Chapter 1 - Scars he left on me

735 40 14
                                    

Author's POV

Rothswell mengemas dan meyusun pakaiannya di dalam almari sambil mendengar King Of My Heart by Taylor Swift melalui earphone dia.

And all at once, you are the one I have been waiting for
King of my heart, body and soul, ooh whoa
And all at once, you are all I want, I'll never let you go
King of my heart, body and soul, ooh whoa

Hari ini hari pertama dia di Jasmine High School. Dia masuk sekolah ni dengan Noah, one of his best friend. Diorang kenal empat tahun lepas masa dekat sekolah lama diorang dulu.

Noah ni seorang berketurunan Melayu-Siam. Seorang yang quite cute jugak. Berkawan baik dengan Rothswell Dennis Wilderson. Boleh panggil dia Roths. Kenapa nama dia macam tu? Well, both of his parents are from Borneo and they're Eurasian.

Diorang sangatlah rapat sehingga not a single secret could be hidden between them.

••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Rothswell POV

Aku tahu bilik ini akan didiami oleh empat orang termasuk aku dengan Noah. Roommates kami yang dua orang lagi ni entah belum daftar lagi rasanya. Abang aku pun sekolah dekat sini and he is form 5. So I bet aku takkan kena buli dekat sini.

Aku dengan Noah baru saja balik dari dewan lepas dengar taklimat daripada "Headmaster". Penat! Jadi, aku terus ambil peluang keemasan ini untuk pergi mandi sebelum pelajar lain berebut nak mandi. Baru hari pertama aku dekat sekolah ni, boleh ke aku survive dua tahun dekat sini?.

Lepas saja aku mandi, aku terus balik bilik tapi aku dengar bunyi macam riuh-rendah dari dalam. Rupanya, Noah tengah bergelak ketawa dengan roommates aku yang dua orang tu. Nama diorang Daniaelle dan Adib.

Aku pun mula berkenalan dengan mereka berdua sebelum pergi berjumpa dengan abang aku, Danny Wilderson. Esok mulanya tugas sebagai seorang pelajar untuk belajar. Aku dengan Daniaelle sekelas manakala Noah sekelas dengan Adib.

Baru aku teringat!

Masa dekat dewan petang tadi, aku macam perasan kelibat seorang yang pernah hadir di masa silamku. Aku amat merinduinya tapi mungkin itu bayangan aku je rasanya. Nak bagi tahu Noah about this thing, but I'm still not sure if what I saw earlier was true or not because dia seorang je yang tahu pasal kisah silam aku dengan "si dia" tu.

Kiser POV

Nama aku Kiser. Seorang yang tinggi dan handsome. Well aku memang handsome pun kalau tak manalah Roths my baby tu boleh suka dekat aku kan?

Tapi silap aku jugak, aku macam bagi dia harapan. Masa mula kenal, aku suka kacau dia and aku tahu dia menyampah dekat aku time tu.

Aku buat macam tu sebab aku nak kawan dengan dia. Aku ingat dia tak ada kawan..ye la asyik sendiri sepanjang masa. He was never very good at making friends. That boy is hard to tame. Tu nanti-nanti la aku spill. Okay, dia memang menyampah masa aku selalu kacau dia tapi lama-lama dia macam dah selesa and cara cakap pun tak kasar masa mula kenal.

Long story short, after dah lama kenal dia confess dekat aku apa yang dia rasa. Aku tak tolak dan tak terima because I know he's not straight same goes to me. I have my own reason and reason tu adalah untuk lindungi dia.

Tapi ada seorang malaun tu pergi sebarkan dekat semua orang. I was betrayed. Tak sangka kawan sendiri buat macam tu. The moral of the story, don't let the fox guard the henhouse.

Since that ramai students lain tahu pasal benda tu and they start to mocking Roths. Dia ingat aku yang bagitahu semua pasal benda tu sedangkan aku tak pernah buat pun. At first, orang yang tahu pun aku, dia, Noah dengan malaun tu je la. Sejak tu dia jauhkan diri dia daripada aku.

Honestly, few weeks after that incident aku rasa kosong and realized that I liked him too. Aku rindu dia. Kalau dulu sepanjang masa aku dengan dia tapi tak sekarang. Dah banyak kali aku cuba untuk approach dia tapi dia mengelak. Aku nampak kecewa dalam mata dia. Benda ni jadi sampai kitaorang form 3.

Lepas habis PT3 dengan results aku yang 7A tu, aku nak minta maaf dekat Roths. The main reason aku buat macam tu in case Roths atau aku pindah, at least aku dah minta maaf kan? Results dia dengan Noah tu pun 7A juga and hari itu adalah last day aku jumpa dia. Aku cari dia time tu and nak tanya terus if dia masih ada hati dekat aku atau tak tapi ini Roths kan? Event belum habis dia dah balik!

Kalau aku pergi rumah dia, memang sah aku kena halau dengan security guard sebab tak ada pass masuk. Text dia? Nanti tak nampak pula effort aku atau dia memang tak akan seen or reply.

Masa dalam perjalanan balik dari dewan petang tadi, aku perasan seseorang yang iras dengan Rothswell my baby. Aku yakin itu dia cuma penampilan dia nampak lain. Cute tu masih ada it's just...my baby has changed a lot. Macam mana dia boleh ubah appearance dia dalam masa yang singkat ni? Baru beberapa bulan je lepas ambil results hari tu. Untuk mengukuhkan lagi ketidakpastian tu, aku nampak keberadaan Noah disamping dia. Sah Roths sekolah sini! Cumanya macam mana aku nak approach dia? Buatnya dia pindah lagi sekolah sebab aku pun dekat sini. Ahh! No matter what aku akan dapatkan dia semula.

Rothswell POV

"kau kenapa senyap je dari tadi? Share la dengan aku" kata Noah kepada aku.

Aku pun memandangnya dan mula bercerita yang aku nampak seseorang rupa dia macam Kiser dekat dewan tadi. Noah tak memberi sebarang reaksi namun hanya berkata itu hanyalah bayangan aku sahaja. Disebabkan aku tidak memberi sebarang response, dia kembali menanyakan soalan.

"kau masih sayangkan dia?"

Aku pun mengangguk dan berkata yang rasa sayang aku terhadap dia tak pernah pudar. No matter how many scars he left on me, I can't hate him.

"I know he hurt you but that was years ago. Let bygones be bygones. And if betul your love are strong, then I believe one day your love can be united."
"dah jom tidur esok ada class."

Aku pun ikut saja Noah tu and yes we all fall asleep.

•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•

Hi, don't forget to...

Hit the star button
💬 Comment

King Of My HeartWhere stories live. Discover now