Nauka, nauka, nauka... Tyle sprawdzianów naraz - jak sobie z tym poradzić? Jak zdobywać dobre oceny, kiedy nie rozumie się tematów albo są one tak długie, że trudno cokolwiek zapamiętać?
Przychodzimy z pomocą!
JAK SIĘ UCZYĆ? Oto kilka porad na bardziej efektywną (co wcale nie znaczy bardziej męczącą!) naukę:
1. Zrób porządek na biurku.
Na samym początku przygotuj sobie przestrzeń do nauki. Zadbaj o to, by nic Cię nie rozpraszało, a w miejscu pracy znajdowały się tylko potrzebne rzeczy.
A jakie to?:
- lampka,
- przybory do pisania,
- podręcznik,
- potrzebne książki,
- zeszyt,
- kartki papieru,
- chusteczki,
- szklanka wody,
- zdrowe przekąski.
2. Wyłącz telefon i inne rozpraszacze.
Wszyscy wiemy, że telefon potrafi przyciągać nas do siebie jak magnes. Nie możemy dopuścić do tego, by nas rozpraszał podczas nauki! Zanim więc otworzysz książkę, zadbaj o to, by wyłączyć go i odłożyć gdzieś, gdzie nie będziesz go nawet widział.
3. Pamiętaj o przerwach.
Nie możesz zapomnieć o chwili odpoczynku.
Na każde 30 minut nauki wystarcza ok. 5 minut przerwy, aby nasz umysł był gotowy na kolejne pół godziny nauki!
Oczywiście nie musisz trzymać się tego schematu, możesz dostosować to do siebie. Jeśli uważasz, że potrzebujesz dłuższej przerwy, to też jest okej. Czasami uczymy się jedynie do krótkich kartkówek, nie musimy więc przewidywać aż godziny nauki.
4. Nie wszystko naraz!
Mając sprawdzian z pięciu tematów, nie czytaj ich wszystkich za jednym zamachem. Skup się najpierw na pierwszym z nich i dokładnie go przeczytaj. Naucz się zagadnień, które w sobie zawiera i dopiero wtedy przejdź do kolejnego. Dzięki temu będzie Ci o wiele łatwiej zrozumieć następne tematy, a poza tym nie będziesz czuł się przytłoczony ilością materiału.
5. Twórz mapy myśli.
Nie przepisuj słowo w słowo z podręcznika. Zamiast tego rób krótkie, symboliczne notatki, mapy myśli - dzięki temu łatwiej będzie Ci zapamiętać to, czego się uczysz. Dodaj kolory, małe rysunki, które zastąpią słowa, a głębiej zapadną Ci w pamięci.
6. Ucz się na zasadzie skojarzeń.
To bardzo efektywna metoda! Nie potrafisz zapamiętać jakiegoś trudnego słowa? Rozdziel go na części na podstawie skojarzeń. Często mogą być one śmieszne i dziwne, ale to właśnie sprawi, że łatwiej je zapamiętasz!
7. Powtórz w pamięci to, czego się nauczyłeś.
Zadawaj sobie w myślach pytania w celu sprawdzenia swojej wiedzy. To świetny sposób na wyłapanie braków i błędów, dzięki czemu raczej nie powtórzysz ich na sprawdzianie. Jeśli zaś odpowiesz dobrze, uzyskasz pewność siebie, która także jest bardzo przydatna, by uzyskać pozytywną ocenę!
8. Ucz się na bieżąco.
Nie zostawiaj wszystkiego na ostatnią chwilę. Staraj się słuchać nauczycieli i zapamiętywać z ich słów jak najwięcej się da. Przypominaj sobie przed każdą lekcją, co było na poprzedniej. Dzięki temu nauka na sprawdzian nie będzie wydawać się już taka straszna:)
CZYTASZ
Poradnik BEGIN AGAIN
Teen FictionSamoakceptacja. Piękno. Wyjątkowość. Zdrowie. Szczęście. Cele. Marzenia. Szanse. To tylko kilka przykładowych słów, których ogromną moc zamierzamy Wam przekazać. Zachęcimy do przekraczania własnych granic, nauczymy miłości do samego siebie, zapewni...