Luku 25

151 15 7
                                    


Järkytyksestä putoan polvieni varaan ja edelleen tuijotan lähettämääni viestiä, josta ei saanut mitään tolkkua. Miten olin näin tyhmä? En ikinä laita kenellekään känniviestejä. Minua hävetti aivan suunnattomasti ja olin ihan unohtanut koko Tommin olemassaolon. Tommi oli jossain vaiheessa saapunut viereeni ja kosketti nyt kevyesti kädellään olkapäätäni. Säikähdin tätä kosketusta ja pomppasin äkkiä ylös.

Kiljahdin myös, koska olin säikähtänyt miestä. Tommi katsoi minua hämmentyneen sinisillä silmillään.

"Mä kysyin et onks kaikki hyvin?" Tommi toisti minulle nyt lattia tasolta ja tuijotti minua suoraan silmiin. Katsoin hetken aikaa Tommia ja olin avaamassa suutani, mutta Luna juoksee haukkuen paikalle suoraan eteeni ja alkaa murisemaan Tommille.

"LUNA!" Huudahdan koiralle ja alan silittämään tätä.

"Mä oon pahoillani. Luna ei yleensä oo tämmönen." Sanon katsoen Tommia ja koitan saada Lunaa rauhoittumaan.

"Ei se mitään. Oonha mä nyt aika iso ja pelottava." Tommi sanoo hiljaa ja istahtaa kyykystään lattialle ojentaen kättään Lunaa kohti. Luna hetken aikaa arvelevasti tuijottaa Tommin kättä ennekuin se siirtyy haistelemaan sitä ja lopulta alkaa nuolemaan. Naurahdan siitä tiedosta, että Luna tykkäsikin Tommista. Tommikin näytti todella iloiselta silittäessään koiraa ja minulla alkoi tulemaan perhosia vastaan vai oliko se sitten oksennus. Juoksin nopeasti pois huoneestani suoraan vessaan ja oksensin vielä kertaalleen.

Tommi oli hetken päästä saapunut Luna jaloissaan vessan eteen. Samalla kun pyyhin paperiin suupieliini jääneitä oksennuksen jämiä Tommi katseli minua huolestuneilla silmillä.

"Olisko nyt hyvä aika ottaa se urheilujuoma?" Tommi kysyy minulta ja ojentaa kättään auttaakseen minut ylös. Torjuin Tommin käden ja nousin omin avuin pois lattialta hiukan täristen. Minulla oli edelleen päällä vain t-paita. Tommia se ei kumminkaan tuntunut haittaavan eikä hänen katseensa tuntunut vaeltavan kropallani. Siinä oli kyllä kunnian arvoinen mies. Pesin nopeasti käteni ja kasvoni ja pyyhin ne ensimmäiseen pyyhkeeseen, jonka onnistuin löytämään.

Kävellessäni kohti eteistä, johon olin tiputtanut Tommin tuoman pussin huomasin ettei se enää ollut siinä. Kuitenkin kuulen, kuinka Tommi on siirtynyt keittiöön ja avaa jääkaapin. Lähden seuraamaan ääntä ja istahdan keittiönpöydän ääreen odottamaan Tommia. Tommi istuu pöydälle minua vastapäätä ja ojentaa sinisen urheilujuoman.

"Miten sä oot täällä muuten yksin?" Tommi kysyy ja äkkiä päästää hiukan säikähtäneen äänen. Minun ei tarvinnut edes katsoa pöydän alle, että tiesin Lunan pyörivän Tommin jaloissa. Luna oli oikein kiintynyt Tommiin niin lyhyessä ajassa. Avasin pullon ja otin siitä kulauksen samalla, kun Tommin siniset silmät tuijottivat minua ja odottivat vastausta.

"Porukat lähti jonnekin lomalle pariks päiväks. " Vastasin Tommille ja otin uuden kulauksen juomastani. Tommi vain nyökkäsi minulle päätään vastauksesi. Katsellessani miestä mietin, että pitäisikö minun kertoa, että olin pahoillani viestistä, jonka olin lähettänyt, mutta Tommi ehti eilen.

"Kenen kanssa sä olit eile oikein viihteellä, kun tommosia viestejä lähettelet?" Mies kysyi minulta huvittuneena ja pyöräytin silmiäni. Tommi huomasi tämän ja näytti jopa hiukan hämmentyneeltä, että en ollut ahdistunut hänen kysymyksestään.

"Olin Marian kaa ulkona. Mun isän naisystävä. Se joka on kans siivojana." Sanoin Tommille ja jatkoin juoman juomista. Tommi jälleen kerran nyökytti päätään vastaukseksi ja katsoi minua. Hetken aikaa tuijotimme toisiamme silmiin, kunnes ovikello soi. Taas. Mitä nyt?

Tommi katsahtaa puhelintaan ja naurahtaa.

"Sun kannattais käydä laittamassa vähän enemmän vaatetta." Tommi sanoo minulle nauraen ja iskee silmää, kun nousee pöydästä. Tommi oli siis jossain vaiheessa katsonut vaatteitani! Muutuin punaiseksi tomaatiksi nopeammin, kuin ikinä ennen elämässäni ja lähdin äkkiä hakemaan vaatteita huoneestani. Matkalla kohti huoneettani meinasin kompastua lattialla olevaan Lunan leluun ja Tommi vain hymyili minulle samalla, kun lähti avaamaan ovea. 

Show yourself - Tommi Lalli X readerDove le storie prendono vita. Scoprilo ora