Luku 23

156 14 2
                                    


Kello alkoi lähestyä työaikaa, kun minä ja Maria vihdoin lähdimme kohti sairaalaa. Koko automatkan olin innostuneempi, kuin koskaan seuraamaan poikien menoa sosiaalisessa mediassa. Tästä syystä kävin jokaisen miehen ig stooryt läpi ainakin kolme kertaa, ja Maria oli huomannut sen.

"Onko toi se Euroviisu bändi?" Maria kysyi minulta ja kääntyi vilkaisemaan puhelintani. Käännyin katsomaan Mariaa hiukan hämmentyneenä, että hän edes tiesi BCn olemassa olosta. Toisaalta eiköhän kaikki Oulussa ainakin tienneet kyseisestä bändistä.

"Joo on. Niill on tänään keikka Seinäjoella." Vastasin Marialle ja aloin miettimään, miten hän ei silloin yhtenä päivänä tunnistanut Tommia töissä. Kolautin mielessäni hartioita ja kävin nopeasti vielä viestini läpi. Olin kertonut Helmille, että olin vahingossa lähettänyt hänelle suunnatun videon Ollille ja hän oli mennyt sekaisin tiedosta, että minulla olisi Ollin numero. Helmi yritti koko ajan saada minua antamaan Ollin numeroa hänellä, mutta luovutti, kun tajusi etten olisi sitä antamatta. Sen sijaan Helmi oli alkanut avautumaan rakkaudestaan bändiä kohtaan ja nauroin hänen viesteillensä.

Vihdoin päästyämme sairaalaan pihaan puhelimeeni tuli vielä yksi viesti ennen kuin tarkoitukseni oli hiljentää se. Se oli Tommilta. Tommi oli tänään aktiivisempi, kuin hän oli pariin päivään ollut. Maria lähti kävelemään edelläni, kuin pysähdyin avatakseni viestin, jonka Tommi oli lähettänyt minulle. Avatessani viestiä minua alkoi jännittämään.

" y/n oliksä tulossa?" Maria alkoi huhuilemaan minua , kun huomasi minun pysähtyneen.

" Joo ihan just. Vastaan tähä viestiin eka." Vastasin Marialle vilkaisematta tätä. Pystyin jo kaukaa aistimaan, kuinka Maria pyöritti minulle silmiä ja lähti kävelemään kohti pääovia. Minä sen sijaan edelleen seisoin paikallani ja lopulta avasin Tommin viestin.

Tommin viestissä hän toivotti minulle tsemppiä töihin ja selitti, kuinka muutkin bändin jätkät olisivat halunneet tavata minua. Tämän lisäksi Tommi kertonut nähneensä soittovideoni ja kehui sitä, vaikka ei tiennytkään, että soitin pianoa. Onneksi en sentään laulanut videon aikana. Se olisi puuttunut, että pojat olisivat sen kuulleet. Olin juuri aloittanut kirjoittamaan vastausta Tommin vietsiin, kun huomasin, että myöhästyisin kohta töistä, jos en pitäisi kiirettä. Vastasin nopeasti ympäripyöreästi Tommille, jotain mistä en edes ollut varma ja lähdin juoksemaan nopeasti töihin.

Kerkesin juuri ja juuri paikalle, kun työvuoroni alkoi ja sain Marialta hiukan hämmentyneen katseen saavuttuani paikalle. Hän kääntyi minuun päin ojentaessaan minulle, jotain siivousvälineitä.

"Olikos se poika?" Maria kysyi minulta virnuilen ja alkoi hymyilemään. Pyöräytin Marialle silmille ja mietin hetken vastausta.

"Me ollaan vaan kavereita." Lopulta vastasin Marialle ja nappasin siivouskärryni.

"Nähdään ruokkiksella." Huikkasin Marialta ja lähdin siivoamaan sairaalan käytäviä.

Minusta tuntui, ettei työpäiväni olisi koskaan loppunut, joten olin todella helpottunut, kun viereni viimein loppui. Maria oli saapunut pari minuttia minun jälkeen pukuhuoneeseen ja huomasi, kuinka hengästynyt olin. Hän istui viereeni ja avasi suunsa.

"Pitäiskö meijä lähtee aftereille, kun baaritki o viell auki." Katsahdin todella hämmentyyneä Mariaan. En olisi koskaan uskonut, että hän olisi kysynyt minulta sellaista, mutta ilmeeni muuttui äkkiä hymyileväksi.

"Luulin, ettet koskaa kysyis." Vastasin Marialle ja aloimme molemmat nauramaan. Aloimme molemmat vaihtamaan vaatteittamme pois kertoamme millasia oksennuksia pääsimme tänään siivoamaan ja nauroimme toisillemme. Vihdoin päästyämme ulos sairaalasta muistin, että olimme tulleet autolla sairaalalle.

"Mites meijän auton kaa?" Sanoin Marialle ja hän vastasi minulle yhtä nopeasti takaisin. "Mulla on huomenna töitä aamusta. Niin pyydän isääs tuomaa, mut aamulla. Sitten, kun pääsen töistä niin tuun sillä takas." Kohautin harteitani ja lähdimme Marian kanssa kävelemään kohti keskustaa.

Maria vei minut itselleni tuntemattomaan baariin ja kävi tilaamassa meille juomat. Yksin istuessani sain paljon huomiota hiukan vanhemmilta miehiltä, mutta kukaan ei ollut uskaltanut liikkua lähemmäksi minua. Maria toi meille juomat ja aloimme juttelemaan omiamme. Hetken kuluttua yhden juomat olivat muuttuneet muutamaksi ja olin kertonut lähes koko elämän tarinani Marialle. En edes muistanut missä vaiheessa olimme päätyneet takaisin kotiin, mutta olin jossain vaiheessa tajunnut löytäneeni itseni omasta sängystäni ja puhelin kädestä. Ennekuin sammuin sänkyyni laitoin yhden viestin ja suljin puhelimeni.

Show yourself - Tommi Lalli X readerWhere stories live. Discover now