Luku 13

184 17 3
                                    


Kiril saattoi minut lavan viereen, ja auttoi minut turva-aidan yli. Mies hymyili minulle samalla, kun lähti kuvamaan lavalle nousevia poikia. Pojat kävelivät lavalle hymyillen ja iloisina siihen nähden miten paljon faneja paikalla oli sateesta huolimatta.

Tällä kertaa pääsin nauttimaan poikien keikasta oikein kunnolla, vaikka en tiennytkään heiltä, kuin vain Dark Siden. Tanssin koko konsertin ajan muiden lähelläni olevien fanien kanssa ja pääsin pitämään hauskaa. Keikan aikana huomasin poikien vähän väliä katsovan suuntaani, mutta katseet olivat niin nopeita, ettei niistä voinut olla varma.

Konsertin lopulta samaan aikaan, kun kaikki siirtyivät kohti ulospääsyjä Kiril palasi luokseni. "Noh mitä tykkäsit?" Hän alkoi juttelemaan minulle samalla, kun siirsi hiuksiaan pois Naaman edestään. "Ihan super. Ootan jo seuraavaa keikkaa." Sanoin Kirille nauraen ja hän auttoi minua ylittämään turva-aidan. Pystyin aistimaan takanani katsovat fanit samalla, kun kävelimme Kirilin kanssa bäkkärille.

"Rock on roll!" Kuulin Tommin huutavan samaan aikaan, kun saavuin Kirilin perässä bäkkärille. Pojat olivat jo avanneet juomat ja juhlistivat viimeisen keikan loppumista. "Y/N!" Olli huusi nähdessään minut ja saapui nopeasti luokseni. "Oliko hauskaa?" Mies kysyi ja otti juomastaan hörpyn. "No todellakin oli!" Vastasin miehelle hymyillen. Hetken päästä minun ja Ollin seuraan liittyi Tommi, joka trajosi minulle juomaa. Samalla muistin, että minulla oli vielä Tommin paita mukanani. "Hei Tommi voidaaks me jutella?" Kysyin Tommilta ja sain Ollilta heti vihjailevan katseen. Tommi huomasi saman ja löi leikillisesti Ollia. "Oliko sulla mitä?" Tommi kysyi, kun Olli poistui paikalta. Nappasin laukkuni ja sieltä Tommin paidan. "Tää vahingossa unohtu mun haltuun. Joten saat sen nyt takasin." Sanoin Tommille ja ojensin miehen paidan tälle. Tommi otti paidan takaisin ja kiitti minua.

Aika kului hitaasti ja minulle alkoi tulla jo hiukan kylmä. Vieressäni seisova Joel huomasi tärinäni. "Onks sulla kylmä?" Mies kysyi ja alkoi heti riisumaan takkiaan. "Noh vähä." Vastasin samalla, kun Joel asetteli takkinsa päälleni. "Tää tuskin ihan hirveesti auttaa." Naurahdin miehelle ja Joel halasi minua. "Noh tää ainaki auttaa." Joel vastasi halin välistä ja päätin pudottaa itseni ympärille rakentaneen muurin. Halasin Joelia takasin. "Lisää bissee?" Joel kysyi ja nyökkäsin tälle.

"Jatkot hotelilla!" Niko huusi jonkun ajan kuluttua ja kaikki olivat jo valmiita lähtemään. Katsoin puhelintani. Kello oli melkein 12 ja olin saanut äidiltä ja isältä pari soittoa. "Tuuksä mukaan?" Vieressäni seisova Aleksi kysyi ja katsoi minua hämmentyneenä. Nostin katseeni puhelimestani mustatukkaiseen mieheen ja käännyin katsomaan, kun pojat olivat tekemässä lähtöä. "Mä en pääse. Jouudun lähtee huomenna aikasin aamulla reissuun." Vastasin pojalle hiukan harmissani. "Olis ollu kiva lähtee teijä mukaan, mut mun on pakko lähtee kotiin, ku saan äidiltäkin soittoja." Aleksi katsoi minua hiukan harmistuneena ja avasi kätensä halia varten. Halasin miestä takaisin ja lähdin keräämään tavarani. Kerättyäni tavarani kävelin poikien luokse, jotka olivat yhdessä kasassa. "Hei mä joudun lähtee kotiin..." aloin kertomaan pojille ja kaikki kääntyivät katsomaan minua. "Et tuu jatkoille?" Joonas kysyi minulta. "En. Mull o aikanen lähtö huomenna." Vastasin pojille. "Noh me nähää uudestaan. Joohan?" Joel kysyi minulta samalla, kun annoin miehen takin takaisin tälle. "Miten sä pääset kotiin?" Tommi sen sijaan kysyi ja katsoi minua huolissaan. "Tilaan taxin ja todellakin nyt meijän pitää nähä uudestaan." Vastasin pojille samalla, kun kaivoin puhelimestani Yango- appia.

"Me voidaan jäädä oottaa et sun taxi tulee." Aleksi sanoi minulle ja kastoi muita poikia. "Niko taitaa olla vähä eri mieltä." Sanoin pojille ja osoitin Nikoa, joka oli jo puoli juoksemassa autolle. "Ei tässä mee ku ehkä 2 minuuttia." Sanoin vielä perään.

Pojat lähtivät saattamaan minua oville ja kaikki halasivat minua vielä kerran. "Näkyillään!" Huudahdin pojille ja olin jo kävelemässä pois. "Mikä on mute sun ig nii mennää seuraa!?" Joel huusi minulle ennen kuin lähti kävelemään pois. "(Ig-tilisi). Uudet seuraajat aina kelpaa!" Huusin miehelle takaisin ja lähdin nauraen pois.

Kotiin päästyä minua odottikin kotona yllätys, jota en olisi uskonut tapahtuvan. Olohuoneessa äitini ja isäni lisäksi istui Helmi. "Helmi mitä sä täällä teet?" Aloin hätääntyneenä kysyä, mutta äitini ehti ensin. "Missä helvetissä sä oot ollu?! Sä sanoit lähteväs ulos Helmin kaa, joka on nyt täällä. Eikä ole ollut tietoinen mistään suunnitelmista." Äitini huusi minulle ja näin, että Helmiä hävetti. "Mä...mä...olin..." Yritin selittää, mutta sanat jäivät kurkkuun. "Ihan sama. Isälläs on koko matka aikaa saarnata sulle huomenna. Helmi tuli sanoo sulle moikat." Äitini vielä sanoi ja istui sohvalle. Viitoin Helmiä mukaani huoneeseeni. Laitoin huoneeni oven kiinni ja aloin pakkaamaan vaatteita samaan aikaan, kun aloin keskustelemaan Helmin kanssa.

"Missä sä olit?" Helmi aloitti. "Blind Channelin keikalla." Vastasin Helmille nopeasti ja tyttö katsoi minua hämmentyneenä. "Mitä sä siell,ku et sä niitä kuuntele." Helmi katsoi minua hämmentyneenä. "Mut kutsuttiin sinne." Vastasin lyhyesti. "Nyt sun pitää kertoo mulle kaikki." Helmi sanoi reportterimaisesti ja naurahdin sille tiedolle, Kuinka nopeasti hän oli antanut minulle anteeksi. Istuin Helmin vierelle sängylle ja aloin kertomaan mitä oli tapahtunut.

Show yourself - Tommi Lalli X readerWhere stories live. Discover now