah pun cute" aku memeluk dia lagi

"eee...dah lah"

"okay². Kiser stop"

Aku tak suka lah dia buat macam tu. Rimas. Nak cakap orang cute, cakap je la..ni ramas pipi orang. Ingat aku apa.

Dalam ramai orang kenapa dia muncul dalam hidup aku. Quite handsome tapi annoying. Urghh.

Baik aku pergi dari sini.

"Roths, kenapa dengan kau ni? Kau marah ke?" tanya Noah yang muncul secara tiba-tiba.

"eh, tak lah mana ada"

"dah tu...muka ketat semacam je"

"ye la tu...dia kacau kau lagi kan? Tak habis-habis la korang ni"
"apa dia buat tadi? Kau ni serious sangatlah...dia bukannya buat lebih-lebih pun"

"lebih-lebih? Ehh dia peluk aku tadi... classmates aku yang lain tengok je tadi. Aku tak nak diorang fikir bukan-bukan"

"lah dia bukannya sesiapa pun...kawan kau juga. Kau kenal dia dulu dari aku. Your first friend kata kan"

"none of my friends ever did that. He's annoying af"

"dah la aku tak nak tahu masalah korang...yang aku tahu aku nak balik sekarang ni"

•••••
The end 🤍

Some prequel of King Of My Heart. Years before it happened 🤍

Since today is the last day I met him...so I recalled back to the day I met him 💜

Just 500+ words...to be continued or maybe publish a new book for this prequel 🖤

King Of My HeartWhere stories live. Discover now