Tommin hotkittua ruokansa lähdimme kävelemään Nallikarin rantaa. Vaikka kello olikin jo lähemmäs kahdeksaa, oli ulkona silti lämmin ja valoisaa, kuten aina kesäisin. Kävellessämme kolmistaan rannalla saimme muutaman katseen rannalla olevista ihmisistä.
"Pitäisikö meijän suoraa vaa mennä tonne puiston puolelle." Olli ehdotteli ja osoitti peukalollaan takanamme olevaa leikkipuistoa. Muistot linnan muotoisesta leikkitelineestä tulivat heti mieleeni. Olin paljon leikkinyt siellä lapsena silloin, kuin äiti ja isä olivat vielä olleet yhdessä. Omaksi harmiksi lapsuuden leikkini jäivät siellä lyhyeksi. Herättyäni omista muistoistani huomasin Ollin ja Tommin jo pienen matkan päästä minusta. Lähdin juoksu askelin ottamaan poikia kiinni, mutta onnistuin kompastumaan rannalla olevaan hiekkaan ja kaaduin pehmeälle hiekalle kädet edellä. Tommi ja Olli kääntyneet katsomaan keskustelunsa aikana mihin olin jäänyt ja he huomasivat minut polvillaan hiekan peitossa. Tommi ja Olli katsahtivat toisiaan ja tulivat luokseni.
"Sattuko? Onks kaikki ok?" Tommi alkoi kysymään minulta samalla ojentaen kättään, että pääsisin sen varassa pois hiekasta. Otin Tommin kädestä kiinni ja samalla, kun nousin hiekasta, katsahdin miestä silmiin. Yhtä nopeasti, kuin olin miestä katsonut olin myös kääntänyt katseeni vaatteisiini ja aloin pyyhkimään niistä hiekat pois.
"Mitää ei sattunut?" Olli kysyi minulta vielä uudestaan, kun ollut Tommin kysymykseen vastannut.
"Kaikki on ok. Taisin vaa menettää mun kunnian." Vastasin pojille samalla, kun pyyhin viimeisiäkin hiekkoja pois vaatteistani. Olli yritti parhaansa mukaan peitellä nauruaan samalla, kun katsoin miestä vihaisesti. Ollin nauru sai myös minut ja Tommin nauramaan ja lähdimme äkkiä pois rannalta.
"Ootko ihan varma, et mihinkää ei sattunut?" Tommi kysyi minulta, kun olimme kävelleet vähän matkaa eteenpäin huomatessaan minun katselevan käsiäni.
"Ei oikeesti sattunut. Kaaduin vaa käsien varaa nii ne otti vähä osumaa." Vastasin Tommille ja vilkaisin miestä hymyillen. Olin laittamassa käsiäni takkini taskuun, mutta Tommi ehti ottaa käsillään minun käteni omiini.
"Annas ku mä vilkasen." Tommi sanoo ohjaten minut istumaan puiston penkille. Tommi istuu penkillä viereeni ja alkaa tutkimaan käsiäni. Olli oli ehtinyt jossain vaiheessa hävitä paikalta huomaamattani ja yritin nopeasti tähyillä miestä. Ollia ei näkynyt missään, sen sijaan Tommi edelleen tutki käsiäni. Hetken kuluttua Tommi kuitenkin laskee käteni ja kääntyy katsomaan minua.
Hetken aikaa minä ja Tommi katsoimme toisiamme, kunnes puhelimeni taas soi. Katsoin kelloa ja tajusin kuinka paljon kello olisi. "Vittu!" Huudahdin samalla, kun näin isältä tulleen ainakin 4 vastaamatonta soittoa. "Meijä pitää lähtee nyt!" Sanoin Tommille ja nousin nopeasti penkiltä ylös. Tommi katsoi minua hetken hämmentyneenä, kunnes nousee itsekin ja lähtee kävelemään kohti parkkipaikkaa. Kävellessään Tommi kaivaa puhelimen taskustaan ja soittaa jollekin. "Me lähetää nyt. Tuut kyytiin tai et." Tommi sanoo puhelimeen ja sammuttaa sen. Tommi kääntyy katsomaan minua kysyvästi ja tajuan lähteä heti kävelemään miehen perässä autolle.
Saavuttuamme parkkipaikalle ja Tommin auton luokse Olli jo nojailemassa autoa vasten ja odotellen meitä. "Mikäs teillä kesti?" Olli sanoi samalla, kun nojasi auton etupeltiä vasten. Tommi kolautti vastaukseksi harteitaan ja avasi autonovet. Minä menin automaattisesti istumaan takapenkille sanomatta mitää.
" Y/n mikä sun osote on?" Tommi kysyi käynnistäessään autoa ja kääntyi katsomaan minua. Hämmennyin kysymyksestä ja se varmaa näkyi minusta myös ulospäin.
"Ette te voi mua kotiin heittää. Mitä jos faija näkee ja alkaa kysymään kaiken laista." Sanoin kauhuissani ja Olli ja Tommi vilkaisivat toisiaan.
" Y/N sä olet aikuinen. Sä saat tehdä mitä haluut. Nyt se osote." Tommi sanoi painotetulla äänen sävyllä ja miehen ilme oli vakava. Kerroin Tommille osoitteeni ja pyysin ettei hän jättäisi minua aivan kotini eteen. Tommi ajoi minut parin sadan metrin päähän kodistani ja kiipesin autosta ulos. Ollilla oli ollut sama idea ja ennen kuin olin ehtinyt hiihtämään karkuun Olli nappasi minut haliin.
"Niiku mä sulle sanoin tänää aikasemmi ollaa nyt jonkun aikaa pois Oulusta." Nyökkäsin Ollille ja halasin tätä takaisin hyvästeiksi. Myös Tommi oli päässyt autosta ulos ja kävelin miehen luokse. "Tota noin.. öö... kiitti kyydistä ja pitäkää hauskaa." Sanoin ujosti Tommille ja Tommi vetäisi minut haliin. Olin jo unohtanut kuinka hyvältä Tommia tuntui halata. Hali oli samanlainen, kuin se oli ensimmäisellä kerralla hotelilla. Tommi veti itsensä ensimmäisenä pois halista ja käveli takaisin autolle. Kävelin kauemmaksi autosta, jotta pojat pääsivät jatkamaan matkaa. Auton ajaessa ohi vilkutin pojille heipat ja lähdin kotiin.
Kävellessäni meren rantaa pitkin pystyin tuntemaan hennon kesä tuleen hiuksissani. Tuuli vei hiukseni suoraan kasvoilleni suoraan peittäen kasvoni. Naurahdin itsekseni kyseiselle tunteelle. Vähän matkaa edessäni kävelevä Tommi kääntyi katsomaan minua ja käveli luokseni. Hän pysähtyi suoraan eteeni ja kasvoi suoraan minua silmiin. Katsoin pitkän miehen sinisiin silmiin ja tunsin pientä jännitystä sisälläni. Samalla hetkellä, kuin katsoin miehen silmiin, sydämeni tuntui hypänneen kurkkuuni ja sydämen tykytys hidastui. Tommi siirsi käsillään hius sortuvan pois kasvoiltani ja laittoi saman kätensä poskelleni edelleen katse lukittuneena minuun. Tommin kädestä tullut lämpö tuntui sulavan poskeeni samaan aikaan, kun kesän viileä tuuli jatkoi omaa kulkuaan. Katsoessani Tommin silmiin olin jo ehtinyt unohtamaan missä olin ja kaikki tausta äänet olivat hävinneet. Ainut asia mitä kuulin oli vain minun ja Tommin hengitykset ja sydämen sykkeet, jotka menivät samaa tahtiin. Tommi liikkui minua lähemmäs ja suljin silmäni. Hetken päästä tunsin miehen lämpimät huulet omillani ja minusta tuntui, kuin kaikki piilotetut tunteeni olivat vihdoin tulleet ulos.
"Piiip! Piiip!" Herään unesta hälytykseni ääneen. Säpsähdän hereille ja melkein hyppään sängystä ylös. Tajutessani, että äskeinen tilanne jonka olin nähnyt olikin vain unta painoin pääni takaisin syliin ja hengitin syvään. Minun Ollin ja Tommin rantakävely päivästä oli kulunut jo muutama päivä. Blind Channelilla oli keikka Seinäjoella, jonka takia Tommia ja Ollia ei ollut myöskään töissä näkynyt, mutta selvästikin miehet olivat edelleen mielessäni. Käänsin pääni ja huomasin puhelimeeni tärisevän yöpöydälläni soitin johdosta. Otin puhelimen käteeni ja olin vastaamassa siihen juuri kun soittaja oli lopettanut minulle soittamisen. Katsoin samantien kuka minulle oli soittanut. "Joel." Mietin hetken aikaa itsekseni miksi Joel olisi minulle soittanut 10 aikaa aamulla, kunnes sain vastauksen kysymykseeni. Joel laittoi minulle viestiä
"Miten menee? Hetkeen susta ei oo kuulunut mitään, mut Tommia ja Olli sano et asuisit Oulussa. " Luin viestin ja laitoin puhelimeni pois heti sen jälkeen. Painoin pääni takaisin tyynyyni ja katsoin kattoa ja aloin miettimään näkemääni unta. Tommin siniset silmät, Tommin huulet omillani. Ajatellessani Tommia ja unta olin huomaamattani alkanut sormillani koskemaan huuliani. Ajatukseni katkaisi Luna, joka hyppäsi sängylle ja alkoi nuolemaan naamani.
"Luna! Lopeta!" Yritin saada jotain ulos suustani naurun keskeltä. Maria juoksi essu päällään huoneeseeni Lunan perässä hengästyneenä.
"Sori Y/n, en huomannut et Luna oli sisällä." Naurahdin Marialle ja aloin silittämään sylissäni olevaa Lunaa. "Ei se mitää. Luna on ollut aina samanlainen." Vastasin Marialle ja Maria lähti hymyillen takaisin keittiöön tekemään aamupalaa. Käännyin Lunan puoleen ja sanoin tälle: "Mitä ihmettä mun unessa oikein tapahtui..." Tämän sanottua päätin nousta sängystä ja pukea vaatteet päälleni.
VOUS LISEZ
Show yourself - Tommi Lalli X reader
FanfictionYksinkertainen elämä voi muuttua monella tapaa mielenkiintoiseksi. Miten 22 - vuotiaan y/n elämä muuttuu yhden keikan jälkeen. Ja mitä tapahtuu, kun y/n alkaa kaveraamaan parhaanystävänsä lempibändin kanssa? Alkaako hänen ja bändinjäsenten kanssa tu...