Chapter 4 - My cutie pie

395 20 12
                                    

Rothswell POV

Sebulan lebih dah berlalu sejak aku masuk Jasmine High ni.

"morning Roths"

"morning"

"Roths...err...abang Danny ada cakap apa-apa tak?"

"tak. Nak cakap pasal apa?"

"nothing" kata Kiser sambil tersenyum.

rolling eyes.

Malas aku nak layan dia dengan kepala aku sakit since subuh tadi tapi senyuman dia tadi memang buat aku melting. Rasa tak sedap badan la. Tu la kau Roths, semalam kau main hujan tak ingat dunia.

Kemudian cikgu Addmath kami pun masuk. Kepala aku memang sakit sangat sampai aku tak boleh focus chapter function tadi. Satu apa pun aku tak faham kalau setakat inversekan function tu boleh la. After that subject Sejarah, memang buat aku tunggu masa je untuk tidur macam Sleeping Beauty.

Time recess aku tak ada selera nak makan so aku decided untuk duduk dalam class sahaja until the students' break time is over. Kepala aku sakit sampailah habis waktu persekolahan. Time tu memang aku cari satu tempat je. Kamar beta beradu. Malangnya, beta tiada hamba untuk melayan beta. Belum sempat aku sampai ke bilik, aku dah jatuh tersungkur dan tak sedarkan diri.

Kiser POV

Roths sakit ke? Dia nampak pucat. Mood dia pun swing semacam. Kalau tanya lebih-lebih meletup pulak dia. Aku tanya sepatah, jawab sepatah. Bagi morning kiss baru dia tahu.

Aku ikut je dia lepas habis waktu sekolah sebab aku nampak dia terus ke asrama.

Belum sempat dia sampai bilik, dia dah jatuh tak sedarkan diri. Terus aku pergi dekat dia and angkat bawa masuk bilik.

Badan dia panas means dia demam. Aku baringkan dia atas katil, terus pergi isi air dalam besen untuk lap badan.

Masa ni aku terfikir, tak apa ke aku buka baju Roths. Ahh..yang penting suhu dia turun. Aku pun buka baju and seluar dia. Damn cute asf. Too tempting. Rasa nak terkam je dia sekarang ni.

Suddenly, Noah masuk ke dalam bilik.

"Kiser! kau buat apa dalam bilik aku ni?"
"eh, kenapa dengan Roths? Kau buat apa dekat Roths?"
"kenapa kau buka baju dia?"

Dia ni banyak pulak tanya.

"kau diam boleh tak? Roths panas ni. Dia demam"
"daripada kau memekak dekat sini, baik kau pergi beli makanan untuk Roths. Dia tak makan dari waktu rehat tadi."

"tak sekarang ni macam mana kau boleh ada dekat sini?"

Dia ni tak habis lagi tanya.

"bilik ni selang dua je dari bilik aku. Of course la aku nak balik bilik aku. Lepastu nampak pulak Roths my baby ni pengsan, takkan aku nak biar je dia"

"Apa? Roths my baby? Kenapa kau panggil Roths macam tu?"

"panggil my baby apa kau ni! Merepek je" shit aku terlepas cakap!

"whatever...ni makanan dia. Aku nak pergi mandi dulu. Kau tengokkanlah dia"
"aku rasa kau pun belum makan kan? Kalau kau lapar, ada lebih jugak..makan la"
"jangan buat bukan-bukan dekat dia eh"

"aku tahu la. Thanks by the way"

"ain't a problem. Take care of him"

45 minutes lepas Noah keluar, roommates dia yang lain masuk. Lama jugak Noah ni mandi...dekat sejam. Entah buat apa dalam tu.

Daniaelle terkejut.
"Kiser? Apa kau buat dekat sini?"
"Noah mana? Eh kenapa dengan Roths?"

"shushh...perlahankan sikit suara kau tu. Noah keluar. Roths tadi masa balik bilik dia pengsan dekat depan tu"

King Of My HeartWhere stories live. Discover now