Luku 14

192 16 5
                                    


Istuin kuulokkeet päässä autossa ja katosin ulos ikkunasta ohi kiitäviä maisemia. Olimme isän kanssa ajaneet jo melkein 4 tuntia täydellisessä radio hiljaisuudessa ja monta tuntia oli vielä edessä. Isä lopulta rikkoi hiljaisuutemme. "Joko sä alat kertomaan missä sä eilen illalla oikein olit?" Isä katsahti minuun hetken ennen kuin kääntyi takaisin katsomaan tietä. "Ulkona." vastasin tyynesti ja avasin puhelimestani Instagram sovelluksen. Viimeyön aikana seuraaja määräni oli kasvanut yli satoja sen jälkeen, kun Joel ja pari muuta bändin jäsentä olivat alkaneet seuraamaan minua. Laitoin puhelimeni pois."Noh. Mitä jos me pysähdyttäisi johonkin syömään. Mitäs tekee mieli?" Isä jatkoi hetken päästä ja tähyili jo erilaisia ruokapaikkoja matkan varrelta. "Mikä vaa käy." Vastasin ja laitoin kuulokkeeni pois kokonaan. Samalla hetkellä saan viestipyynnön instagramista. Joel. Avasin viestin ja katoin mitä Joel oli laittanut. "Ilmoittele, kun oot taas saavutettavissa niin lähetään porukalla viettää iltaa (Emojeita)." Hymähdin viestille ja vastasin heti. "Tottakai. Ellet sä kerkee ensin saapua mun perään."

En ollut ilmoittanut pojille minne olin matkalla ja ei ollu tarkoituskaan. Olin kumminkin "tuntenut" heidät mitä? 2 päivää? Isä lopulta herätti minut ajatuksistani. "Mitä sanot jos pysähdytään syömään hampparit ekaan vastaan tulevaan paikkaan?" Hän hymyili minulle. Isä oli jo pitkään odottanut, että pääsen hänen luokseen. Isän tuntien hän on jo suunnittelut meille vaikka mitä yhteistä tekemistä. "Kuulostaa hyvältä!" vastasin isälle ja laitoin puhelimeni pois. Seuraavan puolen tunnin ajan tähyilimme mahdollisia paikkoja missä syödä hamppareita.

Löysimme lopulta jonkun ABC:n varrelta Hesburgerin ja menimme sinne syömään. Tietenkin isä lupautui maksamaan minunkin ruuat vaikka olisin voinut tehdä sen itsekkin. Istuimme isän kanssa pöytään syömään ja aloimme juttelemaan samaan aikaan, kun odotimme ruokiamme. "Olitko sä muuten jo ehtinyt päättää jäätkö sä Helsinkiin vai Ouluun?" Isä aloitti ja minua alkoi heti ahdistamaan. "Siihen vaikuttaa niin paljon moni asia. Olisin halunnut lähtee opiskelee musiikkia, mutta niihin o niin korkeet vaatimukset." Aloitin puhumaan ja isän ilmeestä huomasi, että hän ei uskonut sanaakaa. "No sä pääset minne sä haluat kulta. Nostat pään vaa pystyyn ja uskot ittees." Isä sanoi minulle hymyillen ja hymyilin hänelle takas. "Ohos! nyt ne meijä ruuat tulee." Isä sanoi iloisena, kun hälytys laite alkoi soimaan. "Mä käyn hakee."

Odotellessani isää otin taas puhelimeni ja katsoin mitä sosiaalisen median ihmeellisessä maailmassa liikkui. Helmi oli jakanut minulle linkin johon ig postaukseen ja menin katsomaan sen. Huomatakseni sain järkyttyä pahemman kerran. Löysin itseni jonkun BC fanitilitä. "Kuka tämä tyttö on? Santerin vaiko Kirilin tyttöystävä?" Olin niin järkyttynyt kuvista ja videoista, joissa olin, että laitoin äkkiä puhelimeni pois ennen kuin isä tuli takaisin. "Kaikki ok?" Isä kysyi tullessaan takaisin. "Täydellisesti" vastasin hänelle ja aloin keräämään tarjottimelta omaa tilaustani.

Syötyämme isä päätti Napata vielä itselleen nopeasti kahvia. Isää odotellessa minulle tuli olo, kuin joku tuijottaisi minua. Käännyin suuntaan, jossa kaksi nuorta tyttöä kuiskuttivat samaa aikaa, kun katsoivat minua ja puhelintaan. Onneksi isä saapui juuri silloin paikalle ja lähdin äkkiä kohti autoa.

Autoon päästyä uskalsin avata puhelimeni ja huomasin ihmisten tägäilevän minua kuviin ja muualle. Viestejä myös tulvi puhelimeeni. Päätin äkkiä laittaa joka ikisen somekanavani yksityiseksi, jos ne eivät vielä olleet. Samalla hetkellä huomasin Tommin alkaneen seurata minua instagramissa ja laittaneen viestiä.

"Oon tosi pahoillani tästä draamasta, joka nyt alko. Santeri huolehtii tosta, mutta onko sulla kaikki ok?" Minusta tuntui siltä, kuin sydämeni olisi noussut samalla sekunnilla kurkkuun, kun luin Tommin viestin. "Rauhotu." Sanoin mielessäni itselleni ja vastasin Tommin viestiin. "Kaikki ihan ok... hiukan yllätyksenä tää kyll tuli vastaan." Tästä alkoi minun ja Tommin välinen keskustelu, joka kesti kokomatkan Ouluun saakka.

Vihdoin Ouluun päästyämme minua kuitenkin odotti yllätys kotona. Isällä oli uusi naisystävä, joka asui isäni luona. Omaksi onnekseni minulla oli oma huone. Nainen lähti kävelemään minua kohti hymyillen. Nousin nopeasti autosta ja hain tavarani auton takaluukusta. Tämän jälkeen ohitin vain naisen ja kävelin suoraan huoneeseeni. Se oli aivan samanlainen, kuin olin jättänyt sen sillon viimeksi, kun täällä olin.

Petaamaton sänky, pölypalloja kaikkialla, pöydällä vanhoja kirjoja ja muuta ylimääräistä. Sängyn vieressä pieni lokerikko ja peili, seinillä lähes tippuneita julisteita, kuvia ja erilaisia piirustuksia. Kuitenkin ikkunan edessä oli kosketinsoittimet. Ensimmäinen itse ostamani, johon säästin monta vuotta.

Kauaa en ehtinyt olla huoneessa yksin, ku isän koira Luna juoksi luokseni. Otan Lunan syliini ja aloin silittelemään tätä. Isä käveli huoneeseen samalla kun leikin Lunan kaa. Isän vierelle käveli tämän uusi tyttöystävä. "Tässä on Maria. Maria on hommannu sulle kesätyöpaikan." Katsoin isään ja Mariaan todella hämmentyneenä. "Mistä?" 

Show yourself - Tommi Lalli X readerDove le storie prendono vita. Scoprilo ora