Luku 20

189 15 10
                                    


Tommi odotteli minua ja Ollia autonsa kyydissä Blind Channelin oma lippis päässään ja hupparilla. Tommin huomatessaan meidät hän astui autossa ulos ja halasi Ollia. Kävelin itse hiukan kauempana, joten en kuullut mitä Olli ja Tommi keskustelivat ennen kuin olin päässyt heidän vierelleen. "Moi." Sanoin Tommille, joka katsoi minua samalla ilmeellään, kuin jo aikaisemmin tänään. Lopulta Tommi levitti kätensä halauksen merkiksi ja halasin miestä takaisin.

"No onko nälkä?" Tommi kysyi samaan aikaan, kun avasi auton oven. Tommi laittoi perässään auton oven kiinni ja alkoi käynnistelemään autoa. Olli käveli mitään sanomatta suoraan pelkääjän paikalle ja menin itse istumaan takapenkille.

"Mee siihen keskelle nii sun kaa on helpompaa keskustella." Olli sanoi minulle samalla, kuin laittoi omaa turvavyötään kiinni. Liikkuessani keskellä olevalle paikalle huomaan Tommin katsahtaneen minuun taustapeilistä. Huomatessani Tommin katsovan peilistä minuun katson hetken aikaa itse takaisin Tommiin ennekuin aloin laittamaan turvavyötä kiinni. Tommin huomattua, että minulla oli turvavyö kiinni, alkoi hän peruuttamaan ja lopulta lähti ajamaan suoraan.

Olli alkoi kyselemään Tommilta tämän päivästä. "Joku nuori halus törmätä muhun tänään siivouskärryillä. Vähä ku suhun eilen." Tommi alkoi leikkisästi selittämään Ollille ja pystyin tuntemaan molempien katseen minussa. Katsahdin molempiin vihaisesti ja laitoin käteni ristiin.

"Tää aihe voidaan jättää tähän." Sanoin pojille takaisin hiukan vihaisesti ja molemmat alkoivat nauramaan minulle. "Okei okei sori. Mut kannattaa oikeesti kattoo mihin siell kulkee." Tommi sanoi ja koitti saada Ollinkin lopettamaan nauramisen antamalla miehelle vihaisen alfa katseen. Olli lopetti nauramisen huomattuaan Tommin katseen ja Olli kääntyi katsomaan ohi meneviä maisemia ikkunasta. Tommi oli ajanut suoraan Burger Kingin autokaistalle kysymättä mitä olisimme Ollin kanssa halunneet syödä. Katsahdimme Ollin kanssa toisiamme Tommin kääntyessä autokaistalle.

"Tommi olisthan sä voinut nyt kysyä ekana, et mitä me halutaan syödä." Olli sanoi siirtäen katseensa minusta Tommiin. "Mut on tää ihan ok." Lopulta Olli sanoi kolauttaen harteitaan.

"Noh y/n. Mitäs sä haluisit syödä?" Olli lopulta kääntyi takaisin katsomaan minua ja Tommi oli myös kääntynyt. "Jokut ranskalaiset riittää." Vastasin pojille. Minua alkoi hiukan ahdistamaan koko tilanne. Tommi jäi katsomaan minua hiukan huolestuneena, kun olin ilmoittanut, etten olisi syönyt mitään muuta, kuin ranskalaiset, mutta mies lopulta kääntyi takaisin katsomaan edessään olevan auton liikkuvan eteenpäin.

Tommi tilasi meille kaikille ruuat päästyämme vihdoin liikkumaan eteenpäin. Samaan aikaan puhelimeni alkoi soimaan. Katsoin nopeasti kuka minulle soitti. Faija.

"Okei nyt turvat tukkoon. Faija soittaa." Sanoin Tommille ja Olille ja vastasin puhelimeen.

"Moikka! Oliks mitä asiaa?"

"Kuha tässä soittelin ja kyselin miten menee. Antoks Maria sulle taskurahaa?"

"Joo anto. Ollaa just menossa syömään." Samaan aikaan, kun puhuin puhelimessa Olli ja Tommi vilkuilivat vuorotellen toisiaan ja sitten minua. Pojat näyttivät siltä, kun heitä ahdistaisi istua hiljaisuudessa.

"Hei tota... mun pitää nyt lopettaa..." Yritin lopettaa puhelua isän kanssa samalla, kun huomasin, että aloimme lähestyä autokaistan ikkunaa. "Joo. Tuun kotiin ajoissa. Nyt pitää mennä. Moikka!" Lopetin äkkiä puhelun isän kanssa juuri, kun Tommi avasi auton ikkunan ja maksoi tilauksemme. Olli oli koko ajan katsonut minua ja nähtyään, kuinka huokaisin syvään hän alkoi hymyilemään.

"Olli lopeta virnuilu." Sanoin Ollille ja mies alkoi vain nauramaan. Lopulta aloin itsekkin nauramaan, kun tajusin miten huvittava tilanne oli ollut.

"Oonkos mä nyt missannut jotain?" Tommi kysyi kääntyessään antamaan minulle tilamani ranskalaiset ja Ollille loput.

 "Aattelin et voitais mennä Nallikariin syömään ja vähä kävelee." Tommi sanoi samalla, kun alkoi taas käynnistelemään autoa. En sanonut mitään ja söin vain hilljaa takapenkillä ranskalaisiani. Samalla Olli oli myös alkanut kaivamaan paperipussista omia eväitään. Päästyämme pois autokaistalta Tommi käynnisti radion ja laittoi musiikkia lujemmalle. Radiosta kuului Ed Sheeranin Bad Habits ja aloin hiljaa laulamaan biisin mukana samalla syöden ranskalaisiani. Olli oli huomannut minun alkaneen laulaa ja alkoi itsekkin laulamaan biisin mukana. En ollut koskaan kuullut Ollin laulavan, joten hämmennyin hetkeksi kuuntelemaan miehen laulua. Myös Tommi oli huomannut, että olin alkanut laulamaan ja mies hymyili itsekseen. Biisin loputtua Tommi vilkaisi minua jälleen kerran taustapeilistä. "Mä en tiennytkään, et sä osaat laulaa." Hän sanoi ja punastuin heti. Olli oli huomannut asian ja alkoi virnuilemaan minulle. Ollin virnuillessa koitin piilottaa kasvojani käsieni ja hiusteni taakse.

"Ei siin oo mitää hävettävää. Sähän lauloit hyvin." Tommi sanoi huomatessaan minun koittaneen piilottaa itseäni. Kauaa emme enään tämän jälkeen ajaneet, kun olimme saapuneet parkkipaikalle ja Tommi parkkeerasi auton.

"Nyt mä voisin syödä." Tommi sanoi ja otti Ollin sylistä paperikassin ja alkoi kaivamaan omia ruokiaan. 


// 

Kertokaapas mitä haluisitte, et seuraavaks tapahtuis. Koitan saada tästä jotain järkevää aikaseks, mutta kärsin jostain taiteellisesta blokista tällä hetkellä. Otan kaikki ideat vastaan.


Kiitos vielä kaikille, jotka jaksaa lukea tätä <3

Show yourself - Tommi Lalli X readerWhere stories live. Discover now