Chapter 7 - First polaroid

344 22 16
                                    

Kiser POV

(Saturday, 7th March, 6 p.m) sambungan chapter six.

Kitaorang berhampiran McD Putrajaya.

Roths duduk seorang di tepi tasik sambil makan fries dan burger.

"hi, boleh Kiser duduk?" tanya aku kepada Roths yang sedang makan.

Dia memandang dan mengangguk.

"Kiser nak?" Dia menghulurkan fries kepada aku.

"ehh..tak...Kiser punya ada lagi. Roths makan la"

Keadaan yang jeda seketika itu, dipecahkan selepas Roths mula bertanya.

"Kiser selalu ke datang sini?" tanya Roths.

"before this selalu jugak la...this is one of my favourite places to release tensions"
"kenapa?"

"nothing...tiba-tiba Kiser nak datang sini masa Abang Danny tanya tadi"

"ada nak pergi mana-mana lagi tak? Adik? Kiser?" tanya abang Danny.

"tak...adik ikut je" jawab Roths.

"Abang, kalau kita pergi satu tempat ni boleh? Dah lama Kiser tak pergi sana" jawab aku.

"boleh...dekat mana tu?"

"thanks for this foods" ucap Roths.

"ain't a problem. Roths memang kuat makan eh? Tapi berat tak naik pun"

"hah? mana ada!"

"betul...tengok tadi masa dekat mall, banyak tau Roths makan...3 jenis makanan"

Roths diam.

"kenapa diam? Betulkan? hahahah"
"tak apalah..bukannya jadi apa pun kalau berat naik...you are always cute"

Aku terus memegang tangannya dan bertanya.

Keadaan awkward for a while.

"Roths...masih tak boleh terima Kiser ke?" tanya aku.

"apa maksud Kiser?"

"Roths memang dah tutup hati Roths untuk Kiser ke? Kiser dah cuba macam-macam nak dapatkan Roths balik"

Aku menggenggam tangannya dengan lebih kuat.

"Kiser penatlah Roths...Kiser tak pernah rasa sakit macam ni...sakit hilang orang yang kita paling sayang"

"sakit? Apa yang Kiser faham pasal sakit ni? Sebab Roths anggap Kiser tak pernah rasa pun. Kiser yang bagi Roths rasa semua sakit tu. Sakit kena tinggal, kena belasah and banyak lagi la" jawab Roths.

Ouchh sampai hati dia cakap macam tu. Baru padan muka kau Kiser. Buat anak orang macam tu lagi kan. Ni la makan dia.

Tak dapat ku bayangkan tutur katamu bagai sembilu...eh ternyanyi pulak.

Rothswell POV

"Roths...masih tak boleh terima Kiser ke?" tanya Kiser .

"apa maksud Kiser?"

"Roths memang dah tutup hati Roths untuk Kiser ke? Kiser dah cuba macam-macam nak dapatkan Roths balik"

Dia menggenggam tangan aku dengan lebih kuat.

"Kiser penatlah Roths...Kiser tak pernah rasa sakit macam ni...sakit hilang orang yang kita paling sayang"

"sakit? Apa yang Kiser faham pasal sakit ni? Sebab Roths anggap Kiser tak pernah rasa pun. Kiser yang bagi Roths rasa semua sakit tu. Sakit kena tinggal, kena belasah and banyak lagi la" jawab aku.

King Of My HeartWhere stories live. Discover now