Bacalah chapter ni while listening to 8 letters by Why Don't We.
Author POV
Seperti biasa hari cuti, Noah sememangnya tiada kerja lain melainkan menonton drama Korea dan membuat dance practice.
Malam semalam Fayqal ada menghubungi Noah yang dia akan pergi berjumpanya esok.
"Hi, Noah. Busy ke?" tanya Fayqal dengan riang.
"eh tak la...Noah tak buat apa-apa pun" balas Noah yang ketika ini merungut di dalam hati.
"Fayqal ni...time ni la dia nak call aku. Sikit lagi si Kang Tae-moo ni nak bercium dengan Shin Ha-ri ni" rungut Noah didalam hatinya.
(Author main tibai je tau nama hahah...banyak sangat drama yang Noah tengok)"er, esok Noah jumpa Fayqal tau. Ada benda Fayqal nak bincang" kata Fayqal kepada Noah.
"hah? er, okay la" kata Noah semula.
"okay, bye angel" ucap Fayqal lalu meletakkan phone.
"tu je? Kenapa tak text je aku? Tapi kenapa dia panggil aku angel?" bisik Noah di dalam hatinya lagi.
***
Fayqal mengajak Noah berjumpa hari ni. Berjumpa di Hope's. Kalau diikutkan jauh jugaklah Fayqal datang semata-mata nak jumpa Noah.
Fayqal pun ada bagitahu Kiser yang dia nak terus terang je dengan Noah pasal perasaan dia ni. Tapi tu la, nervous sangat. Dia pulak tak pernah rasa macam ni.
Entah kenapa budak tu buat dia angau sangat. Angau sampai stalk setiap hari walaupun still jumpa dalam class.
***
Seusai Fayqal tiba dihadapan hopes cafe, dia membuka pintu. Cafe ini sangat terkenal disini. Salah satu tempat semua pelajar datang untuk dapatkan coffee, buat kerja sekolah atau spill the tea?
Dia melihat sekujur tubuh yang amat dia rindui. Noah. Noah yang dah duduk sambil menikmati coffee dan red velvet cake nya di meja yang berhampiran dengan portrait.
"there you are! Ingatkan tak jumpa tempat ni tadi" kata Noah.
"haha, sorry, a little bit delay masa naik train tadi" jawab Fayqal.
"hmm, duduklah. This is our favorite cafe tau. Noah dengan Roths selalu hanging dekat sini lepas sekolah dulu" beritahu Noah.
"ouh, Fayqal tahu. Kiser pernah cerita dulu"
Noah tersenyum.
"okay, biar Fayqal straight to the point je terus" kata Fayqal.
"eh? Won't you order first?" tanya Noah.
"err, ye la..Fayqal order dulu"
"Belum panas duduk, dah nak straight to the point. Penting sangat ke apa yang dia nak bincang tu?" bisik Noah dalam hati.
Selepas Fayqal terima coffee nya, Noah kelihatan gementar.
"okay, let me straight to the point" kata Fayqal dengan serious.
"Fayqal...Fayqal suka dekat Noah"Mata Noah sekarang ni terkebil-kebil melihat Fayqal.
"ss-suka N-Noah? apa maksud Fayqal?"
"ya. Suka Noah"
Noah kini terdiam.
"sejak bila?"
"sejak kita jumpa dekat book festival dulu"
"book festival?" tanya Noah pelik.
"book festival? Seingat aku, last aku pergi hujung tahun 2018 sebab nak teman wormbook tu (Roths 😌). Means, aku pernah jumpa la Fayqal sebelum ni dulu" bisik Noah.
YOU ARE READING
King Of My Heart
Roman d'amourSetiap orang ada kisah tersendiri. Termasuklah seorang budak lelaki berusia 16 tahun ini. Nama diberi Rothswell Wilderson. Kisah dimana Kiser, orang yang paling Roths cintai berusaha untuk mendapatkan dia semula apabila ditakdirkan untuk bertemu se...